Hei pyöräilevät mammat!
Minkä ikäisenä olette laittaneet lapsen tarakalle kiinnitettävään pyöränistuimeen? Ja miten pitkiä matkoja olette kulkeneet?
Kommentit (11)
Löytyykö muita mammapyöräilijöitä? Ap
esikoinen aloitti istuimessa 9kk iässä ja nautti täysin siemauksin vauhdista ja välillä nukkui kypärä äidin selkärepussa kiinni. Nyt harjoittelen 9kk ikäisten kaksosten kanssa, mutta ei ihan niin innokkaita aloittelijoita ainakaan olleet, toivottavasti innostuvat kevään mittaan. Se on niin kivaa puuhaa!
Ja kyydissä viihtyy. Ostettiin istuin, jonka selkänojaa saa säädettyä, jos lapsi nukahtaa. Muutamat unet on tullu pyörän kyydissä muksulla otettua.
kaksosten kanssa pyörän peräkärry nyt käytössä. Lisäys edelliseen...
kivointa pyöräily on päikkäreiden jälkeen tai sitten niin, että ehditään kotiin ennen niitä. kyytiin kyllä tytöt ovat helposti nukahtaneet.
pyörän istuimeen. Mutta vauvakesä kuljettiin peräkärryssä, siihen sai kaukalon hyvin kiinni.
1-vuotias istuskelee helposti 5-10km matkan, mutta kotimatkalla saattaa nukahtaa. Hamax Sleepy käytössä, sitä saa vähän kallistettua jostulee väsy.
pyörän istuimeen. Mutta vauvakesä kuljettiin peräkärryssä, siihen sai kaukalon hyvin kiinni.
1-vuotias istuskelee helposti 5-10km matkan, mutta kotimatkalla saattaa nukahtaa. Hamax Sleepy käytössä, sitä saa vähän kallistettua jostulee väsy.
että tuo Sleepy ei niin paljon kallistu että lapsi nukkuvana pysyisi nätisti kyydissä. Meidän lapsi kyllä nuokkui ja roikkui nukahdettuaan ja oli Sleepy käytössä.
Mutta muuten meilläkin on aloitettu pyörälenkit suunnilleen 9-10 kk iässä.
pyörän istuimeen. Mutta vauvakesä kuljettiin peräkärryssä, siihen sai kaukalon hyvin kiinni.
1-vuotias istuskelee helposti 5-10km matkan, mutta kotimatkalla saattaa nukahtaa. Hamax Sleepy käytössä, sitä saa vähän kallistettua jostulee väsy.
että tuo Sleepy ei niin paljon kallistu että lapsi nukkuvana pysyisi nätisti kyydissä. Meidän lapsi kyllä nuokkui ja roikkui nukahdettuaan ja oli Sleepy käytössä.
Mutta muuten meilläkin on aloitettu pyörälenkit suunnilleen 9-10 kk iässä.
Ja sama kokemus, että jos lapsi nukahtaa niin nuokkuu sieltä kyllä aika ikävästi. Kaupungissa on niin paljon kiveyksiä, töyssyjä ja kouruja, etten raatsi ajaa kun toinen nukkuu. Tämä onkin ollut suurin ongelma pyöräilyssä, sillä poika nukahtaa siinä tosi helposti vaikka muuten on vaikeasti nukutettava.
siitä lähtien kun ovat kunnolla istuneet (syntymäajankohdasta riippuen 8kk - 1v2kk iästä) sinne kunnes oppivat ajamaan itse ilman apupyöriä, niin että pystyvät ajamaan kunnollisia matkoja (n. 4-vuotiaana).
Matkan pituudella ei kai ole väliä. Kaikki lapset ovat tykänneet kovasti pyöräkyydistä ja jos sattuu nukuttamaan niin ovat istuimeen myös nukahtaneet.