Mitä hyötyä Suomessa on autoista joissa sivupeilit kääntyvät sisään kun moottori sammutetaan?
Onhan se toki makeen ja ylellisen näköistä, mutta onko tuosta muuta hyötyä? Tällaiset on naapurin autossa.
Kommentit (10)
Tervetuloa Kallioon. Peilit ulkona potkitaan paskaksi kerran vuodessa jos ei ole käännetty.
Vierailija kirjoitti:
Asut ilmeisesti maalla kun on aikaa "naapuria" kytätä.
Kaupungissa nuo estävät sitä ettei joku tökerö autoilija tai wolt-kuski naarmuta niitä kapealla kadulla ohiajaessa.
Tämä kai se virallinen selitys on, mutta kyllä meillä ne peilit pysyvät koskemattomina muutenkin. Meillå ei ole kapeita katuja eikä puskureita ja peilejå naarmuttavaa pysäköintikulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut ilmeisesti maalla kun on aikaa "naapuria" kytätä.
Kaupungissa nuo estävät sitä ettei joku tökerö autoilija tai wolt-kuski naarmuta niitä kapealla kadulla ohiajaessa.Tämä kai se virallinen selitys on, mutta kyllä meillä ne peilit pysyvät koskemattomina muutenkin. Meillå ei ole kapeita katuja eikä puskureita ja peilejå naarmuttavaa pysäköintikulttuuria.
ai ei ole? pelkästään helsingin kantakaupungissa on satoja rasittavia pikkukatuja joista juuri ja juuri mahtuu vierekkäin kaksi autoa. joskus ei sitäkään
Monet Helsingin kaduista on rakennettu satoja vuosia sitten lähinnä hevosia ja niiden vetämiä vaunuja varten. Tuollaiset peilit vuositasolla estäisivät ainakin tuhansia turhia kolhuja jos ne olisivat pakollinen varuste.
Kauppakeskusten parkkipaikat on monessa paikassa niin kapeat, että peilit on hyvä kääntää.
Mulla on semmoset, mutta otin sen pois päältä, kun talvella jäivät helposti jumiin kun välissä oli lunta, jäätä, suolamoskaa
Etuna on myös se, ettei peili pysäköinnin aikana turhaan kulu.
Napsahtaa muuten irti jos ajaa läheltä. Ei tarvitse kuin hipaista. Jossain paikoissa on pakko taittaa, jopa ajaessa.
Asut ilmeisesti maalla kun on aikaa "naapuria" kytätä.
Kaupungissa nuo estävät sitä ettei joku tökerö autoilija tai wolt-kuski naarmuta niitä kapealla kadulla ohiajaessa.