Työsuhdepyörä!
Onko siinä mitään järkeä maksaa 3000€ pyörästä lopulta vähän enemmän (3500) koska leasing firma otta välistä, ollen lopullinen hyöty muutaman satasen. Pyörän voi ostaa itse osamaksulla korottomasti, jolloin työsuhdepyörä ajattelussa korotonta lainaa 100€ kuussa ajattelussakaan ei ole järkeä.
Kommentit (41)
Köyhäkin voi säästää fillarirahat kasaan ja muutamalla satasella saa kelpo pyörän
ei kukaan oikeasti tarvitse tonnien pyörää 😂
Järkeä olisi jos sen pyörän saisi ostaa jostain ookoo hintaluokasta ja siitä osuudesta palkkaa ri menisi veroja
nythän tuo toimii vain teryleenifillaristeilla jotka hifistelee niillä pyörillään
Vähän niinkuin autojen romutuspalkkio. Ei kenelläkään joka ajaa 500€ autolla ole varaa uuteen romutuspalkkion turvin, mutta rikas, jolla on vara hankkia romuja tienasi niiden avulla paljon. Entistä enemmän köyhää lyödään ja rikas saa aina vain edun. Köyhä jää ilman. Sama asia tässä pyörähommassa.
Vierailija kirjoitti:
Järkeä olisi jos sen pyörän saisi ostaa jostain ookoo hintaluokasta ja siitä osuudesta palkkaa ri menisi veroja
nythän tuo toimii vain teryleenifillaristeilla jotka hifistelee niillä pyörillään
Saahan sen edun samalla tavalla vaikka 200€ pyörään. En minäkään edes huoli mitään 3000 tai 4000€ sähköpyörää. Ajan polkupyörällä enkä siihen moottoria tarvitse. Mopot ovat vanhoja keksintöjä jos moottori pitää olla. Olisin ostanut perus noi 1000€ trek maasturin. Sellainen on minulle oikein hyvä 2000km kesässä ajoihin. Mutta tämä etu onkin syvältä. Ei olekkaan että saisin pyörän 20% halvemmalla eli 800€ ja siinä se vaan meneekin jonkun firman kautta hyvin hankalasti nostaen hintaa.
Ostin 5000€ työsuhdepyörän satasella kuussa 5 vuoden maksuajalla. Työsuhdepyörän voi lunastaa 5% hinnalla eli vika erä on 250€. Se tekee yhteensä 6250€ Hinta sisältää koron ja vakuutuksen. Vakuutus korvaa uuden, siis uuden, pyörän jos se varastetaan.
Mitä järkeä? Paljonkin. Saan ansaita sen satasen kuukausierän verottomana. Jos saisin sen satasen palkkana niin maksaisin veroja aika tarkkaan 48€. Siitä voitte laskea ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään osaa laskea sen veroedun tuomaa kokonaiskustannuksia alentavaa hyöty.
Nimenomaan sitä ollaan porukalla ihan laskettu että hyöty on vähäinen kun se ei olekkaan 3000€ alaspäin vaan siitä leasingfirman jälkeisestä. Tehden se veroprosenttiin olemattoman hyödyn.
Hyöty riippuu omasta palkasta aika paljon. Jokaisella firmalla on lisäksi vähän eri pituudet noille sopimuksille lunastusehdot, työnantajan kuukausiveloitukset ja jotkut veloittavat vielä pyöräliikettäkin. Törkeää välistä vetoa se on, siitä ei pääse mihinkään. Se rahoituksen ja huonon vakuutuksen tarjoava firma ottaa tuollaisesta 3000e pyörästä yli 40% komission, eli pyörän hinnaksi tulee noin 4300e.
Esimerkiksi ePassilla tämä koostuu 3000e pyörän 36kk sopimuksesta 36*100e=3600e, työnantajan kuukausimaksus
Vai että välistävetoa jos työntekijä saa 3000€ pyörän 1900€:lla ja 'korottomalla' osamaksulla kun ei tarvitse pistää omaa rahaa kiinni. Olet unohtanut diskontata ne tulevaisuudessa maksettavat summat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdepyörä on aina tosi kallis
kyllä cittarimankelillakin polkee 10 kilsaa. Hyvin
Minä olen polkenut tässä kuussa pian 10 vuotta vanhalla 300€ cittaripyörällä 250km. 500km tulee helposti Kuun loppuun.
Minä poljen 2000-3000 km kuukaudessa, talvisin saman sisällä ja fätillä joku 500 km päälle. Jos käyttö on noin olematonta kuin sinulla, ei varmaan olekaan mitään väliä minkälaisella pyörällä polkee.
