No johan oli masentava mainostauko Frii:n Hulppeat kodit - ohjelmalla!
Satuin telkkarin ääreen katselemaan tällaista ulkomaista ökytalo-ohjelmaa.
Sitten tuli mainostauko.
Mainostauolla PELKÄSTÄÄN rahankeräys/lahjoitusmainoksia, koskien Ukrainan sotaa, naisten epätasa-arvoa, verenluovutusta, lasten pelastamista, katastrofeja...
Näitä eri tahojen mainoksia tuli peräkkäin liki 10, mm. Pelastakaa lapset, Lääkärit ilman rajoja, UN Women, spr:n veripalvelu, world vision... (suuren osan jo unohdinkin) mainoksia..
En tiedä onko nerokasta, ironista, vai oikeinkin tarkoituksenmukaista tuupata rahankeräysmainokset tällaisen ohjelman tauolle. Vai ovatko kaikki Friin mainostauot tällaisia, en tiedä?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ne on oletetun kohdeyleisön mukaan. Tollaisia lifestyle-ohjelmia katsoo todennäköisesti keski-ikäinen nainen, jolla on ehkä laittaa kymppi tai pari kuussa johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen.
Tiesin kyllä että mainokset kohdistetaan oletusyleisön mukaan, mutten ole ikinä ennen tähän mennessä nähnyt mainoskatkoa, jossa joka ikinen mainos on tällainen. "Lahjoita, lahjoita, lahjoita, katastrofeja, sotaa, synkkyyttä,
apuasi, rahojasi ja vertasi tarvitaan"
Ei siis kertakaikkiaan mitään muuta mainosta välissä.
Ap
Monesti näitä keräysmainostaukoja on sunnuntaiaamupäivisin. Olen miettinyt, että lahjoittavatko ihmiset krapuloissaan silloin jotenkin avokätisesti vai mistä johtuu. Tosin tässä lähiaikoina yllätyin, kun tuli ihan ihmeelliseen aikaan arkena tällainen keräyshyökkäys, että monen monta mainosta peräjälkeen.
Ne on oletetun kohdeyleisön mukaan. Tollaisia lifestyle-ohjelmia katsoo todennäköisesti keski-ikäinen nainen, jolla on ehkä laittaa kymppi tai pari kuussa johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen.