Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon enemmän nopeutettaisiin yhteenlaskettuja matkustajian matka-aikoja, jos Pasilan ja Helsingin aseman väli korjattaisiin niin

Vierailija
26.10.2024 |

että siinä voisi ajaa satasta perille asti? Nyt mennään pitkät matkat kävelyvauhtia. Jos tuosta saisi vaikka 3 minuuttia pois joka junalta ja sen kertoo päivittäisellä matkustajamäärällä ja vertaa Turun junan vastaavaan, niin taitaisi tulla aika paljon suurempi ja järkevämpi nopeutus!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen matkustajan pitäisi käyttää se säästynyt kolmeminuuttinen omassa elämässään saman vuorokauden aikana. Et sinä voi siirtää aikaa johonkin tallelokeroon, josta nostat sen joskus, eikä aikaa voi yhdistellä. Aika ei tosiasiassa ole rahaa.

Vierailija
2/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen matkustajan pitäisi käyttää se säästynyt kolmeminuuttinen omassa elämässään saman vuorokauden aikana. Et sinä voi siirtää aikaa johonkin tallelokeroon, josta nostat sen joskus, eikä aikaa voi yhdistellä. Aika ei tosiasiassa ole rahaa.

Jos olet työmatkakulkija, niin sen voi käyttää johonkin muuhun joka päivä. Harva sen sijaan kulkee Turkuun/Turusta joka päivä, joten se (15 min?) nopeutus ei ole olleenkaan niin oleellinen asia siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jollain kolmella minuutilla? Lopettakaa se kiirehtiminen siellä, stressitasonnekin laskevat.

Vierailija
4/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen matkustajan pitäisi käyttää se säästynyt kolmeminuuttinen omassa elämässään saman vuorokauden aikana. Et sinä voi siirtää aikaa johonkin tallelokeroon, josta nostat sen joskus, eikä aikaa voi yhdistellä. Aika ei tosiasiassa ole rahaa.

Jos olet työmatkakulkija, niin sen voi käyttää johonkin muuhun joka päivä. Harva sen sijaan kulkee Turkuun/Turusta joka päivä, joten se (15 min?) nopeutus ei ole olleenkaan niin oleellinen asia siinä.

Siis kolme minuuttia? Odottelemalla vaihtoyhteyttä kolme minuuttia pitempään?

Vierailija
5/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain kolmella minuutilla? Lopettakaa se kiirehtiminen siellä, stressitasonnekin laskevat.

No tässä oli ihan pointti vaan se, että Turun miljardijunaa perustellaan x minuutin ajansäästöllä, mutta jos Helsinki-Pasila-välin y minuutin ajansäästön suhteuttaa matkustajamäärään, se olisi paljon isompi ja merkittävämpi ajansäästö.

Vierailija
6/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilan ja steissin välimatka on niin lyhyt, ettei siinä paljon kiihdytellä, kun pitää jo jarruttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasilan ja steissin välimatka on niin lyhyt, ettei siinä paljon kiihdytellä, kun pitää jo jarruttaa. 

Joku siinä mättää, kun jatkuvasti mennään kävelyvauhdilla. Ja se ottaa päähän, kun olisi kiire johonkin!

Vierailija
8/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei voi ajaa kovaa koska naisten itsemurhasilta on siinä välissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen matkustajan pitäisi käyttää se säästynyt kolmeminuuttinen omassa elämässään saman vuorokauden aikana. Et sinä voi siirtää aikaa johonkin tallelokeroon, josta nostat sen joskus, eikä aikaa voi yhdistellä. Aika ei tosiasiassa ole rahaa.

Jos olet työmatkakulkija, niin sen voi käyttää johonkin muuhun joka päivä. Harva sen sijaan kulkee Turkuun/Turusta joka päivä, joten se (15 min?) nopeutus ei ole olleenkaan niin oleellinen asia siinä.

Siis kolme minuuttia? Odottelemalla vaihtoyhteyttä kolme minuuttia pitempään?

Käveleminen on istumista terveellisempää jos et tiennyt. 

Vierailija
10/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei voi ajaa kovaa koska naisten itsemurhasilta on siinä välissä. 

Tämä on muuten ihan oikea syy. Se Linnunlaulun silta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen matkustajan pitäisi käyttää se säästynyt kolmeminuuttinen omassa elämässään saman vuorokauden aikana. Et sinä voi siirtää aikaa johonkin tallelokeroon, josta nostat sen joskus, eikä aikaa voi yhdistellä. Aika ei tosiasiassa ole rahaa.

Jos olet työmatkakulkija, niin sen voi käyttää johonkin muuhun joka päivä. Harva sen sijaan kulkee Turkuun/Turusta joka päivä, joten se (15 min?) nopeutus ei ole olleenkaan niin oleellinen asia siinä.

Siis kolme minuuttia? Odottelemalla vaihtoyhteyttä kolme minuuttia pitempään?

