Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi saamassa ehdot yhdestä oppiaineesta 9.lk

Vierailija
16.02.2011 |

Sain kotiinki kirjeen kehottaa tehostamaan oppimista tai tulossa ehdot. Koulu ei järjestä tukiopetusta, ei voi vaihtaa tasoltaan heikompien ryhmään, koska sinne ei mahdu!!! Ja valitettavasti minä en osaa opettaa noita asioita :( Yksityisopetusta olen etsinyt, mutta hinnat karkaavat käsistä mm. 200e/2h ja meiltä lähimmät 50-60km päässä.

Mikä on koulun ja opettajan vastuu. Opettaja vaihtui 1½v sitten ja numero silloin 8, nyt tulossa 4! Opettajan mukaan lapsi ei häiriköi, kuuntelee ja kysyy jos ei osaa. Läksyissä panostettavaa, mutta miten kun kukaan kotona ei osaa neuvoa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olikaan ehdot?

Itse en ole sellaisia saanut.

Vierailija
2/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oli 8 ja nyt sai nelosen.

Joko hankit yksityis opetusta, tai annat lapsesi vaikealla ja mutkittaalla tavalla oppia et ei kannata olla laiska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun ope, enkä oikeasti ole koskaan törmännyt oppilaaseen, joka olisi tunneilla läsnä, yrittäisi parhaansa, kysyisi neuvoakin, ja silti nelonen uhkaisi. Ja joka olisi vielä ollut aiemmin kasin oppilas.

Joku tuossa hommassa ei kuulosta normaalilta. Ja jos lapsi käy kouluaan normaalisti, eli ei ole mitään omia poissaoloja, niin kyllä tukiopetusta on annettava.

Vierailija
4/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ehdot"

Tämä teksti on kirjeessä : Hylätty arvosana tarkoittaa ehtoja kyseisessä oppiaineessa.

Lapsi pärjää muissa aineissa hyvin, numerot 8 ja 9, kaksi 7.

ap

Vierailija
5/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taululleei tule vapaaehtoisena (ei tietänkään jos ei osaa) ja kysyy tarvittaessa. Opettajan neuvot olivat pitkälista oppimistavoista, harjoitella erissä, ym. Mutta mistä saamme opettajan joka opettaisi nämä asiat erissä, jos lapsi ei tunnilla ymmärrä ja vanhemmat niin juntteja etteivät osaa avaruusgeometriaa.

Laitoin nyt luokanvalvojalle ensin viestin asiasta,joka ei siis matematiikanopettaja. Vähintään koulun on mahdutettava lapsi alemman tason ryhmään, koska nyt nämä ehdotkin rasitteena...

Vierailija
6/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi mitään vaatia. Hän on ongelma oppilas.

Lapsesi nyt joko suorittaa ehdot tai jää luokalle, tai anoo kymppiluokalle.

Kysy häneltä mitä hän haluaa. Ei siitä mitään tule että sinä jotain asian hyäksi teet ja hän ei

Vierailija
7/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukiopetusta on annettava, koulu ei siitä voi kieltäytyä. Laki on astunut voimaan, mutta ainakin meillä siihen liittyvät jutut tulevat oikeasti käytäntöön vasta syksyllä. Mutta kannattaa siihen vedota. Jos teillä siis ei ole mitään omia lomamatkoja tai lintsauksia ym syitä.

Itse ole myös matikan ope, ja minusta tuollainen pudotus on outo. Oletko varma, ettei tuossa ole mukana jonkinlaista mielen osoittamista uutta opettajaa kohtaan? Nelosvaroituksia joskus joutuu antamaan ihan sen takia, että oppilas tajuaa, että ainoa, joka siitä opiskelemattomuudesta kärsii, on oppilas itse, ei ope eikä kukaan muukaan. Eli juttelisin siitä asiasta, eli jos mukana on sellaista että oppilas ei tykkää opesta, se kannattaa nyt unohtaa.

Vierailija
8/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai haluaa oppia!! Mutta miten sen toteutamme? Olemme yrittäneet yhdessä opetella asiaa kirjasta, lapsi myös minun valvonnassani tehnyt läksyjä, mutta jos ei vain ymmärrä. Suurin osa tehtävistä väärin, kun tarkastettu koulussa.

Jos lapsi häiriköi ja on ongelma oppilas, niin opettaja sitten valehteli minulle. Naurettavalta tuntuisi, jos lapsi kertaa koko ysiluokan matikan vuoksi. Muut numerot kuitenkin hyviä.

Mitä noissa ehtojen suorittamisessa opiskellaan kesällä, missä ja millaisella tahdilla?

Vierailija
9/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki ei sitä tarkoita että lapsille ei enää ehtoja voisi antaa. Ja saihan hän aikaisemmin kasin

Vierailija
10/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se sanoo, että tukiopetusta on pakko antaa. Ja se koskee kaikkia tuen tarpeessa olevia, ehdottomasti nelosuhka tekee lapsen tuen tarpeessa olevaksi.

Vierailija
11/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti suosikkiopettaja, mutta kysyin ihan suoraan keskittyykö opetukseen ja opettajan mukaan kyllä!

Otin heti viimeisen kokeen jälkeen yhteyttä sekä matikanopeen että luokanvalvojaan, ennen siis tätä kehoitusta tehostaa opiskelua. Luokanvalvoja vastasi sekä hänen että matikanopen olevan hämmästynyt lapsen heikosta numerosta. Lisäksi matikanopelta nämä neuvot eri lukumetodeista.

No hyvä kuulla, että ei ihan normaalikäytännöltä kuulosta ja kiitos neuvoista tukiopetuksen suhteen!

Vierailija
12/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lukion matikanopettaja suositella jotain lukiolaista tukiopettajaksi? Lähtisi varmaan halvemmalla kuin 200 euroa ilta.

Näkisi ainakin missä kohtaa lapsesi tekee virheen, ehkä häneltä on jäänyt oppimatta joku tärkeä asia. Olen itse auttanut sukulaista, jolle negatiiviset luvut eivät millään meinanneet aueta.

Vierailija
13/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajilta, jos olisi joku tuttu joka voisi opettaa. Juuri lukiolainen ym. Sekä kysynyt ystäviltäni, mutta en ole saanut yhtään vinkkiä. Googlellalöytyy ainoastaan noita hinnakkaita, koska 2h on lyhyt aika oppia.

ap

Vierailija
14/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut katsoa löytyisikö samalta osa-alueelta esimerkiksi lukion kirjoja ja niihin vastauskirjoja. Yritin ensin itse laskea ja jos en osannut katsoin vastauksen ja yritin vastauksen kautta ymmärtää tehtävän.

Laskeminenkin vaatii rutiinia, joten pitäisi laskea paljon.

Vierailija
15/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy koulun tulla "ongelmassa" vastaan tavalla tai toisella...

Vierailija
16/16 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavalta tuntuisi, jos lapsi kertaa koko ysiluokan matikan vuoksi. Muut numerot kuitenkin hyviä.

Mitä noissa ehtojen suorittamisessa opiskellaan kesällä, missä ja millaisella tahdilla?

Siitä huoli pois, ei se joudu koko ysiluokkaa uusimaan. Sen pitää vain suorittaa ko. aine hyväksytysti. Kysy koululta, kyllä ne kertovat. Ota yhteyttä rehtoriin ja erityisopeen, painosta tekemään asialle jotain. Ei opetusta voi jättää teidän huoleksenne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi