Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venetsian tuntijat

Vierailija
24.02.2011 |

Moi!

Olemme menossa elokuussa Italiaan ja lennämmä Milanoon.

Ajattelimme mennä junalla Venetsiaan ja ottaa se "tukikohdaksemme".

Onko jollain vinkkiä, mistä osasta Venetsiaa kannattaa hotelli ottaa tai suositteletko jotain nimenomaista kohtuu-hintaista hotellia?



Muitakin vinkkejä otetaan vastaan:)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan odotan innolla matkaa, enkä jaksa stressata muista matkailijoista, siellähän ollaan samassa veneessä, joten mitä suotta! Menköön jokainen joka inhoaa turisteja(itsehän ei sellainen ole) sitten kylmään aikaan kun ei ole ketään;)

Toukokuussa oli 20-25°C se on sopiva kaupunkiin. 30-35°C on liikaa.

En myöskään tiedä oletko matkustanut Euroopassa loma sesonkina. Siellä kun on ihmisiä aivan liikaa.

Kerran elokuussa Barcelonossa. Toisen kerran toukokuussa. Pisteet toukokuulle.

Ei aina välttämättä kannata tehdä samoja virheitä mitä toiset ovat tehneet

Vierailija
2/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia on pieni ja kallis. Jos aiotte reissata paljon, niin Venetsia on itse asiassa aika huono tukikohta, koska sieltä pois lähteminen ja sinne tulo vievät erikseen aikaa. Autolla ja junallahan ei pääse ihan Venetsiaa, vaan matkaa on jatkettava kävellen tai vesibussilla.



Lisäksi Venetsia on ihan tajuttoman ruuhkainen elokuussa.



Jos olisin sinä, niin mä ottaisin tukikohdaksi vaikka Firenzen tai Milanon. Teette Venetsiaan vaikka parin päivän reissun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin suosittelen muuta tukikohtaa ja Venetsiassa vierailua. Se on aika nopeasti nähty ja tosiaan sinne / sieltä pääseminen kestää aika kauan.

Vierailija
4/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime toukokuussa 3 yötä Venetsiassa.



Verona olisi varmaankin parempi tukikohta.

Venetsia on ihan kiva paikka mutta esim pysäköinti maksoi 54€/päivä ja tämä oli kauimmaisessa parkkitalossa. Lähin olisi maksanut 120€/päivä.

Perhehuone maksoi paljon. Nuo kolme yötä maksoivat enemmän kuin viikko Riva del Gardassa. En muista kuinka paljon mutta paljon.



Nähtävyyksiin oli tolkuton jono. Ei käyty kuin Campalinessa. San Antonin katedraaliin olisi kestänyt 1.5h. Tämä toukokuun lopussa mikä ei ole hektisintä turisti aikaa. Godooli taisi olla 80€ ja ajelu kesti 15 minuuttia.



Hotelli jossa me olimme

http://www.casanpolo.it/en/

Vierailija
5/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä sinne elokuussa,kun koko eurooppa lomailee silloin,mutta kukin tyylillään,jos tykkää ryysiksestä.Mestre on paras majaoituspaikka edullisempaan hintatasoon tyytyvälle.

Vierailija
6/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä teemme ihan muutaman päivän reissusn muutenkin. Koko reissummen kestää 5 päivää. Tukikohta oli siis huono sanavalinta..

Meitä kiinnostaisi nähdä Venetsia ja oikeasti olemme siellä elokuun viimeinen päivä, mutta en jaksanut vaivautua sitä erikseen selittämään.

Ja se tosiaan on´meidän valinta milloin mennään, kiitos:)

Mutta lisää vinkkejä vaan, tästä oli jo apua, lupaan miettiä Venetsian valitsemista uudelleen..

Mutta ilmeisesti siinä kuitenkin jotain nähtävää on jos sinne muitakin tulee;) olettehan menneet sinne itsekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu, se on tajuttoman kallis ja lisäksi elokuussa on pahimmat ruuhkat. Paremmat yhteydet ovat esim. Padovasta tai Veronasta, kenties jopa Bolognasta. Riippuen tietysti siitä, missä aiotte käydä. Venetsiasta tuskin edullista hotellia löytää. Veneton alueella on kuitenkin hyvät junayhteydet, nopeat ja edulliset.

Vierailija
8/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää että se on jonkun mielestä "nopeasti nähty", minä löydän sieltä aina jotain uutta ja hienoa. Elokuussa voi kyllä olla kovin ruuhkaista, se on totta. Me ollaan oltu siellä yleensä loka-marraskuussa jolloin se on hiljaisimmillaan ja silloinkin on jonkun verran jonoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä teemme ihan muutaman päivän reissusn muutenkin. Koko reissummen kestää 5 päivää. Tukikohta oli siis huono sanavalinta..

Meitä kiinnostaisi nähdä Venetsia ja oikeasti olemme siellä elokuun viimeinen päivä, mutta en jaksanut vaivautua sitä erikseen selittämään.

Ja se tosiaan on´meidän valinta milloin mennään, kiitos:)

Mutta lisää vinkkejä vaan, tästä oli jo apua, lupaan miettiä Venetsian valitsemista uudelleen..

