Kumman käytetyn auton ostaisit?
Sellaisen jossa aukoton huoltokirja jonka mukaan huollot tehty ajallaan ja huoltoleimat kunnossa, vai sellaisen joka ollut samalla omistajalla koko historiansa ja omistaja on huoltanut autonsa itse merkaten öljyn ja suodattimien vaihdot itse kynällä huoltokirjan takakanteen?
Itse ostaisin jälkimmäisen. Siinä kun on todennäköisempää että ne huollot on myös ihan oikeasti myös tehty ja öljyt+suodattimet on todella vaihdettu. Nykyään kun monilla autohuoltamoilla kusetetaan asiakkaita ihan kuus nolla ja rahastetaan tekemättömistä töistä. Öjyn- ja suodattimen vaihdot merkataan komeasti tehdyksi ja kotona huomaat että ölynsuodatin on pölyssä ja kurassa, eli ei ole vaihdettu ja öljyt ovat ihan mustat vaikka pitäisi olla läpinäkyvän vaalenaruskeat. Ja jos on tarpeeksi tietämättömän näköinen asiakas niin huollon/korjauksen hintakin saattaa olla kaksin- kolminkertainen siiihen nähden mitä oikeasti pitäisi olla.
Kommentit (28)
Riippuu onko bensa vai diesel, manuaali vai automaatti, millä koneella, ketju vai hihna, mikä merkki...öljynvaihdoille ja huolloille yks hailee.
Noiden perusteella en kumpaakaan. Minulla ostopäätökseen vaikuttaa:
-Minkälaista ajoa, pääasiassa kaupunkiajoa vai pääasiassa maantieajoa. Kaupungissa kiihdytyksiä, jarrutuksia, epätasaista tietä hidastustöyssyineen. Varsinkin kylmäkäynnistysten määrä kuluttaa moottoria poikkeuksellisen paljon. Pelkän kilometrilukeman tuijottaminen ei kerro auton kuntoa.
-Säilytyspaikka, talvella pihalla pakkasessa eli kuivassa vai lämpimässä tallissa, jossa ei ilma vaihdu, eli auto sulaa, mutta pysyy märkänä. Sisämaassa, vai meren läheisyydessä, nämä vaikuttaa auton ruostumiseen.
En osta pelkän huoltokirjan perusteella autoa.
No eipä tuo kusetus mitään yleistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei rahastetaan. Ei kusetetaan! Se, että niin luulet kertoo vain, ettet ymmärrä!
😑😑😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rahastetaan. Ei kusetetaan! Se, että niin luulet kertoo vain, ettet ymmärrä!
😑😑😑
Kyllä! Auto-correct on raivostuttava!
Jollain skodallakin ollut sähköinen huoltokirja jo 8v että ei siinä mihinkään takakanteen mitään tuherrella.
Niin eikä tietenkään sellaista autoa joka on ollut Oulun seudulla ajossa ja jossa on nokkahihna. Ei myöskään sellaista jossa on öljyn seassa uiva hammashihna jakopäässä: on yksi eniten isoja remontteja aiheuttava rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko bensa vai diesel, manuaali vai automaatti, millä koneella, ketju vai hihna, mikä merkki...öljynvaihdoille ja huolloille yks hailee.
Ei se ketju tai hihna tee siitä koneesta automaattisesti paskaa. Se riippuu...
Vierailija kirjoitti:
Niin eikä tietenkään sellaista autoa joka on ollut Oulun seudulla ajossa ja jossa on nokkahihna. Ei myöskään sellaista jossa on öljyn seassa uiva hammashihna jakopäässä: on yksi eniten isoja remontteja aiheuttava rakenne.
Eikö siinä ensimmäisessä VW Golfissa ole ikuinen hammasketju? Taisi olla merkkihuolloille huono rahasampo sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikä tietenkään sellaista autoa joka on ollut Oulun seudulla ajossa ja jossa on nokkahihna. Ei myöskään sellaista jossa on öljyn seassa uiva hammashihna jakopäässä: on yksi eniten isoja remontteja aiheuttava rakenne.
Eikö siinä ensimmäisessä VW Golfissa ole ikuinen hammasketju? Taisi olla merkkihuolloille huono rahasampo sellainen.
Jossain uudessa mersumallissa ei omistaja saa enää nokkapeltiä auki. Avausvipu on poistettu ja ainoastaan huoltoliikkeellä on menetelmä pellin avaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikä tietenkään sellaista autoa joka on ollut Oulun seudulla ajossa ja jossa on nokkahihna. Ei myöskään sellaista jossa on öljyn seassa uiva hammashihna jakopäässä: on yksi eniten isoja remontteja aiheuttava rakenne.
Eikö siinä ensimmäisessä VW Golfissa ole ikuinen hammasketju? Taisi olla merkkihuolloille huono rahasampo sellainen.
Jossain uudessa mersumallissa ei omistaja saa enää nokkapeltiä auki. Avausvipu on poistettu ja ainoastaan huoltoliikkeellä on menetelmä pellin avaamiseen.
Sähköautoissa, mitäpä sieltä etsisikään kun ei ole tavaratilaksi etuosaa laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko bensa vai diesel, manuaali vai automaatti, millä koneella, ketju vai hihna, mikä merkki...öljynvaihdoille ja huolloille yks hailee.
Ei se ketju tai hihna tee siitä koneesta automaattisesti paskaa. Se riippuu...
Ketju vaan hankalampi kalliimpi vaihtaa. Ja monessakin sen joutuu vaihtamaan ennen aikojaan.
Oman kokemukseni pohjalta huoltokirja kertoo hyvin vähän. Myin juuri vanhan auton, jota on käytetty huollossa ja korjaamolla aina tarpeen vaatiessa. Huomasin vasta siinä yhteydessä, ettei korjaamot ole puoliakaan niistä isoistakaan remonteista merkintää tehneet enkä ole hoksannut niitä silloin pyytääkään. No, siinä jollekin uhkarohkealle vain iloinen yllätys, kun monet todennäköisesti edessä olevat korjaukset onkin jo tehty.
Ollut noita huoltokirjoja joissa vuosia ollut sama allekirjoitus ja ihan sama leima ja sitten kynäkin on pysynyt aivan sitten samana nuo vuodet.
Ei rahastetaan. Ei kusetetaan! Se, että niin luulet kertoo vain, ettet ymmärrä!