Sainpas puhelinmyyjän sanattomaksi
Mulla on fonectan kukasoittaa niin näin heti että puhelu tulee jostain novia finlandilta oulusta. Vastasin puhelimeen selkeällä äänellä: " Pispalan arkku ja naula. Hautaamme nopeasti ja syvälle. Kuinka voin auttaa?" Langan toisesta päästä kuului vaan syvä säikähtänyt hengenveto ja sitten täysi hiljaisuus. Huutelin hetken haloota ja sitten suljin linjan.
Kommentit (15)
Vaan soittoihin vastaajat, jotka panikoivat soittoa eivätkä osaa rauhallisesti sanoa ei kiitos.
Kiitos! sain nauraa ekan kerran tänään
Vaan soittoihin vastaajat, jotka panikoivat soittoa eivätkä osaa rauhallisesti sanoa ei kiitos.
Sain luurin korvaan.
Vaan soittoihin vastaajat, jotka panikoivat soittoa eivätkä osaa rauhallisesti sanoa ei kiitos.
Sain luurin korvaan.
Vaan soittoihin vastaajat, jotka panikoivat soittoa eivätkä osaa rauhallisesti sanoa ei kiitos.
Sain luurin korvaan.
Mutta eipä tuo minun päivää pilannut. Lähinnä vain nauratti.
ei riitä. en halua jankata tuntemattomalle ihmiselle moneen kertaan että EI EI EI, vaan haluan, että me molemmat noudatamme käytöstapoja, joihin kuuluu se, että kun sanon ei kiitos, niin puhelu loppuu. Mutta monella firmalla on ilmeisesti esim. ohjeistus siitä, että kieltäytyä pitää kolme kertaa tmv - miksei se kerta riittäisi?
Nykyään henkäisen vaan nopean kiitos ein ja lyön luurin korvaan. Tuntuu kamalalta tehdä niin toiselle ihmiselle, mutta vihaan sitä jankutusta.
selkeästi ja ystävällisesti etten aio tilata yhtään mitään ja sen jälkeen toivotellaan hyvät päivän jatkot puolin ja toisin.
Ei mitään ongelmaa puhelinmyyjistä.
Odotin kerran tärkeää puhelua ja lehtimyyjä soitti numerolla. Vastasin ja kun kuulin mistä soittaa sanoin että on huono hetki, kahdesti. Myyjän kälätys ei keskeytynyt koko aikana, lopulta jouduin lyömään luurin korvaan.
Minä kyllä osaan sanoa ei kiitos ihan nätisti silloin kun olen päättänyt etten mitään tilaa. Sitten usein aletaan kysymään että entäs tämä lehti ja miten olis vaikka kahden kuukauden päästä yms. HUOH! Saa siinä aika monta kertaa sitä ei kiitosta hokea.
Mun yks kaveri alkaa lörpötellä puhelinmyyjille omiaan, ne kun ei saa katkaista puhelua ilman että asiakas on halukas lopettamaan. Pakko itekin testata, jos oon joskus sopivasti kotona puhelinmyyjän soittaessa. Sanoisin jotain joillekin ihmisille kiusallista, kuten: "MULLA ALKO JUST TÄNÄÄN MENKAT!" Ja sit vaan kattosin, miten myyjä reagoi. >:)
Kiitos vinkeistä, nyt tiedän miten seuraavalla kerralla vastata puhelinmyyjälle. ;)
Sillä siitä pääsee. Eikä tarvitse leikkiä.
Mulle ei koskaan puhelinmyyjät jää jankkaamaan.
Odotin kerran tärkeää puhelua ja lehtimyyjä soitti numerolla. Vastasin ja kun kuulin mistä soittaa sanoin että on huono hetki, kahdesti. Myyjän kälätys ei keskeytynyt koko aikana, lopulta jouduin lyömään luurin korvaan. Minä kyllä osaan sanoa ei kiitos ihan nätisti silloin kun olen päättänyt etten mitään tilaa. Sitten usein aletaan kysymään että entäs tämä lehti ja miten olis vaikka kahden kuukauden päästä yms. HUOH! Saa siinä aika monta kertaa sitä ei kiitosta hokea.
Kun siellä koulutuksessa opastetaan, että noin kuudennella kerralla asiakkaan kieltäytyessä vasta uskotaan lopetetaan puhelu, muuten ei ole yrittänyt tarpeeksi. Luuletteko, ettei suurin osa todellakin haluaisi lopettaa sen jo ekaan ei kiitokseen, kuten normaalissa kanssakäymisessä, vaan kun siitä saa äkkiä kenkää.
Mun yks kaveri alkaa lörpötellä puhelinmyyjille omiaan, ne kun ei saa katkaista puhelua ilman että asiakas on halukas lopettamaan. Pakko itekin testata, jos oon joskus sopivasti kotona puhelinmyyjän soittaessa. Sanoisin jotain joillekin ihmisille kiusallista, kuten: "MULLA ALKO JUST TÄNÄÄN MENKAT!" Ja sit vaan kattosin, miten myyjä reagoi. >:)
sulla sitten yleensäkin tapana häiritä ihmisten työntekoa?
Kyllä tekin töissä tottelette pomon ohjeita, vai mitä? Puhelinmyyntiä ei kukaan tee kuin pakosta, ja joskus on pakko, ja töissä on pakko myös noudattaa ohjeita. Kyse kun ei mistään keskitysleiristä kuitenkaan ole.
:)