Mutta ilmeisesti siinä kuitenkin jotain nähtävää on jos sinne muitakin tulee;) olettehan menneet sinne itsekin?

Jos Venetsialla ei olisi nykyistä mainettaan, en usko että juuri kukaan saisi siitä sen erityisempiä kicksejä. Se on ahdas, täynnä turisteja, kallis ja kesäisin siellä haisee pahalle. Hankala kulkea lastenrattaiden kanssa, koska on täynnä portaita. Turistinähtävyyksiin on pitkät jonot. On se yleissivistyksen takia kiva olla käynyt Venetsiassa, mutta jos on valinnanvaraa, niin ennemmin menisin Roomaan. Siinä todella maineensa veroinen kaupunki.

Vierailija
10/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pysytte Venetsiassa, niin tokihan se on valtavan upea kaupunki. Tukikohdaksi se on huono, koska sieltä ei tosiaan ole helpot yhteydet muualle Italiaan.



Suosittuihin nähtävyyksiin kannattaa ostaa liput hyvissä ajoin etukäteen, siis jo ennen reissua.



Venetsiassa hotellit on kalliita, mutta jos siihen on varautunut, niin ihanahan siellä on olla.



Hotelliyö siis voi maksaa monta sataa euroa. Kannattaa tehdä varaukset asap ja kun te tosiaan olette sesonkiaikaan liikkeellä elokuun lopulla, niin hintataso on kova.



Ruokapaikoissa kannattaa tosiaan tehdä vertailuja ja yrittää löytää paikallisten suosimia paikkoja. Marco Polon kirkon lähikaduilla hinnat voi olla tyyppiä kahvikuppi 25 euroa.



Venetsia on tosiaan aika pieni, joten hotellin sijainti ei siitä näkökulmasta ole niin kriittinen.



AirFinland on muuten kesäisin lentänyt ihan Venetsiaankin, kenttä on siis Mestressä. Kantsii tarkistaa sekin vaihtoehto.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia on ihana ja kaunis ja romanttinen! Viideksi päiväksi hyvin riittää nähtävää ja ehtii lähiseudullekin retkeillä. Elokuun loppu varmasti ihan hyvä ajankohta, pahin kuumuus ehkä ohi ja ruuhkaahaan siellä nyt on aina ellei nyt sateella halua siellä hengata. Sanoisin että reunoilta ja sivukujilta löytyy paras hinta&laatusuhde ruuissa, kuin ihan keskeltä ja uskon että hotellien suhteen on samoin. Paikalliset tietää parhaat ruokapaikat, mutta valitettavasti en ole yksi heistä. Onnea matkaan.



Hauskoja noi "älkää sillon menkö" kommentit.

Vierailija
12/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Hauskoja noi "älkää sillon menkö" kommentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä minnekään, koska teemme sinne vain parin päivän reissun ja palaamme Milanoon. Lennot on jo ostettu ja hotelli saa maksaa enemmän koska saimme niin halvat lennot:)

Mikä tahansa paikka omaa myös huonot puolensa, mutta jos haluan nähdä sen vaikka tuon yleissivistyksen kannalta, niin sitten haluan!:)



Nähtävyyksiäkään ei varmaan haluta kovasti nähdä. Riittää itse kaupunki ja lähdemme reissuun vain nauttiaksemme kahdestaan olosta jossain muualla kuin arjen keskellä kahden pienen lapsen kanssa:) Joten odotuksissa ei ole muutakuin yhteinen laatuaika ja pussatahan voi vaikka sitten jonossa ostamaan 25e kahvikuppia!!:)

Vierailija
14/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsiassa, ja myöskin mennyt junalla Milanosta. Milanon päärautatieasemalta pääsee kätevästi suoraan Venetsian "keskustaan" saakka junalla, pari vuotta sitten menopaluulippu oli n. 50 euroa/hlö. Me ei oltu hankittu junalippuja etukäteen, vaan ostettiin asemalta automaatista, junia meni n. tunnin välein. Junasta näki kivasti Italian maaseutua. Turistikohteet on Venetsiassa toki täynnä turisteja, mutta kun itsekseen kuljeskelee ja kiertelee siellä sivummallakin katuja, saa kyllä kulkea ihan hyvässä rauhassakin, en itse stressaisi niistä elokuun turistimääristä. Milanossa taas oli elokuussa ihan kuollutta, monet ravintolat ovat suljettuina yms.



Mukavaa matkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiomme mennä kahden lapsen kanssa heinäkuun alussa Venetsiaan kahdeksi viikoksi :) Eli käytämme sitä tukikohtanamme ja vierailemme lähiseudulla. Olen käynyt Venetsiassa ennenkin ja se on minusta ihana kaupunki. Ei hirvitä yhtään :)



Lähellä on hiekkarantoja yms., joten uskon lastenkin viihtyvän.



Kallistahan siellä on, mutta olemme vuokranneet asunnon, jossa ruokaa voi laittaa itse jne.

Vierailija
16/16 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan odotan innolla matkaa, enkä jaksa stressata muista matkailijoista, siellähän ollaan samassa veneessä, joten mitä suotta! Menköön jokainen joka inhoaa turisteja(itsehän ei sellainen ole) sitten kylmään aikaan kun ei ole ketään;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi