Lue keskustelun säännöt.
"suomenkielisen palvelun syyllistävä vaatiminen yksittäiseltä asiakaspalvelijalta ei ratkaise ongelmia"
07.10.2024 |
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c11bf4d7-7d39-4cb5-ba78-b4cc0c8a63c5
Jännä juttu, että samaan aikaan jokaisen suomenkielisen on opiskeltava pakkoruotsia joka ainoalla koulasteella ala-asteelta yliopistoon saakka, jotta ruotsinkielinen saisi joka paikassa ruotsinkielistä palvelua.
Kaksoisstandardi?
Kommentit (3)
Tämähän ratkeaisi boikotoimalla kaikkea missä ei palvella suomeksi, mutta ei ihmiset isoin joukoin jaksa ryhtyä sellaiseen. Osa jopa ajattelee saavansa itse siitä jotain statusta, jos asioivat muilla kielillä. On se niin hienoo, kerta kaikkiaan. Ai että.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lappu ovelle, jos palvelua ei saa suomen kielellä.
Miksiköhän tämäkään ei näille yrittäjille käy?
En avaa linkkejä, mutta periaate on sama kuin ruotsinkielisillä: meillä suomenkielisilläkin on oikeus saada palvelua valtakunnan virallisella kielellä.
Varsinkin matkailualalla ja ravintoloissa suhtaudutaan suorastaan ylimielisesti suomalaisiin. Pitää olla niin ulkomaalaista, niin ulkomaalaista ja kovasti turistia!