naapurin mies ei tervehdi ketään
Kommentit (9)
Anna toisen olla ja elä omaa elämääsi -ai mut taidatkin olla joku pihakyylä.. ei ihme jos karttaa sua.
Meidän naapureista ei tervehdi kumpikaan, ei mies eikä nainen.
Mun mielestä outoa. On kuitenkin pitkään asuttu samassa talossa. Tulee vain mieleen, että ovat mielestään "parempaa porukkaa".
mutta toisaalta ymmärrän sen ei morjestamisenkin. Kohta siinä sitten AP tyrkkäis ittensä kylää pulla kahveelle yms.
Pieni hajurako on parempi ku liian tungettelevat tai riitaisat naapurit.
ajattelua: "En kyllä tervehdi tota naapuria, käännän pään pois ja teeskentelen etten näe... Jos sitä alkaa moikkaamaan, niin kohta se jo tunkee kotiin kahville. Taas se tuolla heiluttelee, mokomakin kyylä, haluaa varmaan vaan udella kaikkea, jumalauta. En tervehdi, saatana."
Minä moikkaan jokaista naapuria. Niitäkin jotka eivät ikinä sano takaisin mitään. Ihan vaan sen takia että se on kohteliasta ja kuuluu sivistyneen ihmisen käytökseen. Ja ei, minulla ei ole mitään hinkua tunkea kenenkään luo kahville tai olla sen syvemmin tekemisissä naapurien kanssa.
että eivät halua mitään pakkosymbioosia naapureidensa kanssa sen satunnaisen naapuruuden takia? Kannattaisi ihan arvostaa sitäkin, eivät sentään ole mitään jatkuvasti bilettäviä kännisiä häiriköitä tai niitä jotka jättävät lapsensa ihan kasvattamatta, eli muiden harmina mellastavat sitten paikkoja sotkemassa?
No me moikataan kyllä itsekin yleensä naapureita jos ihan nokikkain tullaan, mutta aikalailla siihen saa jäädä. Meillä on jo riittävästi merkittäviä ihmissuhteita, ei tuntuisi kivalta olla liian likeinen jonkun satunnaisen (varmaan ihan kivankin) naapurin kanssa ihan vain siksi että satutaan olla asetuttu samaan paikkaan asumaan. Tarvitaan siihen jotakin muutakin. Parempi mielestäni antaa tilansa kaikille, häiriköt ja meluajat ovat erikseen. Sellaisen jonkun känniääliön soisi ap:lle naapuriksi, loppuisi turhasta valittaminen..
Ei me ajatella todellakaan olevamme mitenkään ketään parempia, tai että muut olisi jotenkin meitä parempia, kun näin toimitaan. Ihan vaan erilaisia ihmisiä ollaan molemmat ja ihmiset voisivat keskittyä siihen omaan elämäänsä. Se ei liene yhtäkuin naapurit.
ja moikkaan vieläkin tiettyjä naapureita.
Olen vaan joutunut oppimaan varovaiseksi moikkailun suhteen, kun joillekin ihmisille se tuntuu tarkoittavan jotain syvällisemmän yhteyden ottamista.
;)