Vaimonsa kahdesti raiskannut mies:”Miten vaimon voi raiskata?” Tulkkausvirhe ja väärinymmärrys
Mies raiskasi vaimonsa kahdesti, pahoinpiteli ja uhkasi tappaa.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi miehen mm. kahdesta raiskauksesta, kahdesta pahoinpitelystä, neljästä laittomasta uhkauksesta ja kotirauhan rikkomisesta kahdeksi ja puoleksi vuodeksi vankilaan.
Osa teoista kohdistui naisen miestuttavaan. Teot tapahtuivat 2009-2010. Mies kiisti oikeudessa syytteet. Hän ei oman kertomansa mukaan ole koskenut sormellakaan vaimoonsa.
Naisen mukaan mies lähetteli hänelle lomamatkalle tappouhkauksia. Kun nainen palasi kotiin mies syytti naista pettämisestä ja kertoi värvänneensä Venäjältä henkilöitä raiskaamaan ja tappamaan naisen.
Mies oli teroittanut keittiöveitsen ja lähtenyt asunnosta tapaamaan naiselle tuttua miestä. Tuttu ei avannut ovea, koska hän näki ovisilmästä miehen rapussa veitsi kädessään. Mies palasi kotiin, nimitteli vaimoaan, kuristi kaulasta, repi vaatteet, löi kasvoihin ja raiskasi kaksi kertaa. Toisella kerralla mies puki itselleen siniset käsineet.
Vaimon mukaan tilanne oli painajaismainen. Aamulla hän pakeni miestään kylpyhuoneeseen ja lukkiutui sinne. Hän sanoi, ettei voinut missään vaiheessa paeta mihinkään, koska hän oli kielitaidoton, vain alusvaatteissa ja ilman avaimia ja puhelinta.
Vaimo turvautui ystävänsä tyttären apuun, kun mies lähti matkalle Venäjälle. Hän haki apua terveysasemalta ja muutti turvakotiin. Naiselle aiheutui teoista mustelmia, ruhjevammoja ja haavoja. Henkinen järkytys oli suuri.
Esitutkinnassa miehen lausumaksi kirjattiin: ”Miten vaimon voi raiskata?”. Oikeudessa mies sanoi kyseessä olleen tulkkausvirhe ja väärinymmärrys.
Mies joutuu maksamaan naiselle 8600 euroa korvauksia kärsimyksestä ja kivusta ja särystä.
Kommentit (5)
tuon uutisen. Miten siis vaimon voi raiskata. Raiskaus on jos makaa väkisin jonkun vieraan, mutta omaa vaimoa saa ihan vapaasti ottaa vaikka 10 kertaa yössä. Vaimo on aina vaimo ja raiskaus tapahtuu vain ja ainoastaan lain mukaan jos hyökkää jonkun vieraan kimppuun ja makaa hänet. Oliko tuossa uutisessa muuten virhe eli olivatkohan AVOPARI eli ei siis virallisesti naimisissa. jos on aviopari niin on naimisissa, mutta avopari on vain samassa tai eri taloudessa elävä kaksi ihmistä ja ei siis aviopuolisoita.
meilläkin saan ottaa koska tahdon ja pumpata vaikkapa 5 tuntia ja teen sen taas tänän.
tuon uutisen. Miten siis vaimon voi raiskata. Raiskaus on jos makaa väkisin jonkun vieraan, mutta omaa vaimoa saa ihan vapaasti ottaa vaikka 10 kertaa yössä. Vaimo on aina vaimo ja raiskaus tapahtuu vain ja ainoastaan lain mukaan jos hyökkää jonkun vieraan kimppuun ja makaa hänet. Oliko tuossa uutisessa muuten virhe eli olivatkohan AVOPARI eli ei siis virallisesti naimisissa. jos on aviopari niin on naimisissa, mutta avopari on vain samassa tai eri taloudessa elävä kaksi ihmistä ja ei siis aviopuolisoita.
tuon uutisen. Miten siis vaimon voi raiskata. Raiskaus on jos makaa väkisin jonkun vieraan, mutta omaa vaimoa saa ihan vapaasti ottaa vaikka 10 kertaa yössä. Vaimo on aina vaimo ja raiskaus tapahtuu vain ja ainoastaan lain mukaan jos hyökkää jonkun vieraan kimppuun ja makaa hänet.
Oliko tuossa uutisessa muuten virhe eli olivatkohan AVOPARI eli ei siis virallisesti naimisissa. jos on aviopari niin on naimisissa, mutta avopari on vain samassa tai eri taloudessa elävä kaksi ihmistä ja ei siis aviopuolisoita.
Sitä ei ole kuultu että lakia on muutettu ja Suomen laki tuntee avioliitossa tapantuvan raiskauksen? Raiskaus avioliitossa kriminalisoitiin vuonna 1994. Siitä voi saada ihan oikean rangaistuksen.
Vaimo on aina vaimo ja raiskaus tapahtuu vain ja ainoastaan lain mukaan jos hyökkää jonkun vieraan kimppuun ja makaa hänet.
Tässä sulle ote raiskauksen määritelmästä Suomen rikoslaissa:
"1 §. Raiskaus. Joka pakottaa toisen sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkaamalla käyttää sellaista väkivaltaa, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka saatettuaan toisen tiedottomaksi taikka pelkotilaan tai muuhun sellaiseen tilaan, jossa hän on kykenemätön puolustamaan itseään, käyttämällä puolustuskyvyttömyyttä hyväkseen on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan.
Yritys on rangaistava."
En näe mainintaa siitä, että raiskaus on raiskaus vain jos uhri on tekijälle vieras. Raiskaus = toisen väkisinmakaaminen, olkoonkin oma puoliso.
tuon uutisen. Miten siis vaimon voi raiskata. Raiskaus on jos makaa väkisin jonkun vieraan, mutta omaa vaimoa saa ihan vapaasti ottaa vaikka 10 kertaa yössä. Vaimo on aina vaimo ja raiskaus tapahtuu vain ja ainoastaan lain mukaan jos hyökkää jonkun vieraan kimppuun ja makaa hänet.
Oliko tuossa uutisessa muuten virhe eli olivatkohan AVOPARI eli ei siis virallisesti naimisissa. jos on aviopari niin on naimisissa, mutta avopari on vain samassa tai eri taloudessa elävä kaksi ihmistä ja ei siis aviopuolisoita.