Sukupuolineutraalit liikennemerkit eivät riittäneet uusille autoille, nyt nopeusrajoituksia lasketaan 100km/h alueille 90km/h
Tarve kehittää määrärahoilla jotain toi uuden liikennemerkin Suomeen:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cf5b9469-51c1-4518-8f04-d858c529…
Kommentit (16)
Onko sulla joku pakkomielle tohon sukupuolineutraliuteen?
90km/h olisi erittäin hyvä monella sellaisella tiellä jossa tällä hetkellä rajoitukset vaihtelevat koko ajan 80 ja 100km/h välillä.
Tavoite on nolla kmh. Asut vartin Cityssä, et omista mitään, olet onnellinen ja syöt hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
90km/h olisi erittäin hyvä monella sellaisella tiellä jossa tällä hetkellä rajoitukset vaihtelevat koko ajan 80 ja 100km/h välillä.
Siis tilannehan tulee olemaan se, että 100km/h nopeudet laskee 90km/h ja sitten edelleen 80km/h alueet säilyy. Kuka voittaa? Virkamiehet tietty kun määrärahat saatiin tuhlattua.
Ahvenanmaalla on aina ollut 90/kmh merkkejä. Suomessa ei, siellä on liian raskas kaasujalka.
No olisiko parempi, että ne nopeusrajoitukset tipahtaisivat suoraan sitten kahdeksaankymppiin? Jutunkin mukaan enemmän pudotetaan nimenomaan 100 km/h -> 80 km/h kuin 90 km/h.
Vierailija kirjoitti:
90km/h olisi erittäin hyvä monella sellaisella tiellä jossa tällä hetkellä rajoitukset vaihtelevat koko ajan 80 ja 100km/h välillä.
100 olisi siellä myös hyvä. sellainen merkki on jo olemassa
tai laitetaan joka paikkaan 20 rajoitus, niin saadaan enemmän rahastaa autoilijoita. soija kuitenkin pääosin rahdataan suomeen lentokoneilla, joten ei suomessa tarvitse autoliikenteen toimia
t:vihreä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90km/h olisi erittäin hyvä monella sellaisella tiellä jossa tällä hetkellä rajoitukset vaihtelevat koko ajan 80 ja 100km/h välillä.
Siis tilannehan tulee olemaan se, että 100km/h nopeudet laskee 90km/h ja sitten edelleen 80km/h alueet säilyy. Kuka voittaa? Virkamiehet tietty kun määrärahat saatiin tuhlattua.
Tuokin olisi parempi koska silloin voisi asettaa vakkarin 88 km/h koko tieosuudelle ja luottaa siihen että todellinen nopeus pysyy alle sakkorajan.
Sahaavat rajoitukset 80-100-80 ovat paljon huonompi vaihtoehto kuin se että olisi tasainen 80km/h koko tiellä. Tulee vaan turhia sakkoja, huomio kiinnittyy liikenteen sijasta kameroiden ja mittarin tuijottamiseen ja liikenne jonoutuu kun rajoitukset vaihtelevat.
Äh! Turhaa pelleilyä. Tiet kuntoon ja kunnolliset rajoitukset. Kuten palstalla on jaksettu julistaa, hiljempaakin voi ajaa jos auton tai kuskin kyvyt eivät riitä suurimpaan sallittuun. Nopeusrajoituksia pitäisi nostaa kautta linjan, ei laskea.
Jokainen tiepiiri pitäisi velvoittaa poistamaan esteitä joilla perustellaan sitä että rajoitus ei voi olla satanen jonka pitäisi olla oletusarvo taajamien ulkopuolella. Poikkeuksellisesti voisi pudottaa kahdeksaankymppiin hetkellisesti mutta sit takaisin sataseen. Järjetöntä resurssien tuhlausta körrätä nykyaitoilla liian matalien rajoitusten mukaisesti.
Tämä onnistuu mm. Itävallassa jossa on lunta ja jäätä ja mutkaisia teitä ja vielä ziljoona turistia. Pitäisi onnistua Suomessakin.
Kohta saadaan körötellä kuoppaisella ja reikäisellä asvalttitiellä 30 kymppiä.
Kyllä on törkeää sukupuolineutraalit liikennemerkit.
t. Boomeri 79 v
Helsingissäkin valtaosa kaduista on jo 30 tai 40 km/h rajoituksella, kyllä näissä on sellainen h--oilun maku, taitaa olla sateenkaari hihulit säätelemässä.
Samaa pskaa edelleen mitä vaihtuvat liikennenopeusmerkit, 25 kilometrin päässä on nähty tiellä siili joten moottoritien nopeudet lasketaan välittömästi. Sen seurauksena puolet ajaa 130 km/h, osa 120 ja loput 100 ja alle... Sitten tätä kutsutaan liikenneturvallisuuden kehittämiseksi kun ketään ei enää usko järjestelmään.