Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pulinat pois: Tekniikan Maailma totesi nykyajan sähköautot hyviksi talviautoiksi. 🌨Mites nyt suut pannaan?

Vierailija
27.06.2024 |

Tekniikan Maailma vertaili samassa talviautovertailussa nykyaikaiset autot eli sähköautot ja menneen ajan tekniikkaan perustuvat hybridiautot. Jaetulla ykkössijalle nousivat BMW i5 eDrive40 M Sport -täyssähköauto ja Mersun kallis hybridi.

Seuraavat kaksi sijaa menivät myös täyssähköautoille eli kärkikaksikkoa selvästi edullisemmat Volkswagen ID.7 ja Tesla Model 3 Long Range Dual Motor. Huom. nykyinen Tesla 3 on ihan eri auto kuin aikaisemmat sukupolvet. Teslan laatu, mukavuus, ajettavuus ja avustimien toiminta talvella ovat parantuneet valtavasti.

Talvisen rata-ajon nopein oli Volvon täyssähköauto.

Voimalinja ratkaisee onko ajaminen nykyaikaisen edullista vai fossiiliajan kalleutta, mutta ei enää talviominaisuuksia. Talviominaisuudet riippuvat auton merkistä ja mallista. Riisipussit ovat aina olleet vähiten hyviä talviautoja ja niin tälläkin kertaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä kiva ja lämpöistä ajaa sen 200 km, mutta sitten taas lataus. Käynnistämisen yhteydessä akun lataus heilahtaa 15 % alaspäin. Ei kiitos. 

Vierailija
2/16 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TM  on ihan tuuliviiri, viimeksi kun luin, niin totesivat, että takaveto-Lada on parempi talviauto kuin Tesla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö paljonko woke-firmat maksavat tuolle vihervassarijulkaisulle? Siellä vaahdotaan myös ilmastonmuutoksrsta joka sivulla ja vannotetaan "luottamaan tieteeseen".

Vierailija
4/16 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknikan maailma kehuu mitä vaan kun tarpeeksi maksetaan.,

Vierailija
5/16 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En panis.

Vierailija
6/16 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sähköauto sippaa talvipakkasella tien poskeen, niin ei pysty ohiajavat antamaan kanisterista polttoainetta.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyssähkäri on jo lähdettäessä lämmin ja nykyään range riittää pakkasillakin. Polttiksessa pitää olla Webasto mikä on hitaampi lämmittämään ja vikaherkkä. Tässä meidän perheen kokemukset. :)

Sanotaanko että vuosi kaksi ja Tekniikan Maailma ei enää ota polttomoottoriautoja talvitestiinsä. Ai miksikö? No siksi että silloin polttisuutuudet ovat vähissä.

Vierailija
8/16 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua "pelottaa" kaikki akut sen akkutehdaspalovideon jälkeen. Näin lämpimällä osa kuumeneekin. Pitää yrittää vaan jäähdyttää. Liikenteessä akkuneste vaarallinen vai voiko höyrystyä tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen ranget eivät riitä mihinkään. Ehkä jos ottaisi sen range extenderin joka on siis aggrekaatti joka toimii bensalla tai dieselillä.

 

Menee varmaan 10 vuotta että järkevää matkaa voi ajaa sähköllä. Tuon jälkeen miten homma toimisi edes kesällä sähköttömällä kesämökillä.

Vierailija
10/16 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä polttomoottoriautojakin (kuten silloisoa sähköautoja) vastustettiin ankarastti. Liuan nopeita. Pelottivat ihmisiä ja hevosia. Jne.

Aloittaja jatkaa ansiokkaasti tällä  edistystä ja kehitystä vastustavien ja pelkääjien perinnettä.Kaikki uusi on pahasta. Se tuo turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotta myöhemmin vuoden 2025 talviautovertailussa sähköautot ottiavat kolmoisvoiton. Vertailun viimeiseksi jäi polttomoottoriauto.

 

Näin se kehitys menee eteenpäin. Ei pärjännyt vertailun paraskaan polttomoottoriauto sähköautoille.

Vierailija
12/16 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman ihmisen mielipide ei sitten ole ajattelun koko kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TM testissä ajettiin pääkaupungissa lämpimästä parkkihallista kolmen kilometrin matka toiseen lämpimään parkkihalliin ja hämmästyttiin kun yksikään sähköauto ei simhtanut matkalle, olihan pakkastakin kaksi astetta. 

Kyllä näillä meriiteillä TM-testivoitto on ansaittua.

 

Vierailija
14/16 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TM lehti on nykyään täysin huuhaata. Kaikki jutut maksettuja. En luota enään yhtään lehden juttuihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Step 1 - varaa 50 000 - 100 000 euroa kalliin sähköauton ostamiseen

Step 2 - profit

Tai sitten ajaa 10 000 euron takuuvarmalla talvitestatulla Mersulla.

Vierailija
16/16 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä kiva ja lämpöistä ajaa sen 200 km, mutta sitten taas lataus. Käynnistämisen yhteydessä akun lataus heilahtaa 15 % alaspäin. Ei kiitos. 

Eipä kiinnosta jatkuva johdon vienti seinään! Oli kesä eli talvi. Ja ...5 vuoden jälkeen auton myyntiarvo lähentelee nollaa. Helposti 40.000 - 60.000 donaa hups, se meni jo! Kallista ajeluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän