Työsuhdepyörä!
Onko siinä mitään järkeä maksaa 3000€ pyörästä lopulta vähän enemmän (3500) koska leasing firma otta välistä, ollen lopullinen hyöty muutaman satasen. Pyörän voi ostaa itse osamaksulla korottomasti, jolloin työsuhdepyörä ajattelussa korotonta lainaa 100€ kuussa ajattelussakaan ei ole järkeä.
Kommentit (41)
Työsuhdepyörä on aina tosi kallis
kyllä cittarimankelillakin polkee 10 kilsaa. Hyvin
Työsuhdepyörä on lähinnä loukkaus ja vttuilua.
No itselle se tuntui olevan järkevin vaihtoehto.
yrittäjänä minun ei tarvitse maksaa palkkaa että voin pyörän hommata, vaan pystyn yrityksen tililtä suoraan verovapaasti maksamaan 115€ kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Leasingfirma ottaa välistä, kun itse valitsen pyöräkaupan, neuvottelen hinnat, varusteet ja teen kaupat?
Sitten lappu liisarifirmaan. Otathan myös huomioon että huolloista saa veroedun ja vakuutus kuuluu liisarisopimukseen?
Sen että jos pyörä maksaa kaupassa 3000€. Menet kauppaan, kauppa ottaa 3000€ leasingfirma 500€ ollen pyörän lopullinen hinta 3500€ joka syökin sitten todellisen verotusedun muutamaan sataseen. Ei olekkaan niin että esim 3000€ pyörä ja siitä esim 25% pois eli neljännes. Kauppias sanoi että huoltoa ei edes kannata ottaa pakettiin, se huonontaa etua entisestään.
Mihin te näitä sähkömopoja tarvitsette? Oletteko rampoja vai miksi ei tavallinen mankeli kelpaa? Mulla on 25 vuotta vanha tavallinen fillari, ja edelleen pääsen sillä töihin yhtä hyvin kuin 25 vuotta sitten.
Et näköjään osaa laskea sen veroedun tuomaa kokonaiskustannuksia alentavaa hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te näitä sähkömopoja tarvitsette? Oletteko rampoja vai miksi ei tavallinen mankeli kelpaa? Mulla on 25 vuotta vanha tavallinen fillari, ja edelleen pääsen sillä töihin yhtä hyvin kuin 25 vuotta sitten.
Kyllä sinä olet jotain osia siihen vaihtanut renkaiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdepyörä on aina tosi kallis
kyllä cittarimankelillakin polkee 10 kilsaa. Hyvin
Minä olen polkenut tässä kuussa pian 10 vuotta vanhalla 300€ cittaripyörällä 250km. 500km tulee helposti Kuun loppuun.
Kohta sähköpyörät tarvitsee liikennevakuutuksen
Itselleni ei ihan avautunut tämä konsepti. Maksat koko ajan kuukausimaksua ja lopulta myös lunastat pyörän itsellesi. Jonkinlainen pyörä osamaksulla meininki?
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään osaa laskea sen veroedun tuomaa kokonaiskustannuksia alentavaa hyöty.
Nimenomaan sitä ollaan porukalla ihan laskettu että hyöty on vähäinen kun se ei olekkaan 3000€ alaspäin vaan siitä leasingfirman jälkeisestä. Tehden se veroprosenttiin olemattoman hyödyn.
Oikeasti se hyöty on surkea
pitäisi ostaa kalliilla osamaksulla tuplasti kalliimpi pyörä kuin mitä saan itse tilaamalla (ulkomailta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdepyörä on aina tosi kallis
kyllä cittarimankelillakin polkee 10 kilsaa. Hyvin
Minä olen polkenut tässä kuussa pian 10 vuotta vanhalla 300€ cittaripyörällä 250km. 500km tulee helposti Kuun loppuun.
Niin kato voisit vaihtaa 100 euroa kuussa maksavaan kolmen tonnin härveliin. Ai eikö kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Kohta sähköpyörät tarvitsee liikennevakuutuksen
Verottajan ohjeistuksen mukaiset työsuhdefillarit ei tarvi, ne jää sen rajan alle.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti se hyöty on surkea
pitäisi ostaa kalliilla osamaksulla tuplasti kalliimpi pyörä kuin mitä saan itse tilaamalla (ulkomailta)
Työsuhdepolkupyörän voi ostaa myös ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdepyörä on aina tosi kallis
kyllä cittarimankelillakin polkee 10 kilsaa. Hyvin
Minä olen polkenut tässä kuussa pian 10 vuotta vanhalla 300€ cittaripyörällä 250km. 500km tulee helposti Kuun loppuun.
Niin kato voisit vaihtaa 100 euroa kuussa maksavaan kolmen tonnin härveliin. Ai eikö kelpaa
Kolmella tonnilla ei kovin hääviä sähköpyörä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään osaa laskea sen veroedun tuomaa kokonaiskustannuksia alentavaa hyöty.
Nimenomaan sitä ollaan porukalla ihan laskettu että hyöty on vähäinen kun se ei olekkaan 3000€ alaspäin vaan siitä leasingfirman jälkeisestä. Tehden se veroprosenttiin olemattoman hyödyn.
Hyöty riippuu omasta palkasta aika paljon. Jokaisella firmalla on lisäksi vähän eri pituudet noille sopimuksille lunastusehdot, työnantajan kuukausiveloitukset ja jotkut veloittavat vielä pyöräliikettäkin. Törkeää välistä vetoa se on, siitä ei pääse mihinkään. Se rahoituksen ja huonon vakuutuksen tarjoava firma ottaa tuollaisesta 3000e pyörästä yli 40% komission, eli pyörän hinnaksi tulee noin 4300e.
Esimerkiksi ePassilla tämä koostuu 3000e pyörän 36kk sopimuksesta 36*100e=3600e, työnantajan kuukausimaksusta 36*15e=540e ja pyörän lunastushinnasta 150e. Työntekijä joutuu tuosta pyörästä maksamaan 1900e-2650e riippuen ihan omasta palkasta ja marginaaliverosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdepyörä on aina tosi kallis
kyllä cittarimankelillakin polkee 10 kilsaa. Hyvin
Minä olen polkenut tässä kuussa pian 10 vuotta vanhalla 300€ cittaripyörällä 250km. 500km tulee helposti Kuun loppuun.
Niin kato voisit vaihtaa 100 euroa kuussa maksavaan kolmen tonnin härveliin. Ai eikö kelpaa
Ei se oikein kelpaa... 100€ on aika paljon joka kuukausi polkupyörästä, kun onko edes sen parempi. Alkuun luulin että se menee niin että ei tarvitse maksaa mitään ennenkuin on mennyt 12 kuukautta ja pyörän hinnasta on pudonnut 25% esim 4000€ pyörästä jäljellä 3000€ ja halutessaan saisi vaihtaa uuteen.
Itse otan vasta sitten kun työnantaja tarjoaa "työsuhde kyläpyörää". Siihen asti unohdetaan koko homma.
Mitä se Leasingfirma ottaa välistä, kun itse valitsen pyöräkaupan, neuvottelen hinnat, varusteet ja teen kaupat?
Sitten lappu liisarifirmaan. Otathan myös huomioon että huolloista saa veroedun ja vakuutus kuuluu liisarisopimukseen?