Ärsyttää nuo normihintaiset tuotteet alennuskylttien alla. Asiakkaan huijaamista
Kaupoissa harrastetaan tuota huijausta ja minä harrastan Ale-lappujen siirtoa oikeille paikoille. Olen huomauttaunut monta kertaa kauppiaille mutta bisnes on bisnes ja jatkuu vaan. Myymälävarkaudet ilmoitetaan poliisille, pitäisikö nämäkin ilmoittaa? Tänään oli Fazerin tietyt makusuklaalevyt tarjouksessa kympillä viisi levyä. Tarjouskyltti sellaisten levyjen yläpuolella, joita tarjous ei koskenut. Asiakkaalle 6.25 e tappio, jos ei huomannut. Kovin moni ei lue mikrotekstillä merkittyjä "koskee vain" ilmoituksia ale-kylteistä, vaan uskoo, että tuote on se, jonka kohdalla kyltti on. Kassakuititkin jäävät monilta tarkistamatta. Kauppa se on joka kannattaa ja huijaus vielä enemmän.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ja kun välillä siitä lapusta ei selviä mitä se koskee. Esim eilen olin Lidlissä ja viherkasvit oli alennuksessa. Olisin ostanut yhden, mutta mistään ei selvinnyt onko katsomani viherkasvi 2.99, 3.99, 4.99 vai 10.99. Koska joka lapussa luki viherkasvi ja niin luki kaikissa lapuissakin. Lidl:n lapuissa ei ole edes enaria mistä tarkistaa.
Eikä henkilökuntaa muualla kuin kassoilla. Jonkun jos kiinni saa, niin naureskelevat sitten valittajalle. Eräs iäkäs mies valitti, kun kaikki perunat pusseissa olivat vihreitä, niin kassa kutsui jonkun esihenkilön. Tämä kuunteli ja pahoitteli ja miehen mentyä naureskelivat sitten, että hehheh, onpa kamalaa, vihreitä perunoita. Muut vihreät pussit jäivät edelleen myyntiin.
Kun alelapun kohdalta löytyy vääriä tuotteita, ne on usein asiakkaan siihen jättämiä kun on huomannut alennuksen eikä jaksa viedä "vääriä" takaisin paikoilleen.
Muutenkin varsinkin isommissa kaupoissa on semmoinen volyymi että ei ole mitään järkeä tai hyötyä alkaa asiakkaita vedättämään, lähes aina kyseessä vahinko / virhe.
Vierailija kirjoitti:
Kun alelapun kohdalta löytyy vääriä tuotteita, ne on usein asiakkaan siihen jättämiä kun on huomannut alennuksen eikä jaksa viedä "vääriä" takaisin paikoilleen.
Muutenkin varsinkin isommissa kaupoissa on semmoinen volyymi että ei ole mitään järkeä tai hyötyä alkaa asiakkaita vedättämään, lähes aina kyseessä vahinko / virhe.
Ei pidä paikkaansa, vaan tuohon aina vedotaan. Tänäänkin neljä täyttä maitosuklaalevylaatikkoa ja saman verran sinisiä levyjä kyltin alla. Niiden vieressä sitten tarjouslevyt, joita tarjous koski. Ei yhtään asiakkaan väärään paikkaan jättämää levyä. Turha syyttää asiakkaita. Kymmenen asiakasta tuottaa jo 62.50 ja sata... Siinä on volyymia isollekin kaupalle yhden alennustuotteen kohdalla.
Minua taas ärsyttää se että itse tuotteessa on ale-tarra tai punalappu, niin kassa lyö koneeseen täyden hinnan. Olen saanut todella monta kertaa sanoa asiasta. Varmaan joltain jää huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää se että itse tuotteessa on ale-tarra tai punalappu, niin kassa lyö koneeseen täyden hinnan. Olen saanut todella monta kertaa sanoa asiasta. Varmaan joltain jää huomaamatta.
Tämä on tosiaan todella yleistä, olen huomannut itsekin.
Ja kun välillä siitä lapusta ei selviä mitä se koskee. Esim eilen olin Lidlissä ja viherkasvit oli alennuksessa. Olisin ostanut yhden, mutta mistään ei selvinnyt onko katsomani viherkasvi 2.99, 3.99, 4.99 vai 10.99. Koska joka lapussa luki viherkasvi ja niin luki kaikissa lapuissakin. Lidl:n lapuissa ei ole edes enaria mistä tarkistaa.