Käytetyn hybridi Porschen akku levähti: yli 24 000 e remontti
https://www.is.fi/autot/art-2000010811201.html
Semmoista tällä kertaa. Kahdeksanvuotias auto polttomoottoreissa on vasta sisäänajettu: etenkin japseissa.
Kommentit (33)
Hahah pitikö aloittaa uusi ketju kun vanhassa otit pahasti takkiin
Saman ikäisessä ja ajetussa toyota auriksen tai priuksen 1.8 hybridissä ei olisi käynyt noin.Olisi vaan kannatttanut tyytä sellaiseen.
Saa nähdä, totteleeko autoliike kuluttajariitalautakunnan suositusta. Jos ei, niin käräjille mentävä.
Ap vertaa Porschen varaosia/korjauskustannuksia Toyotaan. Voi luoja, anna mun kaikki kestää. :D
Vierailija kirjoitti:
Saman ikäisessä ja ajetussa toyota auriksen tai priuksen 1.8 hybridissä ei olisi käynyt noin.Olisi vaan kannatttanut tyytä sellaiseen.
Ei tarvitse tyytyä. Auton on kestettävä enemmän kuin 5000 km, ennen kuin on tulossa 24 000 e remppa. Joko autoliike on tiennyt että akku on finaalissa, eli se kusetti raskaasti tai kyseessä on paska auto. Kumpikaan ei ole ostajan vika.
Vierailija kirjoitti:
Ap vertaa Porschen varaosia/korjauskustannuksia Toyotaan. Voi luoja, anna mun kaikki kestää. :D
Sama urvelo. Nolasi itsensä toisessa sähköauto ketjussa ja yllättäen hävisi. Nyt löyty sitten täältä.
Vierailija kirjoitti:
Saman ikäisessä ja ajetussa toyota auriksen tai priuksen 1.8 hybridissä ei olisi käynyt noin.Olisi vaan kannatttanut tyytä sellaiseen.
Toyota ei hyväile anusta ja egoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap vertaa Porschen varaosia/korjauskustannuksia Toyotaan. Voi luoja, anna mun kaikki kestää. :D
Puhun yleensä polttomoottoriautoista. Etenkin japanilaiset ovat kyllä kautta vuosikymmenien olleet käytettyjen kestotesteissä kärjessä samoin katsastustilastoissa. Se on vaan faktaa, että Toyota on pärjännyt aina hyvin näissä.
Osta 68469 euron Porsche, itke miten korjaaminen on kallista. Kannattaako leikkiä rikasta jos korjauskuluista nousee itku?
Hybridistä hajosi akku?
Uutisarvo 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman ikäisessä ja ajetussa toyota auriksen tai priuksen 1.8 hybridissä ei olisi käynyt noin.Olisi vaan kannatttanut tyytä sellaiseen.
Ei tarvitse tyytyä. Auton on kestettävä enemmän kuin 5000 km, ennen kuin on tulossa 24 000 e remppa. Joko autoliike on tiennyt että akku on finaalissa, eli se kusetti raskaasti tai kyseessä on paska auto. Kumpikaan ei ole ostajan vika.
Onhan tojossa tekniikka paljon varmempaa ja kestävämpää mutta ajoltaan se on kyllä tyytymistä porscheen verrattuna.
Kävin katsastamassa 20 vuotta vanhan Mitsun pari viikkoa sitten. Meni läpi heittämällä. Päästöt yhtä pieniä kuin uudessa autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vertaa Porschen varaosia/korjauskustannuksia Toyotaan. Voi luoja, anna mun kaikki kestää. :D
Puhun yleensä polttomoottoriautoista. Etenkin japanilaiset ovat kyllä kautta vuosikymmenien olleet käytettyjen kestotesteissä kärjessä samoin katsastustilastoissa. Se on vaan faktaa, että Toyota on pärjännyt aina hyvin näissä.
Japsit ja toyotat on kyl hyviä kestämään. Mut muuten ihan täyttä sian paskaa...
Vierailija kirjoitti:
Osta 68469 euron Porsche, itke miten korjaaminen on kallista. Kannattaako leikkiä rikasta jos korjauskuluista nousee itku?
Ei ostohinta ole sen merkki, että pitää sietää isoja ylimääräisiä korjauskustannuksia melkein heti, kun ajaa liikkeestä ulos. Koskee ihan mitä tahansa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap vertaa Porschen varaosia/korjauskustannuksia Toyotaan. Voi luoja, anna mun kaikki kestää. :D
Autoja ne molemmat vaan on, ei mitään muuta.
Sakemanni osaa vaan paremmin vedättää asiakkaita varaosa ja remonttien hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta 68469 euron Porsche, itke miten korjaaminen on kallista. Kannattaako leikkiä rikasta jos korjauskuluista nousee itku?
Ei ostohinta ole sen merkki, että pitää sietää isoja ylimääräisiä korjauskustannuksia melkein heti, kun ajaa liikkeestä ulos. Koskee ihan mitä tahansa autoa.
Väitä nyt vielä että Porschen kaltaisen kalliin automerkin varaosien pitäisi saada vain muutama satanen maksimissaan, mieluummin saisivat olla ilmaisia.
68000 euroa 8 vuotta vanhasta hydritistä tai sähköautosta on liikaa. Ei voi koskaan tietää milloin menee epäkuntoon.
Tuokaan auton ajoakku ei maksa Kiinassa kuin murto-osan valmistaa. Kate akun myynnistä Euroopassa menee kravaattiväen liiveihin.
Aika kehnolta näyttää tälläisten latausautojen maailmanpelastava vaikutus. No ainakin ne vähentää hyvin autoilla ajettavaa km-määrää.
Premiumeista ainoastaan lexuksen uskaltaisin ostaa noin vanhana käytettynä, koska sekin on tojon luotettavalla tekniikalla ja varaosatkin huomattavasti halvempia kuin saksalaisissa.
"Kuluttajariitalautakunnalle lähetetyssä vastauksessa myyjäliike kiisti kuluttajan vaatimukset.
Heidän mielestään lähes yhdeksän vuotta vanha auto ei ollut vikaantunut ikäänsä ja ajomääräänsä nähden ennenaikaisesti. Myyjäliike perusteli näkemystään sillä, että ajoakun arvioitu käyttöikä on normaalisti noin kymmenen vuotta tai 100000 kilometriä. Liikkeen mukaan autossa on ollut korkeintaan piilevä virhe, jolloin myyjän vastuulla olevan hinnanalennuksen määrä voisi olla enintään 2700 euroa."