Nykymuotoisissa valtioissa luku-, kirjoitus- ja peruslaskutaito ovat ihmisoikeuksia, vaikka lapsi tekisi töitä. Nykymuotoisen koulun voi kys
Nykymuotoisissa valtioissa luku-, kirjoitus- ja peruslaskutaito ovat ihmisoikeuksia, vaikka lapsi tekisi töitä. Nykymuotoisen koulun voi kyseenalaistaa sen sijaan. Aloin vouhottaa tätä kun korona alkoi ja ehdottelin, että kirjoitatte käsin omaelämänkerran ja sitten päiväkirjaa korona-ajasta ja kaikesta muusta. Kirjoittakaa hyvät ja halvat reseptitkin ylös - lapset mukaan puuhaan. Nyt moni muukin alkanut vouhottaa nk kaunon tärkeydestä! Ilman toimivaa kirjoitus- ja laskutaitoa ei selviä nyky-yhteiskunnasta. Näiden taitojen oppiminen ON KOULUN TÄRKEIN TEHTÄVÄ JA SE ON OPITTAVA PERUSKOULUAIKANA. Kaiken muun tärkeydestä voi keskustella! Käsityötaitojakaan ei enää osata!!! Aivon ja kädentaidon yhteys on erittäin tärkeä! Lukutaito on opittavissa muutamassa viikossa - käyttäkää vaikka palikoita. Kirjoittaminen vie enemmän aikaa! Kehukaa kuinka ihanaa kirjoittaminen on! Kuivittakaa kirjoituksianne kaikella pienellä! Tehtaat voisivat laittaa näppäimistöön ja pikkulasten palikoihin myös kaunokirjoituskirjaimet niin että niistä tulee tuttuja jo pikkulapsille!