Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaturma kevätremontissa

Vierailija
24.03.2025 |

Minun tuli purkaa tiilikatto. Tiilen kantaminen tikapuita  myöten tuntui hankalalta ja aikaa vievältä. Ajan säästämiseksi kiinnitin katolle parrun, jossa oli väki      pyörä. Pyörän yli vedin köyden ja köyden toiseen päähän sidoin tynnyrin. Vedin tynnyrin ylös ja kiinnitin köyden toisen pään läheiseen puuhun. Kiipesin katolle ja täytin tynnyrin tiilillä. Tämän jälkeen laskeuduin alas, kiedoin köydenpään ranteeni ympärille laskeakseni tynnyrin varovasti alas. Kun irroitin köyden puusta yllätyksekseni havaitsin että tynnyri oli minua painavampi ja yllättäen vetäisi minut ylös. Välttääkseni       putoamisen pidin tiukasti kiinni köydestä, mutta puolimatkassa  ylöspäin törmäsin alastulevaan tynnyriin, joka iski rajusti vasempaan olkapäähäni.

Matka jatkui ylös huipulle, jossa iskin pääni parruun ja sormeni joutuivat väkipyörän ja köyden väliin. Kun tynnyri iskeytyi maahan sen pohja irtosi. Tiilet levisivät maahan ja koska nyt olin painavampi kuin tyhjä tynnyri, putosin lujaa maahan. Puolivälissä alas törmärin jälleen ylös tulevaan tyhjään tynnyriin, joka aiheutti useita ruhjevammoja.

Pudottuani maahan asti loukkasin itseni teräviin tiilensärmiin. Tällöin menetin ilmeisesti malttini, koska irrotin otteeni köydestä. En ehtinyt huokaista helpotuksesta, sillä nyt otteen irrottua  tynnyri putosi päähäni ja heräsin  sairaalasta

Anon kunnioittaen sairaslomaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi