Mitä tehdä,kuollut ihminen omistaa kännykkäliittymäni?
Liittymä on siis alunperin äitini avaama ja se tosiaan jäi hänen nimiinsä vaikka maksoinkin aina sen summan äidilleni takaisin.
Nyt hän kuoli ja liittymä on edelleen hänen nimissään,miten tällainen asia hoidetaan että saan sen omiin nimiini? Olen luonnollisesti kuolinpesän osakas joten riittääkö jonkinlainen ilmoitus vaan?
Ja soitan kyllä operaattorille ensi viikolla,mutta tulipa nyt vaan mieleen..
Kommentit (13)
enkä ole jaksanut tehdä asialle vielä yhtikäs mitään. En tiedä kuka maksaa kännykkälaskuni.
Liittymänvaihtokin on kesken, se tyssäsi siihen etten ole liittymäni omistaja. Operaattori lähetti valtakirjan, johon pitäisi saada sekä minun että omistajan nimikirjoitukset.
Aika tympeää tällainen.
Mutta tosiaan kun itse olen kuolinpesän osakas niin luulisi onnistuvan muutenkin..HUOH,kaikkea sitä pitää hoitaakin. ap
Mutta tosiaan kun itse olen kuolinpesän osakas niin luulisi onnistuvan muutenkin..HUOH,kaikkea sitä pitää hoitaakin. ap
Minäkin olen kuolinpesän osakas, suora perijä vai miten sitä sanotaan. En ole ottanut operaattoriin yhteyttä, koska tekee vaan liian pahaa selittää tilanne. :(
T: Nro 3
mutta pakkohan se on jossain vaiheessa tehdä.ap
niin piti ottaa yhteyttä kunnan sosiaalitoimistoon. Nimittäin kun pikkuveljeni kuoli ja isä yritti lopettaa kännykkäliittymän. Ei onnistunut ihan noin vain ainakaan silloin vuonna 2003.
sosiaalitoimiston osallisuutta ihmettelen,jos siis sinne pitää nyt olla yhteydessä? Aivan varaton ihminen ei ollut kuitenkaan kyseessä joten sossu tuskn osallistuu näihin juttuihin..
Soittaisin operaattorille tänään. Uskoisin, että valtakirjan voi korvata äitisi virkatodistus ja muiden kuolinpesän osakkaiden lupa.
Liittymäni oli mieheni nimissä. Miehen kuoltua otin yhteyttä operaattoriin ja selitin tilanteen. Ei tarvinnut mitään lippulappuja lähetellä vaan vaihtoivat vaan sen liittymän mun nimiin.
Kannattaa ottaa yhteyttä sinne operaattoriin. Kyllä sielläkin toisinaan osataan järkeä käyttää ja voivat vaikka tehdä sen asian noinkin helpoksi, että vaihtavat vaan liittymän omistajan.
väestörekisterikeskuksesta lähettelevät joka paikkaan kuolinilmoitusta kohtapuolin kuitenkin ja alkaa "tilit" sulkeutua automaattisesti.
Sosiaalitoimisto oli mukana varmaan tuossa yhdessä casessa, koska taisi olla jonkinlainen edunvalvonta kyseessä, olisiko ollut lapsella.
kun on pitänyt puhelinliittymät ottaa toisten nimillä...
Liittymä on avattu KAUAN sitten,olin silloin alaikäinen joten äitini avasi sen.Se asia vaan sitten jäi roikkumaan eikä liittymää koskaan siirretty minun nimiini,luottotiedoton en suinkaan ole :) ap
Miksi ette ottaisi ensimmäiseksi yhteyttä operaattoriin? Kyllä puhelinliittymän omistavia ihmisiä kuolee harva se päivä. On senkin varalta toimintaohje.
Kannattaa ilmoittaa heti, että haluaisi siirtää sen omiin nimiin, ja perunkirjoituksen jälkeen se onnistunee aika helposti ainakin kaikkien pesän osakkaitten kirjoittamalla valtakirjalla. Parhaassa tapauksessa jo ennen sitä.
tilanne joskus.Liittymä todin oli mummoni nimissä.Kun mummo kuoli otin seuraavana päivänä yhteyttä operaattoriin ja selitin tilanteen.siirsivät samantien liittymän minu8n nimiini.operaattori oli Sonera