Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unicefilla iso kampanja jossa kirjoitusvirhe

Vierailija
17.11.2024 |

Bussipysäkeille on ilmestyny isoja mainoksia joissa ei oo muuta ku sininen tausta ja iso valkonen teksti Jokaiselle lapselle oikeius oppimiseen. Miten tällanen virhe on ees mahollista tehä lol

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin samaan huomiota ja naurahdin. 

Vierailija
2/16 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oikeus oppimiseen ja kyky oppia on kaksi eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paha moka käynyt jos ei tosiaan kukaan ole huomannut tätä ennen kuin ne mainokset on painatettu ja viety kaupungille.

Vierailija
4/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että jokaiselle lapselle taattava/annettava, oikeus oppimiseen. Ei minusta mikään virhe.

Vierailija
5/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa, että jokaiselle lapselle taattaiva/annettaiva, oikeus oppimiseien. Ei minusta mikään virhe.

Korjasin viestisi yhtä virheettömäksi kuin mainos on.

Vierailija
6/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoskampanja on tarkoitettu hoono soomi mammuille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan hyvä virhe. Nähdään käytännön miten koulutuksesta leikkaaminen kannattaa, kun porukka ei enää osaa kirjoittaa kunnolla. 

Vierailija
8/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on tietoinen virhe ja osoitus koulutuksen tärkeydestä. Jos ei osaa lukea, ei huomaa virhettä tekstissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosta näkemättä on mahdoton sanoa onko tietoinen tehokeino. Todennäköisesti on, koska kuitenkin tuollainen mainos menee useamman silmäparin kautta. Onhan vuosien varrella kirjoitusvirheitä muutenkin käytetty tehokeinona. Nythän he saa ekstramainosta, kun näin sanomaa levitetään eteenpäin.

Vierailija
10/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on tietoinen virhe ja osoitus koulutuksen tärkeydestä. Jos ei osaa lukea, ei huomaa virhettä tekstissä.

Ja on joku yliopistotutkimus kuinka osan kirjoitusvirheistä aivot korjaa oikeaksi eli et huomaa virhettä, vaan joudut sen erikseen tekstistä etsimään (esim. peräkkäiset kirajimet menneet keskenään väärinpäin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokeino ja toimi näköjään hyvin, kun heti levitit mainosta eteenpäin eli välitit heidän sanomaa (ilman tätä aloitusta en olisi mennyt Unicefin sivuille ja siellä heti ensimmäisenä oli linkki tämän asian syvällisempään käsittelyyn).

https://www.unicef.fi/tyomme/lapsen-oikeudet/lapsen-oikeuksien-sopimus/…

Vierailija
12/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampanja sai huomiosi, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Nehän selittää tossa bannerissakin että se on tahallinen virhe.

Vierailija
14/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampanja sai huomiosi, ap.

Jep, näin ne parhaat mainossuunnittelijat huijaa ja koukuttaa ihmisiä. Tää on loistava esimerkki onnistuneesta mainoskampanjasta, herättää kiinnostusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16/16 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"J-j-joo i-h-h-han tarkoituksella oli kirjoitusvirhe..."

Totuus: joku woke-DEI-palkattu oli tehnyt virheen, jota nyt sitten paikkaillaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi