Norjassa lähes kaikki vuonna 2024 myydyt uudet autot olivat täysin sähköisiä
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka öljyä olisi omasta takaa. Alkaakohan jossain vaiheessa sielläkin elintaso laskea sähköistyminen yhä lisääntyessä.
Laskee kokoajan
Siellä on kohta enää uusia sähköautoja ja vanhoja polttomoottoriautoja kun uusia polttomoottoriautoja ei tule ja sähköautot menee paaliin muutaman vuoden päästä käyttöönotosta kun niitä ei kannata korjata jos akkutakuu mennyt umpeen.
Miten norjalaiset kestävät sähköautojen massiivisen arvonaleneman ja akkujen korjauskulut?
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kohta enää uusia sähköautoja ja vanhoja polttomoottoriautoja kun uusia polttomoottoriautoja ei tule ja sähköautot menee paaliin muutaman vuoden päästä käyttöönotosta kun niitä ei kannata korjata jos akkutakuu mennyt umpeen.
Miksi menisi? Akuissa on vielä hyvin tehoa alkutakuun jälkeenkin.
Mun on vaikea ymmärtää että miten sähköautoista voidaan saada valtaosan kulkuväline kun niitä voi käyttää vain 8 vuotta ja kun auto on 8v vanha niin sen arvo on jotain 15% siitä mitä maksoit uutena.
Vierailija kirjoitti:
Miten norjalaiset kestävät sähköautojen massiivisen arvonaleneman ja akkujen korjauskulut?
Eipä tarvi kestää, kun autot roudataan parin vuoden ikäisinä Suomeen ja norjalainen ostaa tilalle tuliterän biilin.
Sähköautolla EI pääse hangosta ivaloon peräkärryä vetäen!! t. Veijo Esso
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää että miten sähköautoista voidaan saada valtaosan kulkuväline kun niitä voi käyttää vain 8 vuotta ja kun auto on 8v vanha niin sen arvo on jotain 15% siitä mitä maksoit uutena.
Joo ja sen huomaa että et ymmärrä. Hyvä, että norjalaiset näyttää sulle.
Vain siksi että poliitikot päättävät näin
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää että miten sähköautoista voidaan saada valtaosan kulkuväline kun niitä voi käyttää vain 8 vuotta ja kun auto on 8v vanha niin sen arvo on jotain 15% siitä mitä maksoit uutena.
Helvetin nuija, samahan se on polttiksenkin arvo 8v kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää että miten sähköautoista voidaan saada valtaosan kulkuväline kun niitä voi käyttää vain 8 vuotta ja kun auto on 8v vanha niin sen arvo on jotain 15% siitä mitä maksoit uutena.
Selvästikin sinulla on vaikeuksia ymmärtää asioita, ei sitä tarvitse erikseen osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka öljyä olisi omasta takaa. Alkaakohan jossain vaiheessa sielläkin elintaso laskea sähköistyminen yhä lisääntyessä.
Selitätkö miten se laskee elintasoa?
Tunnen norjalaisia ja ei ne niitä halua ostaa mutta kun pakotetaan
Entäs jos tulee joku oikea kriisi/sota ja sähköä ei ole eikä tule?
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kohta enää uusia sähköautoja ja vanhoja polttomoottoriautoja kun uusia polttomoottoriautoja ei tule ja sähköautot menee paaliin muutaman vuoden päästä käyttöönotosta kun niitä ei kannata korjata jos akkutakuu mennyt umpeen.
Saahan niitä autoja, jos ei muuten niin rahoituksella niin on se "oma" auto, ei saa sitten ilman lupia lähteä sinne norjaankaan. Monihan tuota akkutakuuta miettii, miksi pitää laittaa hieno tai vähän käytetty sähkäri kun voi ajaa 15tonnin autolla samaan hintaan vuosikausia, jotkuhan ajaa sitten sillä 2tonnin autolla vuosikausia kun autohan ei ole mikään sijoitus muutenkaan.
Sitten kun valtio huomaa, että ei sieltä niin paljo enään tulekaan niitä verotuloja niin nostetaan sähkisten käyttömaksuja mukavasti, kaikilla on vara maksaa tonni tai pari käyttömaksuja hienosta sähkiksestä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos tulee joku oikea kriisi/sota ja sähköä ei ole eikä tule?
Sit sitä voi ottaa autosta.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos tulee joku oikea kriisi/sota ja sähköä ei ole eikä tule?
Niin. Heitäpä villi veikkaus, toimiiko tuossa tilanteessa sähköllä toimiva bensapumppu.
Ps. Sähköä voi tehdä Suomessa vaikkapa tuulesta. Bensaa ei voi. Raaka-aine tulee jostakin muualta - eli kriisiaikana sitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Miten norjalaiset kestävät sähköautojen massiivisen arvonaleneman ja akkujen korjauskulut?
Niiden, joilla on varaa niihin autoihin ei tarvitse pitää niitä niin kauan, että akkujen korjauskulut liikuttaisi tasan paskan vertaa.
Akkujen korjauskulut on huolena sitten, kun ne tuodaan monen vuoden vanhoina himoverotettuihin autoilun kehitysmaihin kuten Suomeen.
Ja umpisaastahallituksemme "kehitti" tilannettamme edelleen korottamalla sähköautojen ajoneuvoveroa tämän vuoden alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kohta enää uusia sähköautoja ja vanhoja polttomoottoriautoja kun uusia polttomoottoriautoja ei tule ja sähköautot menee paaliin muutaman vuoden päästä käyttöönotosta kun niitä ei kannata korjata jos akkutakuu mennyt umpeen.
Saahan niitä autoja, jos ei muuten niin rahoituksella niin on se "oma" auto, ei saa sitten ilman lupia lähteä sinne norjaankaan. Monihan tuota akkutakuuta miettii, miksi pitää laittaa hieno tai vähän käytetty sähkäri kun voi ajaa 15tonnin autolla samaan hintaan vuosikausia, jotkuhan ajaa sitten sillä 2tonnin autolla vuosikausia kun autohan ei ole mikään sijoitus muutenkaan.
Sitten kun valtio huomaa, että ei sieltä niin paljo enään tulekaan niitä verotuloja niin nostetaan sähkisten käyttömaksuja mukavasti, kaikilla on vara maksaa tonni tai pari käyttömaksuja hienosta sähkiksestä.
Ai miten niin sitten huomaa? Saastaiset hallituksen ihmisperseethän nosti jo käyttömäksuja tämän vuoden alusta noilla.
Vaikka öljyä olisi omasta takaa. Alkaakohan jossain vaiheessa sielläkin elintaso laskea sähköistyminen yhä lisääntyessä.