Sähköpyörien hinnat romahtaneet
Aika uskomatonta, syksyllä vielä 2500€ maksanutta sähköpyörää myydään nyt hintaan 1200€. Aika hurjia alennuksia myös lähes kaikilla ns kiinalaismerkeillä. Eurooppalaiset merkit yrittävät vielä repiä katetta, enintään 25% alennuksia. Eli jos sinulle kelpaa kiinalainen, ehkä 2-3 vuotta kestävä pyörä pienellä akulla, niitä saa nyt alle tonnilla.
Kommentit (13)
Olisiko jotain jäännöseriä? Joka tapauksessa merkittömien pyörien kanssa huolto / varaosien saanti voi olla aika hankalaa. Normiosat nyt voi aina vaihtaa, mutta sähköosien kanssa ei ole mitään takeita, että sopivaa löytyy.
Sähköfillarien hinnat raketoivat pari vuotta sitten. Muutamia vuosia sitten sai alle tonnilla käyttökelpoisen sähköfillarin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköfillarien hinnat raketoivat pari vuotta sitten. Muutamia vuosia sitten sai alle tonnilla käyttökelpoisen sähköfillarin.
Hinnat pompsahti kun romu autolla sai fillarin. Minultakin lähti kaksi romu autoa tallin takaa, myin pyörät eteenpäin. Romu kerääjä maksoi osittain puretuista autoista 140€/kpl ja fillarihyvitys päälle
Ai ihan oikeiden polkupyörävalmistajien sähköpyörien hinnat ovet tulleet noin paljon alas? Kuten vaikka Cube tai Canyon? Vai onko kyseessä vain kiinakrääsä.
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan oikeiden polkupyörävalmistajien sähköpyörien hinnat ovet tulleet noin paljon alas? Kuten vaikka Cube tai Canyon? Vai onko kyseessä vain kiinakrääsä.
Hyvä että halvalla pääsee alkuun. Osat voi vaihtaa parempiin sitä mukaa kun ne kuluu mutta runko on se pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Sähköfillarien hinnat raketoivat pari vuotta sitten. Muutamia vuosia sitten sai alle tonnilla käyttökelpoisen sähköfillarin.
Alle tonnilla ei saa minkäänlaista kunnon fillaria.
Massatuotannon hintakäyrä jyrää tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Massatuotannon hintakäyrä jyrää tässäkin.
Eipä nyt juurikaan. Uutena kaikki voi näyttää hyvältä mutta halvan ja merkkipyörän eron huomaa ajan myötä. Yleensä akku on halpispyörien heikko lenkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sähköfillarien hinnat raketoivat pari vuotta sitten. Muutamia vuosia sitten sai alle tonnilla käyttökelpoisen sähköfillarin.
Alle tonnilla ei saa minkäänlaista kunnon fillaria.
Oma citypyöräni maksoi puolet tuosta ja on kestänyt 15 vuotta päivittäistä käyttöä. Takanapa, renkaat, satula ja etujarru on vaihdettu mutta muuten kelpaa ajella.
Kannattaa ennemmin ostaa suoraan sähköpyörätuoli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Massatuotannon hintakäyrä jyrää tässäkin.
Eipä nyt juurikaan. Uutena kaikki voi näyttää hyvältä mutta halvan ja merkkipyörän eron huomaa ajan myötä. Yleensä akku on halpispyörien heikko lenkki.
Sekä hyvässä, että pahassa akku on heikoin lenkki. Halpikseen saa monesti uuden halpis akun ja merkkifillariin joutuu ostamaan merkkiakun. Esim. Bafang huolii minkä akun vain akun, mutta kalliimmissa merkeissä on hankaluuksia tarvikeakkujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Massatuotannon hintakäyrä jyrää tässäkin.
Eipä nyt juurikaan. Uutena kaikki voi näyttää hyvältä mutta halvan ja merkkipyörän eron huomaa ajan myötä. Yleensä akku on halpispyörien heikko lenkki.
Sekä hyvässä, että pahassa akku on heikoin lenkki. Halpikseen saa monesti uuden halpis akun ja merkkifillariin joutuu ostamaan merkkiakun. Esim. Bafang huolii minkä akun vain akun, mutta kalliimmissa merkeissä on hankaluuksia tarvikeakkujen kanssa.
Noi kennot voi usein vaihtaa myös itse. Ei akkua sen takia tarvitse uusia.
Kestää pari kesää, oliko sen arvoista. Kestävä pyörä vaatii enemmän käsityötä ja käsityö maksaa.