Kiinan korkein silta 565 metrissä ja 1340m pitkä, lännen mukaan ei mahdollista rakentaa
Länsimaisten asiantuntijoiden mukaan Beijiangin siltaa ei ollut mahdollista rakentaa tai sen rakentaminen kestäisi 500 vuotta.
Kiina rakensi tuon 3 vuodessa ja se on otettu käyttöön.
Myös Balilla on erittäin iso kiinalaisten rakentama msilta ja senkään rakentaminen ei pitäny olla mahdollista. Tarjouspyyntöjä tuli myös länsimaisille yrityksille mutta yksikään ei antanut edes tarjousta.
Miksi nykyisin tuntuu että lännellä on aina 1000 eri syytä miksi joku asia on mahdotonta toteuttaa mutta kiinalaisilla 1000 eri syytä miksi joku asia on mahdollista toteuttaa? Ja etenkkn tämä koskee Eurooppaa.
Kommentit (8)
Maan tapana on kusettaa kaikessa, missä voi kiinni jäämättä, niin tekeehän sitä sillan perävalotakuulla.
Kiina on luonnon tuhoamisessa parasta A ryhmää.
Maailman kymmenestä suurimmasta sillasta jo joku 8 kpl Kiinassa. Puhumattakaan muusta infrasta mitä siellä on.
En uskaltaisi ajaa autolla tuollaiselle sillalle. Tuo silta hajoaa ihan varmasti.
Tuossa Beipanjiangin sillassa keskiosassa ei ole lainkaan tukipylväitä vaan se on tuettu yläpuolisilla vaijereilla. Aika vaikuttavan näköinen silta.
meillä lännessä tämmöinen projekti maksaisi liikaa. Se on se ongelma. Ja kiinassa harrastetaan markkinatoulskommunismia. Markkina kun ostaa kiinasta on meidän länsi ja me rahoitimme ja rahoitamme heidän kasvua ja ohimenoa meistä sillä että kulutamme tosi tyhmästi varoja. Tulosiirto netto kiina ja EU välillä on nykypäivänä 300 MILJARDIA € per vuosi kun vertaa vienti ja tuonti taseen.
Kiinalaiset ei osaa rakentaa edes hissiä tai liukuportaita, jotka eivät olisi hengenvaarallisia.