Katariina Souri kysyy aivan oikein, onko Afrikan alkuperäisväestössä jotain hävettävää?
Kun peli täytyy sensuroida. Eikö pelin voisi käsittää myös kunnianosoituksena menneelle ajalle, historialle ja upealle seikkailujen maanosalle. Niin peli on alunperin tehty.
Kommentit (211)
Souri toivoisi myös peliä, missä totuudenmukaisesti Ruotsi valloittaa Suomen ja hävittää suomalaisten alkuperäisuskonnon ja kulttuurin, sekä pyrkii hävittämään myös kielen
Tämmöiselle pelille olisi kyllä iso tilaus, suomalaiset itse eivät enää tunne omaa historiaansa ja menneisyyttään
Intersektionaalit tekevät vain hallaa alkuperäiskansoille ja lapsille. Kysehän ei ole pilkasta.
Vierailija kirjoitti:
Sama intiaanileikeissä, ne olivat kunnianosoitus intiaaneille. Nyt nekin on sensuroitu.
Geisha-suklaan kanssa sentään kävi niin, että Suomessa asuva japanilainen kertoi sen olevan suuri kunnianosoitus japanilaisille ja toivoi, että se säilytettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Souri toivoisi myös peliä, missä totuudenmukaisesti Ruotsi valloittaa Suomen ja hävittää suomalaisten alkuperäisuskonnon ja kulttuurin, sekä pyrkii hävittämään myös kielen
Tämmöiselle pelille olisi kyllä iso tilaus, suomalaiset itse eivät enää tunne omaa historiaansa ja menneisyyttään
Mitähän tässä yritetään verrata?
Vierailija kirjoitti:
Souri toivoisi myös peliä, missä totuudenmukaisesti Ruotsi valloittaa Suomen ja hävittää suomalaisten alkuperäisuskonnon ja kulttuurin, sekä pyrkii hävittämään myös kielen
Tämmöiselle pelille olisi kyllä iso tilaus, suomalaiset itse eivät enää tunne omaa historiaansa ja menneisyyttään
Isoviha olisi myös aika raju peli. Pelastuuko, joutuuko orjaksi vai poltetuksi omassa uunissa.
Tuo peli ei ole rasismia nähnytkään. Eräässä vanhassa aapisessa on lause "ne*keri pesee kasvojaan muttei valkene ollenkaan", hienolla kuvituksella totta kai. Eikä tuo n-sanakaan ollut alunperin Suomessa rasistinen, vaan samanlainen neutraali kuin vaikka intiaani tai jenkki.
Vierailija kirjoitti:
Sama intiaanileikeissä, ne olivat kunnianosoitus intiaaneille. Nyt nekin on sensuroitu.
Heinämäessä päällikkö Punanata oli upea tyyppi, joka sanoi aina viimeisen sanan, ugh! Mitä vielä, sekin piti sensuroida.
Afrikkalaiset istuu nykyään netin ääressä huijaamasa valkoisia valaita :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Souri toivoisi myös peliä, missä totuudenmukaisesti Ruotsi valloittaa Suomen ja hävittää suomalaisten alkuperäisuskonnon ja kulttuurin, sekä pyrkii hävittämään myös kielen
Tämmöiselle pelille olisi kyllä iso tilaus, suomalaiset itse eivät enää tunne omaa historiaansa ja menneisyyttään
Mitähän tässä yritetään verrata?
Sanoiko joku, että siinä yritetään verrata johonkin? Eikö uusia ideoita saa esittää?
Woke-porukat pitävät muita tyhminä. Lapsikin tajuaa nykyisin, että kaikki afrikkalaiset eivät asu heinillä katetuissa savimajoissa, merellä ei mene vain purjelaiva (St.Helenan saaren lähellä) ja Saudeissa mennään muillakin peleillä kuin kameleilla.
Lisäksi he eivät tajua, että lapsi tykkää katella sitä karttaa, oppii siitä eri paikkoja (auttoi oikeesti mantsan kokeissa) ja se on kunnianosoitus Afrikalle. Sama kuin Geishassa.
En ymmärrä, mikä Kata Kärkkäisestä tekee asiantuntijan antamaan tässä asiassa kommentteja. Eihän se ole edes mikään tieteen tohtori.
Meillä pelataan jatkossakin Afrikan tähteä ja mustapekkaa. Puhutaan eskimopuikoista, koska kaikki tietävät millaista jätskiä se tarkoittaa. Syödään geishaa ja tehdään sulkapäähineitä. Luetaan Peppiä. Näihin ei liity mitään epäsopivaa latausta ellei sitä väen väkisin halua nähdä. Emme rupea hyppimään muiden pillin mukaan ja anna muiden määrätä mitä meillä saa pelata, syödä ja leikkiä. Jos menee lapset tästä sitten pilalle niin ei voi mitään, otan riskin.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalit tekevät vain hallaa alkuperäiskansoille ja lapsille. Kysehän ei ole pilkasta.
Ei intersektionaalisen ideologian tarkoitus ole ymmärtää, vaan tehdä vallankumous. Ja se ei synny yhteisymmärryksestä, hyvästä olosta ja huumorista.
Onko sitten saamelaistenkin kuvaaminen perinneasuissaan vaikka piirrettynä rasismia? Ei tietenkään. Miksi jonkun muun alkuperäiskansan kuvaaminen historiallisesti uskottavasti olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama intiaanileikeissä, ne olivat kunnianosoitus intiaaneille. Nyt nekin on sensuroitu.
Geisha-suklaan kanssa sentään kävi niin, että Suomessa asuva japanilainen kertoi sen olevan suuri kunnianosoitus japanilaisille ja toivoi, että se säilytettäisiin.
Tämä! Ja japanilaiset turistit ostavat Geisha-suklaata tuliaisiksi.
Tämä woke saisi mennä jo ohi. Rassea nähdään sielläkin missä sitä ei ole. Muistan kuinka lapsena pelatessani Afrikantähteä koin sen lähinnä maantietoon liittyvänä kivana pelinä.
Selvää häpeäähän se on. Kuinkas muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten saamelaistenkin kuvaaminen perinneasuissaan vaikka piirrettynä rasismia? Ei tietenkään. Miksi jonkun muun alkuperäiskansan kuvaaminen historiallisesti uskottavasti olisi.
Mutta sekin on. Souri sai tuon tuntea, kun hänen taideteos aiottiin saamelaisaktivistin ja intersektionaalisen Petra Laitin toimesta sensuroida.
Sama intiaanileikeissä, ne olivat kunnianosoitus intiaaneille. Nyt nekin on sensuroitu.