Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työsuhdepyörä

Vierailija
16.04.2024 |

Kokemuksia? Onko mitään järkeä? Työkaverit näyttää laittavan jotain 4000 pyöriä. Tarviiko sellasta oikeesti? Ja eikö varkaat vie kaupungissa? Harkitsen kyllä, mutta kaipaan kokeneiden näkemyksiä. Eli kannattiko noin omasta mielestä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdepyöräksi voi ottaa vaikka 600€ Jopon lisävarusteilla (etukori, tarakka, valot, soittokello, lukko jne). Sopimuskausi on halvemmilla pyörillä lyhyempi ja pyörä on sitten tietysti nopeammin sinun. Kannattaa aina miettiä mihin tarkoitukseen tarvitset pyörää. Et tarvitse täysjousitettua maastopyörää jos ajat vain lyhyttä kaupunkiajoa ja kruisailet paikasta toiseen, varmaan silloin riittää hybridi tai citypyörä. Jos haluat avuksi sähköä, on pyörä tietysti kalliimpi. 



Minulle työsuhdepyörä kannattaa! Sain juuri sellaisen pyörän kuin tarvitsin - gravel, retkeilyyn ja hiekkatieajoon, mutta myös nopeaan kaupunkiliikkumiseen. Säästän tuloverotuksessa joka kuukausi. Maksan nyt n. 0,5% vähemmän veroa ja vähennän pyörän hintaa suoraan palkassani. Pakettiin kuuluu laaja vakuutus ja rahaa huoltoihin. Heleppoa sanoisinko. En tarvinnut massiivista käsirahaa (etukäteissäästämistä) kun hankin pyörän. On heittämällä parempi kun mikään osamaksukauppa jossa lopulliset korot ovat aika huimaavat. Tässä säästää koko ajan verotuksen kautta. Laskin, että oma säästöni on jotain 22% tienoilla verrattuna siihen, että olisin ostanut pyörän kertalaakista kaupasta.

Vierailija
2/9 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhdepyöräksi voi ottaa vaikka 600€ Jopon lisävarusteilla (etukori, tarakka, valot, soittokello, lukko jne). Sopimuskausi on halvemmilla pyörillä lyhyempi ja pyörä on sitten tietysti nopeammin sinun. Kannattaa aina miettiä mihin tarkoitukseen tarvitset pyörää. Et tarvitse täysjousitettua maastopyörää jos ajat vain lyhyttä kaupunkiajoa ja kruisailet paikasta toiseen, varmaan silloin riittää hybridi tai citypyörä. Jos haluat avuksi sähköä, on pyörä tietysti kalliimpi. 



Minulle työsuhdepyörä kannattaa! Sain juuri sellaisen pyörän kuin tarvitsin - gravel, retkeilyyn ja hiekkatieajoon, mutta myös nopeaan kaupunkiliikkumiseen. Säästän tuloverotuksessa joka kuukausi. Maksan nyt n. 0,5% vähemmän veroa ja vähennän pyörän hintaa suoraan palkassani. Pakettiin kuuluu laaja vakuutus ja rahaa huoltoihin. Heleppoa sanoisinko. En tarvinnut massiivista käsirahaa (etukäteissäästämistä) kun hankin pyörän. On heittämällä parem

Luitko sopimuksen kokonaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut eikä puolisokaan, koska ei olisi kannattanut.  Halvemmaksi tulee ostaa syksyn alesta itse.

Vierailija
4/9 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työsuhdepyörä tulee ns. palkan päälle eli kyllähän se kannattaa. Mutta joo, ainakin täällä isolla kirkolla kannattaa kyllä olla aika tarkkana mihin monen tonnin pyörän parkkeeraa.

Vierailija
5/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työsuhdepyörä oikeastaan kannattaa aina. Pakkohan ei ole ottaa kallista pyörää, voi ottaa vaikka parin satasen räpsyttimen. Moni kuitenkin ostaa kalliimman, koska sen voi maksaa osissa ja näin on helppo toteuttaa oma pyörähaave. Omasta mielestäni yksi parhaista eduista.

Vierailija
6/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Lisämaksua tulee yllättävän paljon. Myöskin riippuu työnantajan sopimuksesta. Voi tulla yllätyksenä että loppusumma pitää maksaa ja sitä ennenkin. Monet leasing sopimuksia tarjoavat myös vetävät välistä. Saman 4000€ pyörän saa suoraan reilulla 3000€ mutta leasing firman kautta 4000€. Veroetu... Joo... Mutta moni kompastuu siihen, ei ole niin hyvä miltä näyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työsuhdepyörä oikeastaan kannattaa aina. Pakkohan ei ole ottaa kallista pyörää, voi ottaa vaikka parin satasen räpsyttimen. Moni kuitenkin ostaa kalliimman, koska sen voi maksaa osissa ja näin on helppo toteuttaa oma pyörähaave. Omasta mielestäni yksi parhaista eduista.

Ainoastaan korotonta lainaa. Kuitenkin loppu hinta vähän kalliimpi kuin suoraan itse ostettu. 

Vierailija
8/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää osa vastaajista vastaavan vaikkeivat asiasta mitään tiedä. Saat hakea syys-alesta pyörän ihan siihen samaan tarjoushintaan kuin omaksi ostettaessa, sitten vaan maksat sen maksimi 100/kk ja kauden lopussa 5%:n lunadtusmaksun ja pyörä on sinun ikiomasi. Vaikka siinä leasingyhtiö ottaa välistä niin 50%:n marginaaliveroa maksava saa pyörän noin 25-30% edullisemmin kuin normaalitavalla ostettaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liising pyörässä on se etu että liisauksen aikana se on melko huoltovapaa omalta osalta.