BYD sähkäautofirma siirtyy 945 voltin arkkitehtuuriin, älytön muutos aiempaan, lataus nopeutuu radikaalisti
Tähän mennessä pidetty 800 volttia jo tosi kovana. Jossain harvoissa, tosi kalliissa malleissa, on saattanut olla yli 800 volttia, olikohan Lucid Airilla 924 volttia...
Porsche Taycanissa 800 volttia.
Edes Byd:n omassa hyperautossa Yangwang U8:ssa ei ole ollut kuin 800 volttia tähän mennessä.
945 volttia tarkoittaa käytännössä latausajan radikaalia lyhenemistä.
Kohta noita akkuja ladataan alle 10 minuutissa 10-80% välillä.
Kommentit (31)
BYD jonka nelivedot vetää vain 2 pyörällä :D Vttu mitä kiinanroskaa
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1b4940f5-a176-4727-9080-9fd6f2b0…
Uskotaan juu, neliveto jossa etupyörät ei vedä :D
Vierailija kirjoitti:
BYD jonka nelivedot vetää vain 2 pyörällä :D Vttu mitä kiinanroskaa
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1b4940f5-a176-4727-9080-9fd6f2b0…
Pelkkä sottabugi kuten hyvin tiedät.
Kiinalaiset lensivätä nopeasti paikalle ja asensivat uuden softaversion ja sen jälkeen toimi normaalisti.
Enemmän voltteja, syttyy nopeammin.
BYD:n uudet LFP-akut pystyvät latautumaan tosi tehokkaasti jopa 30 asteen pakkasessa. Tuo on aika iso edistysaskel. LFP-akut ovat paljon turvallisempia ja myös halvempia valmistaa.
Tästä huolimatta sähköauton arvo putoaa kuin kivi eikä kukaan uskalla ostaa sellaista 8 vuotta vanhana kun takuu on loppu.
TYPERÄÄ KUN KAIKKI LATURIT MAX. 800V.
KIINA OJASTA ALLIKKOON🤣
Ovatko 50 wattiset kaiuttimet kaksi kertaa parempia kuin 25 wattiset?
Joihinkin BYD:n autoihin on mahdollista kytkeä kaksi eri pikalatauskaapelia yhtä aikaa ja siten nopeuttaa lataamista. Auton molemmilla puolilla on latausportit joissain malleissa ja ne tukee yhtäaikaista latausta kahdesta eri pikalataustolpasta.
BYD on halukas ostamaan volkkarin tehtaat Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
BYD:n uudet LFP-akut pystyvät latautumaan tosi tehokkaasti jopa 30 asteen pakkasessa. Tuo on aika iso edistysaskel. LFP-akut ovat paljon turvallisempia ja myös halvempia valmistaa.
LFP-AKUT PAINAA ENEMMÄN JA KAPASITEETTI PIENEMPI.
KIVA KUN AUTO PAINAA 5000KG.
Vierailija kirjoitti:
Tästä huolimatta sähköauton arvo putoaa kuin kivi eikä kukaan uskalla ostaa sellaista 8 vuotta vanhana kun takuu on loppu.
Sittenhän sen saa tosi halvalla. Joten ei siinä ole isoa riskiä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BYD:n uudet LFP-akut pystyvät latautumaan tosi tehokkaasti jopa 30 asteen pakkasessa. Tuo on aika iso edistysaskel. LFP-akut ovat paljon turvallisempia ja myös halvempia valmistaa.
LFP-AKUT PAINAA ENEMMÄN JA KAPASITEETTI PIENEMPI.
KIVA KUN AUTO PAINAA 5000KG.
Hanki ehjä näppis. Ja mikä auto painaa 5000 kg?
Pitäisi vaan olla sellaisia latureitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BYD jonka nelivedot vetää vain 2 pyörällä :D Vttu mitä kiinanroskaa
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1b4940f5-a176-4727-9080-9fd6f2b0…
Pelkkä sottabugi kuten hyvin tiedät.
Kiinalaiset lensivätä nopeasti paikalle ja asensivat uuden softaversion ja sen jälkeen toimi normaalisti.
Ei sitten testauksessa havaittu ettei pyörät vedä :D Muistikohan ne kytkeä ratin etupyörien ohjaukseen? :D
En siitä huolimatta aio hankkia sähköautoa.
Mikä hyöty, jos laturit antaa sen 800 V?
Mitä merkitystä? Ei ole tähänkään asti ollut tarvetta ladata nopeammin.