Tunnin juna -yhtiö tähtää rakennustöiden aloitukseen viimeistään vuonna 2027. Orpo on luvannut meille 3 miljardia, sanoo ylijohtaja
Kommentit (10)
Törkeää!!
T. Hyvätuloinen jota surettaa heikennykset suomalaisten elämään, toimeentuloon, irtisanomisiin ja yrittäjien konkursseihin
Siirretään köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille, koska kokoomusideologian mukaan suuret tuloerot on hyvä juttu (kukaan ei tiedä miksi)
Petteri on ihan kujalla. Petterin kannattaisi satsata ne 3 miljardia lähijunaliikenteeseen, Turku, Salo akselilla. Aloittaa pienestä ja tukea Suomen valtion kehitystä sillä, että luo mallin Suomeen jossa yhteytetään esm. Turku, Salo ja muut varsinais suomen kaupunkit yhdeksi isoksi kaupunkialueeksi ja verotus paikalliseksi. Sama pääkaupunkiseudulle. Paikallinen omavero malli käyttöön ja Helsinki ottaisi haltuunsa espoot, vantaat jne. Sillä luotaisiin sitä kasvua ja yms.
Vierailija kirjoitti:
Siirretään köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille, koska kokoomusideologian mukaan suuret tuloerot on hyvä juttu (kukaan ei tiedä miksi)
Koska suuret tuloerot ovat merkki ahkeruudesta. Eduskunnassakin on nyt niitä ahkeria vaikka kuinka paljon, vaikka tunnit ei yllä lähellekkään siivoojan tai kaupan kassan tasolle. Sara Sieppikin on ahkera, kun kiertää veroja holding-yhtiön kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirretään köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille, koska kokoomusideologian mukaan suuret tuloerot on hyvä juttu (kukaan ei tiedä miksi)
Koska suuret tuloerot ovat merkki ahkeruudesta. Eduskunnassakin on nyt niitä ahkeria vaikka kuinka paljon, vaikka tunnit ei yllä lähellekkään siivoojan tai kaupan kassan tasolle. Sara Sieppikin on ahkera, kun kiertää veroja holding-yhtiön kautta.
Suuret tuloerot ovat merkki valmiiksi etuoikeutetusta asemasta
Niin juuri nyt se on kolme miljardia. Rakentamisen puolivälissä se on kuusi ja ennenkun juna kulkee yhdeksän miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri nyt se on kolme miljardia. Rakentamisen puolivälissä se on kuusi ja ennenkun juna kulkee yhdeksän miljardia.
Kokoomuksen ollessa johdossa hanke ei edes valmistu.
Vierailija kirjoitti:
Petteri on ihan kujalla. Petterin kannattaisi satsata ne 3 miljardia lähijunaliikenteeseen, Turku, Salo akselilla. Aloittaa pienestä ja tukea Suomen valtion kehitystä sillä, että luo mallin Suomeen jossa yhteytetään esm. Turku, Salo ja muut varsinais suomen kaupunkit yhdeksi isoksi kaupunkialueeksi ja verotus paikalliseksi. Sama pääkaupunkiseudulle. Paikallinen omavero malli käyttöön ja Helsinki ottaisi haltuunsa espoot, vantaat jne. Sillä luotaisiin sitä kasvua ja yms.
Tuonne Turun mutkaan sitä rahaa tarvitse yhtään työntää. Ei koske 80% suomalaista mitenkään koko elämän aikana.
Ja vaikka liittäisit kaikki kaupungit yhdeksi, niin sillä mitään talouskasvua tehdä. Olet yhtä kujalla kuin eduskunta. Yritykset sitä kasvua tekee ja ne menee tässä koko ajan konkurssiin.
Tunnin juna -hankeyhtiön muuten perusti silloinen liikenneministeri Sanna Marin ja suunnittelua edistettiin ahkerasti myös edellisen hallituksen aikana.
Nyt kun kokoomus on ottanut vetovuoron niin vasemmisto huutaa oppositiosta hankkeen huonoutta ja tarpeettomuutta. Tämä on vasemmistolta kyllä jonkinlainen rimanalitus vaikkakaan ei jaksaa yllättää.
Ehkä härskeintä kuitenkin on, että junayhteys parantaisi ennen kaikkea länsiuudenmaan ja salon seudun pieni- ja keskituloisten asemaa kun näiden työssäkäyntialue laajenisi ja ei tarvitsisi olla välttämättä omaa autoa että pääsee Salosta Espooseen töihin. Lisäksi hankkeen rahoitus toisi töitä nimeomaan rakennusalalle, kuljetusfirmojen työntekijöille ja sähköasentajille. Siis hanke olisi suoraa tulonsiirtoa valtion pussista duunarialoille.
Eli vasemmisto sahaa huoletta pieni- ja keskituloisten asemaa ajaakseen omia poliittisia valtapyrkimyksiään.
HYI!
Rahaa on!