Perustuvatko kauppojen äppipohjaiset lisäalet siihen
Että ostajista saatava tieto ja sen eteenpäin myyminen on niin arvokasta / kannattavaa, että se kattaa lisäalen aiheuttaman tappion?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostunut
Ei kiinosta virhe
Saa ne sen tiedon siitäkin, kun höyläät s-korttisi kassalla.
Uskoakseni ei, vaan siihen, että jokin tuote on niin halpa, vaikka keksipaketi hintaan 50 senttiä, farmarifordperhe ajaa sen takia juuri siihen kauppaan.
Samalla ostavat puolen viikon ruoat ja lasku on 250e, joista kiskotaan niin paljon katetta että sen keksipaketin persnetto on kuitattu.
No totta kai se pointti on imeä mahdollisimman paljon dataa ja seurata ostoskäyttäytymistä
Lähinnä perustuvat hölmöjen höynäyttämiseen. Tarjouksella saadaan houkuteltua asiakas kauppaan ja ostamaan yhtä jos toista tarjoustuotteen lisäksi. Äppitarjous on sisäänheittotuote. Ja se, että tuotteen saa vain äpillä, saa kuluttajan tuntemaan olonsa erityiseksi, mikä lisää halua ostaa lisää.
sen takia sen nimi on s-mafia ja k-mafia
Et ap taida olla varsinaisesti kaupan alan ammattilainen, sen verran olet kujalla aiheesta. Ne lisäalet eivät tappioita aiheuta.
Monta kappaletta halvemmalla - tarjoukset perustuvat siihen, että saadaan volyymia lisää. "Kaksi Aura-juustoa 5,00€" tuntuu tietysti edulliselta mutta kotona kuittia tarkastellessasi huomaat saaneesi hakupalkkaa ehkä alle 60 senttiä. Mutta sieltä kaupastahan ne tuli sitten muutkin ostokset tehtyä, kaikki tavarat ei niin hirveän halpaa. Etkä oikeastaan olisi halunnut kahta Aura-juustoa, yksikin olisi hyvin riittänyt.
Ison lähi-marketin kauppiaasta oli juttua, kuinka heillä oli vierailemassa ulkomaalaisia kauppiaita. Nämä ulkomaalaiset olivat aivan ihmeissään, kuinka kauppias tiesi, mitä minkäkin ikäiset ostavat kaupasta ja milloin ja tietoa kaikesta ostoskäyttäytymisestä. Se on kauppiaalle rahanarvoista tietoa, osaa varautua mitä menee ja milloin. Etukorteilla ja sovelluksilla antaa kaiken ostostietonsa kauppiaan käyttöön. Eivät he niitä tarjouksia tappiolla myy ja ne väliin ilmaiseksikin saatavat tuotteet maksavat kyllä itsensä takaisin, kun paljolla ostavat maksavat pysyvät tyytyväisinä niitä aina välillä saadessaan. Ennen uutuustuotteita lanseerattiin jakamalla näytepakkauksia, nykyään osa noista on keskittetty kunnon asiakkaille.
Foliohatuillahan ei mitään kortteja ja äppejä ole ja maksavatkin käteisellä, ettei jää mitään tietoja.
Kiinnostunut