Autoilijoiden enemmistö toivoo, että nopeusrajoituksia nostettaisiin moottoriteillä. Väylävirasto aikoo laskea niitä.
Autoilijoiden enemmistö toivoo, että nopeusrajoituksia nostettaisiin moottoriteillä
www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9290ebbe-d014-4ade-a810-0d1030c424dd
Väylävirasto aikoo laskea nopeuksia jotta vältytään onnettomuuksilta.
www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9019e283-b1cb-431c-9d0b-1cf5ffd55a9f
Kommentit (254)
Mitä järkeä rakennella hienoja moottoriteitä, esim. Mikkeli-Juva, ja sitten laittaa siihen 100km/h rajoitus?!
Mä ajan 110 koska mun auto on optimoitu keski-euroopassa sille nopeudelle.
Väylävirasto EI aio laskea niitä.
Kyseessä on lausuntokierros PILOTISTA joillain teillä joidenkin ELYjen alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Moottoriteille riittäsi 80km/h ja muille teille max.60km/h. Mihin ihmisillä niin kauhea kiire.
Suomessa on moottoriteillä nopeusrajoitus enimmillään 120 km/h, kun Keski-Euroopassa on yleisesti 130 km/h. Saksassa on Autobahnoilla osuuksia, joilla ei ole lainkaan nopeusrajoituksia, vaan niillä saa ajaa niin kovaa kuin haluaa. Saksan Autobahnoilla tapahtuu paljon vähemmän kuolemaan johtavia liikenneonnettomuuksia kuin muilla autoteillä Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä rakennella hienoja moottoriteitä, esim. Mikkeli-Juva, ja sitten laittaa siihen 100km/h rajoitus?!
Sama esim Oulussa, hienoa motaria ja satasen rajoitus. Pöllöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoriteille riittäsi 80km/h ja muille teille max.60km/h. Mihin ihmisillä niin kauhea kiire.
Suomessa on moottoriteillä nopeusrajoitus enimmillään 120 km/h, kun Keski-Euroopassa on yleisesti 130 km/h. Saksassa on Autobahnoilla osuuksia, joilla ei ole lainkaan nopeusrajoituksia, vaan niillä saa ajaa niin kovaa kuin haluaa. Saksan Autobahnoilla tapahtuu paljon vähemmän kuolemaan johtavia liikenneonnettomuuksia kuin muilla autoteillä Saksassa.
Siellä on myös kolme kaistaa yhteen suuntaan, arvoisa kallu. Ja siitä huolimatta liikenne etenee 0 km/h koska stau.
No olipa yllätys. Vähän sama juttu kun hyvinvointialueet haluaa lisää rahaa ja palkansaajat haluaa vähemmän veroja.
Eivät ole moottoriteitä, vaan maanteitä. Nopeudenlasku on täysin perusteltua, koska autojen massa on kasvanut melkoisesti SUV villityksen ja energiavaihtoehtojen myötä. Enemmän massaa, sen pahempia vaurioita voi aiheuttaa kulkupelilleen ajamalla päällystevaurioisella tiellä suurempiin kuoppiin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoriteille riittäsi 80km/h ja muille teille max.60km/h. Mihin ihmisillä niin kauhea kiire.
Suomessa on moottoriteillä nopeusrajoitus enimmillään 120 km/h, kun Keski-Euroopassa on yleisesti 130 km/h. Saksassa on Autobahnoilla osuuksia, joilla ei ole lainkaan nopeusrajoituksia, vaan niillä saa ajaa niin kovaa kuin haluaa. Saksan Autobahnoilla tapahtuu paljon vähemmän kuolemaan johtavia liikenneonnettomuuksia kuin muilla autoteillä Saksassa.
Siellä on myös kolme kaistaa yhteen suuntaan, arvoisa kallu. Ja siitä huolimatta liikenne etenee 0 km/h koska stau.
Ei ole kaikkialla. Ja se keskikaista on yleensä 140 ajoa jo, rekat pakut lyllertää oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole moottoriteitä, vaan maanteitä. Nopeudenlasku on täysin perusteltua, koska autojen massa on kasvanut melkoisesti SUV villityksen ja energiavaihtoehtojen myötä. Enemmän massaa, sen pahempia vaurioita voi aiheuttaa kulkupelilleen ajamalla päällystevaurioisella tiellä suurempiin kuoppiin yms.
Tässä ei ole vitunkaan tekoa millään teiden kuopilla, arvon sähköautoaasinsiltaa rakenteleva äidinnussija
Kyllä on, eivät RAVit yms ole myöskään mitään keijukaisia. Käy testaamassa ajamalla 120 km/h nopeutta toinen pyörä monttuun ja katsotaan mitä mieltä olet sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole moottoriteitä, vaan maanteitä. Nopeudenlasku on täysin perusteltua, koska autojen massa on kasvanut melkoisesti SUV villityksen ja energiavaihtoehtojen myötä. Enemmän massaa, sen pahempia vaurioita voi aiheuttaa kulkupelilleen ajamalla päällystevaurioisella tiellä suurempiin kuoppiin yms.
Kenenkään ei ole pakko ostaa sitä 2,5 tonnin sähkökatumaasturia kun järkeviäkin autoja vielä löytyy.
Omituinen ajatuskulku.Turvallisuus paranee kun alennetaan nopeusrajoituksia sen sijaan, että pidettäisiin tieverkosto kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä rakennella hienoja moottoriteitä, esim. Mikkeli-Juva, ja sitten laittaa siihen 100km/h rajoitus?!
Se ei ole moottoritie. Mutta joo, esimerkiksi joku 140km/h olisi sopiva ainakin kesällä.
Saisi laskeakin, ihan liian korkeat on nykyisin ja suuri osaa ajaa jatkuvasti ylinopeuttakin vähintään sen 10km tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole moottoriteitä, vaan maanteitä. Nopeudenlasku on täysin perusteltua, koska autojen massa on kasvanut melkoisesti SUV villityksen ja energiavaihtoehtojen myötä. Enemmän massaa, sen pahempia vaurioita voi aiheuttaa kulkupelilleen ajamalla päällystevaurioisella tiellä suurempiin kuoppiin yms.
Että autot paranee niin nopeuksia pitää laskea. Taidat olla valtiolla töissä.
Köyhäthän ne nopeusrajoituksia noudattavat. Turhaa ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Saisi laskeakin, ihan liian korkeat on nykyisin ja suuri osaa ajaa jatkuvasti ylinopeuttakin vähintään sen 10km tunnissa.
No sittenhän niitä rajoituksia pitäisi nostaa, jotta ne koettaisiin järkeviksi.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen ajatuskulku.Turvallisuus paranee kun alennetaan nopeusrajoituksia sen sijaan, että pidettäisiin tieverkosto kunnossa.
Ei ole varaa kunnostaa teitä tarpeeksi nopealla tahdilla. Nopeuden lasku on ilmainen ja vaikuttaa heti. Sen lisäksi se vähentää liikenteen päästöjä ja kuluja kun polttoainetta menee vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Moottoritiet bulevardisoitava ja ratikka sinne. Ihkui kahviloita ja puita istutettava. Paljon asuntoi ihmisiä varten.
V*tun vihervassu!
Moottoriteille riittäsi 80km/h ja muille teille max.60km/h. Mihin ihmisillä niin kauhea kiire.