Jos ajat autoa vakionopeudensäätimen kanssa, niin miten pidät oikeaa jalkaasi?
Jos ajat autoa vakionopeudensäätimen kanssa, niin miten pidät/lepuutat oikeaa jalkaasi?
A) Onko autossasi kohta kaasupolkimen vieressä, jossa voi lepuuttaa jalkaa turvallisesti?
B) Pidätkö jalkaa kevyesti kaasupolkimella painamatta siitä, eli paino lepää kantapäällä?
C) Lepuutatko jalkaa kokonaan niin, että koko jalkapohja on auton lattiaa vasten, ja uskot nopeaan reagointikykyysi äkkijarrutustilanteessa?
D) Jotenkin muuten? Kommentoithan miten.
Kommentit (10)
Ajan vaan huippunopeus säätimellä, enkä silläkään talvella.
C. Autossa on hätäjarrutus ja adaptiivinen säätää etäisyyttä edessä olevaan joten kaasuttaa ja jarruttaa tarvittaessa. Toki olen valppaan ja kyllä, reaktioaika riittää kyllä jarrun painamiseen.
Riippuu miten lähellä muita autoja on.
Jos olen tyhjällä motarilla niin lepuutan jalkaani lattiaa vasten.
Jos on yhtään autoja lähettyvillä niin nostan jalkani lähelle jarrua/kaasua.
Jalat lattiaa vasten maantiellä. Turvaetäisyys riittää. Kaupunkiruuhkassa sitten jalat polkimilla.
Jalat lattialla. Mulla on aina etäisyyden tunnistinkin päällä. Mukavampi ajella noin eestaas sahaavassa ruuhkassa. En koske jarruun enkä kaasuun. Istun vaan ja lauleskelen musiikin tahtiin. Säädän nopeuttakin ratin napukoilla. Ainoastaan talvella ajelen polkimilla jos liukkaat kelit tai lunta.
B tai C riippuen millainen tie (onko risteyksiä ja nopeuden vaihteluja vai pitkää pätkää tasaista nopeutya), kuinka vilkas liikenne ja millaiset sää/keli olosuhteet.
Ruuhkatilanteessa otan tarvittaessa vakkarin pois päältä.