Tilasin suomalaisesta pienyrittäjän nettikaupasta, mutta tilausta ei kuulu. Mitä voi tehdä?
Toimitusajaksi oli kerrottu n. 2-3 vk ja nyt on mennyt melkein 6 vk. Olen laittanut viestiä, mutta ei vastausta. Instaa ja Facebookia yritys on päivittänyt viimeksi 2 kk sitten vaikka aiemmin päivittänyt tiheästi. Olen tilannut kyseisestä paikasta ennenkin eikä silloin ollut ongelmia. Kyseessä eräänlainen mittatilaus, joka maksetaan tilatessa, joten olisi kiva saada edes rahat takaisin jos eivät kerran kykene toimittamaan.
Mitä seuraavaksi kannattaa tehdä? Aloin epäillä, että onko koko yritys laittanut lapun luukulle, kun ei vastaa mihinkään.
Kommentit (9)
Mikä yritys? Soita sinne ja kysy. Noista pikkuputiikeista ei aina tiedä.
Jos on luottokortilla maksanut niin vakuutukseen pitäisi mennä jos jostain syystä ei saa tuotetta.
Oletetaan, että yritys on mennyt konkurssiin. Korvausten hakeminen konkurssitilanteessa riippuu siitä, millä maksoit ostoksen.
Pystyykö yritysestä vielä tilaamaan tuotteita?
Monet pienet yritykset ei sähköpostiin tunnu vastaavan, joten jos puhelinnumero löytyy niin soita siihen.
Ei ole mitään amerikantiedettä esim googleetaa, onko yritys esim mennyt konkurssiin.
Ei ole vastattu.
Yritystietosivujen maksuttomien tietojen perusteella olisi aktiivisena, mutta ovatkohan ajantasalla.
ap
1. Reklamoit kirjallisesti yritykseen ja peruutat tilauksen vedoten sopimusrikkomukseen (toimitusajan ylitys).
2. Ilmoitat luottokorttiyhtiölle, että tilaus on peruttu eikä sitä ole toimitettu, eli pyydät perumaan maksun ja palauttamaan rahasi. Liität kaiken kirjeenvaihdon yrityksen kanssa siihen.
3. Jos maksoit muulla kuin luottokortilla, kirjoitat vauva.fihin ja otat opiksesi.
Oletko selvittänyt onko yritys vielä olemassa? Jos ei ole, voi olla vaikea saada rahojaan takaisin.