Käveleminen on istumista terveellisempää jos et tiennyt. 

En ymmärrä kommenttiasi, paitsi ellet kävele tuota Pasilan ja Helsingin rautatieaseman väliä.

Vierailija
12/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei voi ajaa kovaa koska naisten itsemurhasilta on siinä välissä. 

30 km/h kulkeva juna tappaa vähemmän kuin 100 km/h kulkeva juna? Ei se kolmenkympin junakaan pysähdy hetkessä kuin auto jarrua painamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain kolmella minuutilla? Lopettakaa se kiirehtiminen siellä, stressitasonnekin laskevat.

No tässä oli ihan pointti vaan se, että Turun miljardijunaa perustellaan x minuutin ajansäästöllä, mutta jos Helsinki-Pasila-välin y minuutin ajansäästön suhteuttaa matkustajamäärään, se olisi paljon isompi ja merkittävämpi ajansäästö.

Ihan hyvä pointti AP:llä on! Tuon välin matkustaa ylivoimaisesti suurin määrä suomalaisista junamatkustajista. Helsingin rautatieasemalla on nykyisin 19 raidetta, jokainen lähijuna lähtee ja saapuu tuonne. Jokainen Helsingistä lähtevä kaukojuna lähtee tuolta. 3 minuutin säästö matka-ajassa tuossa välissä tarkoittaisi valtavaa matkasäästöä ihmisten matka-ajassa vuoden aikana. Valtavasti suurempi ajansäästö kuin Turun junalla. Helsingistä Turkuun kulkee muutama hassu juna päivässä.

Vierailija
14/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain kolmella minuutilla? Lopettakaa se kiirehtiminen siellä, stressitasonnekin laskevat.

No tässä oli ihan pointti vaan se, että Turun miljardijunaa perustellaan x minuutin ajansäästöllä, mutta jos Helsinki-Pasila-välin y minuutin ajansäästön suhteuttaa matkustajamäärään, se olisi paljon isompi ja merkittävämpi ajansäästö.

 

Vielä suurempi ajansäästö tulee kun annetaan junan mennä Pasilan ohi pysähtymättä. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei voi ajaa kovaa koska naisten itsemurhasilta on siinä välissä. 

Tämä on muuten ihan oikea syy. Se Linnunlaulun silta. 

Niin kuin se sillalta hypännyt ei olisi kuollut jo siinä vaiheessa, kun maahan osunut?

Vierailija
16/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain kolmella minuutilla? Lopettakaa se kiirehtiminen siellä, stressitasonnekin laskevat.

No tässä oli ihan pointti vaan se, että Turun miljardijunaa perustellaan x minuutin ajansäästöllä, mutta jos Helsinki-Pasila-välin y minuutin ajansäästön suhteuttaa matkustajamäärään, se olisi paljon isompi ja merkittävämpi ajansäästö.

Ihan hyvä pointti AP:llä on! Tuon välin matkustaa ylivoimaisesti suurin määrä suomalaisista junamatkustajista. Helsingin rautatieasemalla on nykyisin 19 raidetta, jokainen lähijuna lähtee ja saapuu tuonne. Jokainen Helsingistä lähtevä kaukojuna lähtee tuolta. 3 minuutin säästö matka-ajassa tuossa välissä tarkoittaisi valtavaa matkasäästöä ihmisten matka-ajassa vuoden aikana. Valtavasti suurempi ajansäästö kuin Turun junalla. Helsingistä Turkuun kulke

Kuten yllä on todettu, ei tule mitään valtavaa aikasäästöä, koska ne 3 minuuttia pitää jokaisen kuluttaa omassa elämässään kerrallaan eikä joskus tulevaisuudessa isona viikkojen mittaisena könttänä.

Vierailija
17/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain kolmella minuutilla? Lopettakaa se kiirehtiminen siellä, stressitasonnekin laskevat.

No tässä oli ihan pointti vaan se, että Turun miljardijunaa perustellaan x minuutin ajansäästöllä, mutta jos Helsinki-Pasila-välin y minuutin ajansäästön suhteuttaa matkustajamäärään, se olisi paljon isompi ja merkittävämpi ajansäästö.

 

Vielä suurempi ajansäästö tulee kun annetaan junan mennä Pasilan ohi pysähtymättä. 



 

Iso määrä ihmisiä vaihtaa Pasilassa junaa! Heidän pitäisi silloin mennä Rautatieasemalle asti. Joten tuo ehdotuksesi ei kyllä toimi ollenkaan.

 

Vierailija
18/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ei voi varastoida eikä siirtää eikä rahastoida.

Vierailija
19/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa ei voi varastoida eikä siirtää eikä rahastoida.

Eli Orpon junaa ei voi perustella ajansäästöllä?

Vierailija
20/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu käy töissä Helsingin keskustassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi