VAROITUS; Älä osta Goodyear Efficient Grip Performance 2-kesärenkaita
Voi helvetti mitä paskaa nämä kiekot ovatkaan. Koko 225/50R17.
Ongelmat:
1. KAUHEA MELU matalissakin nopeuksissa. Ihan kuin nastarenkailla ajelisi.
2. Sateella melu käy aivan sietämättömäksi
3. Pito sateella on surkea ja voi kadota kokonaan vaikkei vettä olisi mitenkään erityisen paljon.
Menee vaihtoon vaikka näillä on ajettu alle 2 tkm.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkö testasit?
"Menee vaihtoon vaikka näillä on ajettu alle 2 tkm."
Päättele tuosta.
TM:n testin ykkösvalinta?
Erityisesti märkäpito sai kehut.
Mutta ok, uskon sinua... Not..
Vierailija kirjoitti:
TM:n testin ykkösvalinta?
Erityisesti märkäpito sai kehut.
Mutta ok, uskon sinua... Not..
Ei tarvitse uskoa. Mutta nämä ovat aivan paskat renkaat. Osta ihmeessä jos haluat huonot.
Itsekin ostin nämä juuri siksi, että ovat pärjänneet testeissä hyvin.
Höpö höpö, moninkertiaset testivoittajat. Nuo taisi voittaa melkein kaikki testit kun tulivat markkinoille, ainakin keväällä -22 kun ostin olivat lähes joka testin kärjessä.
Minulla nuo ovat hiljaisimpia kesärenkaita mitä ollut. Sateellakaan ei huomannut mitään ongelmia. Lisäki testien mukaan kestävimpiä renkaita. Ja tyyppilisesti goodyearille, ajettavuus ja ohjaustuntuma loistava.
Onko paineet ok? Huomasin että nykyrenkaissa pitää olla lähtökohtaisesti ylipainetta. Farmari Mondeossa alkoi kuormattuna löytymään pitoa jossain 3 kilon yläpuolella ja meteli pieneni. Pistin taakse 3,6 kiloa ja hyvin rullasi. Tosin ne ei olleet Goodyearit.
Voin myydä nämä jollekin Goodyear-uskovaiselle edullisesti esim. 50 eur/kappale eli 200 eur kaikki neljä.
Tosiaan hyvin vähän ajettu. Lähes uudet.
Juujuu, kannattaa vaihtaa ne kiinalaisiin "laatu"renkaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörän laakerit kunnossa?
Kyllä. Talvirenkailla ei kuulu renkaista oikeastaan mitään (Contin kitkat).
Rengastesti on luotettava ainoastaan silloin, jos testaaja on ostanut renkaat jälleenmyyjältä kertomatta että on rengastestaaja. Jos valmistaja saa toimittaa renkaat testiin, sieltä tulee huomattavasti parannellut versiot. Etenkin Nokian renkaat on kunnostautunut tässä kusetusmallissa.
Vierailija kirjoitti:
Matalat renkaat ovat syvältä
225/50R17 eivät ole matalat renkaat. 245/35R19 olisi matalaprofiili jo.
Ei tulisi mieleenkään, olen aina suosinut Continentalin renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalat renkaat ovat syvältä
225/50R17 eivät ole matalat renkaat. 245/35R19 olisi matalaprofiili jo.
Normaali, teollisuusstandardin mukainen, normaaliprofiili on edelleenkin 80 %. Sen alle olevat ovat matalaprofiilisia. Valtaosa nykyautoista myydään matalaprofiilirenkailla ja valtaosa nylyisin myynnissä olevista henkilö- ja pakettiautojen renkaista on matalaprofiilisia.
En tiedä, ei vaan toimi mun -95vm Volvo 850 GLX:ssä.
AP
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei vaan toimi mun -95vm Volvo 850 GLX:ssä.
AP
Mene nyt vitt uun feikki-AP.
Autoni on pari vuotta vanha BMW.
Kyllä testivoittajarengaskin voi olla aivan p*ska, tai ainakin kyseiseen autoon sopimaton. Itse ostin erehdyksessä Continentalin nastat muutama vuosi sitten, ja ei niillä tehnyt mitään paitsi sellaisella aivan optimaalisella kovan lumen pinnalla mitä on ehkä parina päivänä talvesta. Erittäin uraherkät, todella vikurit jos pinta yhtään pehmeä, jne. Edelliset siperialaiset ja nykyiset Korealaiset toimivat ihan ok. Enkä laske itseäni miksikään Conti-vihaajaksi, niiden kitkat on ihan parhaat ja kesärenkaatkin edelleen ok, joskin kilpailijat on kyllä menneet niissä jo edelle.
Oliko renkaat rengashotellissa säilytyksessä?
Nokian renkaita en osta enää ikinä.
Tänäänkö testasit?