Mä olin innoissani, kun kuulin että meidän työpaikalle tulee työsuhdepyöräetu. Mutta paskat, se olikin juuri tällainen että pitäisi laittaa itse satanen kuussa palkasta menemään siihen, ja vain verotuksessa saa sitten vähän etua siitä. Toki, jos haluaa niitä >3000 e sähköpyöriä, sitten edusta on jotain iloakin, mutta en mä ainakaan vähäiseen kauppareissu- yms. pyöräilyyni semmoista pyörää kaipaa. Enkä todellakaan halua että hienomman pyörän takia pidätetään satanen palkastani joka kk. Mieluummin vaatimattomampi pyörä.
Oletko mittauttanut ferritiini- ja kilpirauhasarvosi, ap? Myös keliakiatesti kannattaa tehdä sekä maitoallergia on todennäköinen. Minulla auttoi myös vyöruusurokotus.
Sähköpyörä on tämän päivän leipäkone.
Eihän siinä olisi, mutta siinä on kun olen laskenut että 3000€ pyörä tulee maksamaan minulle n. 2000€.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sen ostaa mistä tahansa hintaluokasta ja siitä osuudesta palkkaa ei mene veroja. Mikä siis on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin autojen romutuspalkkio. Ei kenelläkään joka ajaa 500€ autolla ole varaa uuteen romutuspalkkion turvin, mutta rikas, jolla on vara hankkia romuja tienasi niiden avulla paljon. Entistä enemmän köyhää lyödään ja rikas saa aina vain edun. Köyhä jää ilman. Sama asia tässä pyörähommassa.
Niin että kerrankin saa edes muutaman satasen vastinetta sille että maksaa joka kuukausi 1500€ palkastaan veroa. Onhan se tosi epäreilua.
Pyöräily voi olla mukavaa tai sitten jatkuvaa kärsimystä sittaripyörällä mutta kukin tyylillään
Kaupungissa käytetään jotain halpaa romua käyttöpyöränä, jotta sitä ei varasteta. Harrastuspyörät sitten erikseen ja säilytys omissa tiloissa lukkojen takana.
Vierailija kirjoitti:
Kohta sähköpyörät tarvitsee liikennevakuutuksen
Miksi teet myyräntyötä valehtelemalla?
Melkein kaikki "sähköpyörät" ovat sähköavusteisia polkupyöriä jotka eivät jatkossakaan tarvitse vakuutusta, painosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Köyhäkin voi säästää fillarirahat kasaan ja muutamalla satasella saa kelpo pyörän
ei kukaan oikeasti tarvitse tonnien pyörää 😂
No kyllä joku voi tarvita. Onhan se fiksua, jos vaikka 20 km työmatkan alkaa vetämään päivittäin pyörällä. Itse vedän halvalla hybridipyörällä tuon 40 km kuntoiluna, mutta en joka päivä enkä varmasti ennen töitä. Jos töihin pitäisi mennä tuo matka, kyllä se sähkö helpottaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te näitä sähkömopoja tarvitsette? Oletteko rampoja vai miksi ei tavallinen mankeli kelpaa? Mulla on 25 vuotta vanha tavallinen fillari, ja edelleen pääsen sillä töihin yhtä hyvin kuin 25 vuotta sitten.
Meiltä kotoa lähtiessä on ihan järjetön ylämäki, sellainen jota tuskin tavallisella pyörällä pääsisin ylös asti vaikka harrastan urheilua monta kertaa viikossa. Sitä paitsi en jaksaisi joka aamu käyttää työpaikalla aikaa siihen että käyn suihkussa. Sähköpyörällä noista kummastakaan asiasta ei tarvitse murehtia, joten pärjäämme meidän taloudessamme yhdellä autolla vaikka asutaankin kaikkien julkisten kulkuneuvojen tavoittamattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään osaa laskea sen veroedun tuomaa kokonaiskustannuksia alentavaa hyöty.
On tuossa monella tutulla kolmen- neljäntonnin työsuhdepyörä vaikka joku ei edes juuri sillä aja. Ottaisin sellaisen myös itselleni jos se vaan olisi mahdollista. Rahalla nyt on aika vähän merkitystä vaan sillä että sen saisi helposti.
Nämä ovat rikkaiden pyöriä jos yhtäkkiä onkin 100€ kuukausierä eikä mikään etu tai että "työnantaja osti pyörän" kuten olen kuullut monesti.