Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun pelasit Amigalla Shadow of the Beastia niin huomasitko..

Vierailija
21.10.2024 |

Että jotkut viholliset olivat hardware spritejä ja jotkut blitter objecteja (tyypillisesti silloin kun etualan taustassa on tyhjää)

Lisäksi blitter object-viholliset piirrettiin suorituskyvyn parantamiseksi suoralla blitterin A -> D operaatiolla ilman maskausta, mistä seurauksena esim. yksi pääkallo saattoi "pyyhkiä pois" ruudulta toista.

Yllättävän hyvin toimi noista rajoituksista huolimatta, jopa väittäisin että ykkösosa oli visuaaliselta ilmeeltään paras, kun jatko-osat pyrkivät juuri tuosta vaihtelusta pois (viholliset taisivat kaikki olla blitter objecteja jatko-osissa, köyhemmällä väripaletilla), mutta heikommin tuloksin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän noita tuollaisia tuli siihen aikaan huomattua, kun innokas nörtti olin itsekin.

Vierailija
2/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Katsoin vain pöllämystyneenä parallax-efektiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä isoja bosseja tarvinnu maskata kun tausta oli duel play field moodin taaempi, ja kun iso bossi oli ruudulla vaakatasossa ollut etummaisessa kentässä mitään bossin kohdalla. Myös väripaletti vaihtuu lennosta kun etummainen tausta hävisi ja iso bossi tulee esiin.

Vierailija
4/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi suomalaista. Tässä vähemmän tunnetussa Stavrov Fasoulaksen viimeisessä Amiga-pelissä käytetään menetyksekkäästi tuota A-D tekniikkaa ilman maskaamista, ja ei tarvitse pyyhkiä ruutua kun ukkeleiden uudelleen piirto tekee sen puolestasi.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi