Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä on tullut ihan aito ongelma (en reagoi vinoiluun enkä muuhun asiattomaan)

Vierailija
08.11.2024 |

En voi oikeasti antaa yhteenkään paikkaan negatiivista palautetta ilman, että siitä syntyy hirveä show ja minusta halutaan eroon asiakkaana. Oli esimerkiksi eräs paikka, jossa minulla oli vakkarityyppi. Pidin hänestä tosi paljon ja koin, että hän ymmärsi aina minua tosi hyvin ja sain lähteä aina tyytyväisenä. Yhden kerran sitten annoin lievästi negatiivista palautetta, ja samantien takki kääntyi ja koko asia haluttiin vain unohtaa mahdollisimman pian. Kukaan ei pahoitellut, ei halunnut hoitaa asiaa kanssani ja saattaa asiaa loppuun niin, että kaikille jää hyvä mieli. Yksi ainoa poikkipuolinen sana, edes lievästi, niin se oli siinä enkä kelpaa enää asiakkaaksi. Mikä hemmetti siinä on, ettei yrityksille saa sanoa mitään muuta kuin ylistysrunoja?!

Kommentit (36)

1/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa valita asiakkaansa. Ei kukaan halua tuhlata aikaansa ikäviin asiakkaisiin, kun mukaviakin riittää. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti annat palautteen todella rumasti. Negatiivisenkin palautteen voi antaa kohteliaasti ja parhaimmillaan rakentavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ovat herkkänahkaisia eivätkä halua ikävää palautetta.

Vierailija
4/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti annat palautteen todella rumasti. Negatiivisenkin palautteen voi antaa kohteliaasti ja parhaimmillaan rakentavasti.

Heh, tietysti syy on vain ja ainoastaan minussa. Ikään kuin ei olisi yleinen käytäntö, että ainoastaan hyvä palaute kelpaa ja negatiivisesta lentää pihalle. Kokeilepa joskus itse, jos et muuten usko.

Vierailija
5/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ovat herkkänahkaisia eivätkä halua ikävää palautetta.

Usein asiakkaille jopa piilov*ttuillaan, jos kehtaavat sanoa pienenkään poikkipuolisen sanan. Yleistä esim. Google-arvosteluissa.

Vierailija
6/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos negatiivisen palauteen antaa esmes yöllä niin niitä ei oteta vakavasti (ei saa nukuttua ja harmittaa/kännissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaismalli; ensiksi kehua, sitten rakentava kohtelias oikea palaute mieluiten kysymysmuodossa ja viimeiseksi taas kehuja.

Vierailija
8/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajalla on useinkin sama ongelma, ongelma on todennäköisesti aloittajassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun käy siellä liikkeessä niin ei kun lasit sisään.

Vierailija
10/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoimme ovelle juuri kyltin "ei sateenkaari-ihmisille, eikä aloittajalle"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti annat palautteen todella rumasti. Negatiivisenkin palautteen voi antaa kohteliaasti ja parhaimmillaan rakentavasti.

Heh, tietysti syy on vain ja ainoastaan minussa. Ikään kuin ei olisi yleinen käytäntö, että ainoastaan hyvä palaute kelpaa ja negatiivisesta lentää pihalle. Kokeilepa joskus itse, jos et muuten usko.

En ole koskaan ennen tuollaisesta kuullut, että "lentäisi pihalle" ei-positiivisesta palautteesta. Yleensä rakentava palaute otetaan ihan kiitollisena vastaan. Olettaen siis, että siihen on aihetta.

Annahan siis jotain esimerkkiä, mistä annoit negatiivista palautetta ja miten, niin nähdään oliko se ongelma siinä vai jossain muualla. 

Eri

Vierailija
12/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun usein asia on niin että sillä ihmisellä on korkea ammattitaito ja yrittää parhaansa niin tuntuuhan se pahalta saada negatiivista palautetta. Ihmiset on ylpeitä ammattitaidostaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun usein asia on niin että sillä ihmisellä on korkea ammattitaito ja yrittää parhaansa niin tuntuuhan se pahalta saada negatiivista palautetta. Ihmiset on ylpeitä ammattitaidostaan

Mutta täytyy osata asettua myös asiakkaan asemaan. Juuri siksi joka iikka ei sovi aspa-alalle, vaikka kiinnostusta olisi.

Tuolle yhdelle idarille: en ole missään kohdassa sanonut, että on usein jotain ongelmaa. Sinä olet osa ongelmaa, kun vetelet omat johtopäätökset muiden sanomisista ja alat arvostelemaan täysin tyhjästä.

Ap

Vierailija
14/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maksavana asiakkaana täysi oikeus ilmaista, etten ole tyytyväinen, jos näin on päässyt käymään. Minun ei pidä joutua pyytelemään anteeksi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaute nimettömänä. Incognito tilassa. Asiallisesti tietenkin. Ellei ole rasittunut.

Vierailija
16/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin vääntää jotain hampurilaisia, jos käynti ei vain yksinkertaisesti ole sujunut hyvin. Joskus ei vain ole mitään hyvää sanottavaa. Ei minun tarvitse alkaa kehumaan yritystä, että korttikoneenne toimii hyvin ja lattiat ovat siistit. Eli toisin sanoen minun ei tarvitse alkaa kehumaan itsestäänselvyyksistä, jotta saan sanoa jotain negatiivista. Hyvän palvelun pitäisi olla itsestäänselvyys, jos siitä maksetaan rahaa.

Vierailija
17/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampurilaismalli; ensiksi kehua, sitten rakentava kohtelias oikea palaute mieluiten kysymysmuodossa ja viimeiseksi taas kehuja.

Opettajalta tai esimieheltä näin. Asiakaspalautteessa yhdentekevää. Kuluttaja on kuningas.

Vierailija
18/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoimme ovelle juuri kyltin "ei sateenkaari-ihmisille, eikä aloittajalle"!

Olet uskomattoman hauska. Ihan stand up-koomikkotasoa. Kannattaa varailla jo keikkaa.

Vierailija
19/36 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautteesta voisi oppia. Jos sitä edes hetken rehellisesti ajattelisi.

Vierailija
20/36 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti annat palautteen todella rumasti. Negatiivisenkin palautteen voi antaa kohteliaasti ja parhaimmillaan rakentavasti.

Heh, tietysti syy on vain ja ainoastaan minussa. Ikään kuin ei olisi yleinen käytäntö, että ainoastaan hyvä palaute kelpaa ja negatiivisesta lentää pihalle. Kokeilepa joskus itse, jos et muuten usko.

Olen monesti antanut palautetta, mutta ikinä en ole saanut kirjoittamasi kaltaista kohtelua. Pääsääntöisesti on vastattu tyyliin kiitos palautteesta, "joku sopiva jatkofraasi". Siksi heti ensimmäisenä herää mielikuva kuinka palautetta annetaan todella hyökkäävästi, jos se aiheuttaa noin valtavan vastareaktion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi