Miten suhtaudut, jos saat jossain huonoa palvelua?
Ja kysymys koskee etenkin, jos olet saanut samassa paikassa huonoa palvelua useammin kuin kerran
Onko suhtautumisesi enemmän tyyliä, "Nyt riitti, tuohon paikkaan en enää mene" vai pikemminkin että "Minuahan ei kukaan huono ja kiukkuinen asiakaspalvelija saa karkotettua pois. Jatkan täällä käymistä ihan kiusallanikin"
Kommentit (9)
Hyvin tilannesidonnaista. Yleensä osaan suuttumatta aivan yksinkertaisesti pyytää parempaa palvelua, ja nimenomaan niin että yksilöin toiveeni. Jos joku vain vaikuttaa tylyltä tai työhönsä tyytymättömältä, en uhraa sille montaa ajatusta, kunhan saan asiani hoidettua. Eli aloituksen vaihtoehdot tuntuvat ajatuksen tasolla vierailta kun ei mulla mene helposti tunteisiin tuollaiset. Äänestän kyllä jaloillani jos vaihtoehtoja on ja muualla homma toimii paremmin.
En ole varmaan ikinä saanut huonoa palvelua, joten enpä osaa sanoa mitä tekisin. Asia ei kyllä tunnu millään tavalla merkitykselliseltä, että jaksaisin vaivautua tekemään yhtään mitään ainakaan minkään kaupan aspan suhteen. Ehkä jos lääkärissä saisi tylyä kohtelua, niin se voisi olla sellainen että veisin eteenpäin. Mutta jotkut kaupan aspat, niin enpä kyllä jaksa välittää.
En uskalla enää asioida siellä tai ottaa yhteyttä. Haluan suojata itseäni pahalta ja kiusaamiselta. Sitä on kestetty riittävästi ja nähty haitat. Ja jos yritys ei ole kehittynyt tarpeeksi vielä, joku muu voi kehittää sitä tai jättää kehittämättä, en voi olla kokonaan siitä asiakkaana vastuussa että palaute sitä ja tätä. Jos joudun asioimaan paikassa, en tiedä pitäisikö sanoa että voiko lopettaa ja se nalkuttaa vaan lisää.
Olen iloisesti yllättynyt, että sain huonoa palvelua, en kuitenkaan ala-arvoista ja häpeällistä.
Asun pääkaupunkiseudulla, joten on yleensä erittäin helppo vaihtaa paikkaa. Jos hiukseni on kerran leikattu vinoon, se on viimeinen kerta sillä kampaajalla. Jos ylikypsän pihvin korvaaminen uudella on ongelma, en mene ravintolaan enää koskaan. Jos kodinkonemyyjä juoruaa puhelimessa niitä näitä minun palvelemiseni sijaan, ostan tavarani jatkossa muualta.
Myönnettäköön, että toki joskus voisi valittaa ja antaa mahdollisuuden korjata tilanne, mutta en yleensä viitsi vaivautua, koska kilpailijoita riittää. Se on yksi tai max kaksi ikävää kokemusta ja äänestän vain jaloillani.
Riippuu siitä millä tavalla palvelu on huonoa. Jos kyseessä on hyvää tarkoittava höselö tai kokematon aloittelija, olen pitkämielinen ja kerron ystävällisesti mitä haluan. Voin antaa anteeksi toisenkin kerran.
Jos taas on kyse vallankäytöstä tai pahan tuulen purkamisesta asiakkaaseen, keskeytän tilanteen saman tien ja poistun. Olen siis keskeyttänyt ilkeän asiakaspalvelijan ja sanonut:-Taidankin mennä muualle. Minusta tämä on paras tapa, koska palaute tulee juuri sille henkilölle joka on vastuussa.
Äänestän jaloillani eli esmes en koskaan asioi enää Tampereen Härmälän K-marketissa. Henkilökunta ystävällistä, omistaja ei.
Annan yleensä palautetta ja toivon että palvelu paranee. Toisella kerralla palaute ei ole enää yhtä ystävällistä kuin ensimmäisellä. Kolmannella kerralla palaute on vihaista. Neljännellä kerralla palaute menee ylemmälle tasolle. Ongelma maaseudulla on että ei ole mitään mihin vaihtaa, kun ei ole kuin yksi paikka.