Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä,äiti vie keskimmäisen lapsensa pk:seen vasta kello 10 jälkee?

Vierailija
10.02.2011 |

mitäs pk:t tähän sanoo?

Äiti on kotona vauvan kanssa,ja esikko istuu koulunpenkillä..



--tuli mielee yhestä äipästä joka tätä harrastaa--

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta en heidän tilannettaan tiedä...

Onko vauva jotenkin erityisen vaativa että äiti tarvitsee henkisen jaksamisen takia viedä keskimmäinen hoitoon?

Vierailija
2/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voida arvostella toisten ratkaisuja, jos ei pomminvarmasti tiedetä perheen yksityiskohtia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei kuulu heidän kommentoitaviin asioihin.

Vierailija
4/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kahdesti viikossa 5 tuntia hoidossa. Asiasta on enemmän rasitetta minulle kuin hyötyä (koska joudumme heräämään, pukemaan ja rytmittämään päivämme tuon viiden tunnin mukaan), mutta emme halunneet antaa (lähi)päiväkotipaikkaa pois kymmeneksi kuukaudeksi, koska pikkusisarus aloittaa samassa päiväkodissa vanhempainvapaan loputtua. Tällöin olisimme joutuneet hakemaan kahta hoitopaikkaa, eikä niitä välttämättä vanhasta pk:sta olisi tippunut. Meillä päin on muutenkin päivähoitopaikat kiven alla, emmekä halunneet, että keskimmäinen lapsi joutuisi viimeiseksi päiväkotivuodekseen (jäljellä eskari) ihan uuteen päiväkotiin ja tutustumaan uusiin kavereihin, kun vanhat olisivat jääneet vanhaan. Toiseksi päiväkodistamme saa helpommin hoitopaikan, jos samassa paikassa on vanhempi sisarus. Itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään äitiä, kuka olisi vetänyt lapsensa kokonaan pois hoidosta uuden vauvan synnyttyä. Yhden kotiäidin tunnen, mutta hän on ollut kotona jo yhdeksän vuotta, eikä ole palannut töihin sen jälkeen, kun esikoista odottaessaan sieltä pois jäi (kuopus on kuusivuotias).



Kukin tavallaan. En koe asiasta mitään murhetta. Maksamme hoidosta täyden hinnan 65% hoitoajan mukaan eli 164 euroa, vaikka käytännössä lapsemme on hoidossa vain sen 20% siitä hoitoajasta, jonka päiväkoti on kuukausittain auki. Olemme kuitinkin olleet päiväkodin asiakkaina jo seitsemän vuotta ja tyytyväisiä saamaamme palveluun. Emme halua vaihtaa sitä toiseen. Keskimmäinen lapsi on myöskin ollut ihan intona menossa päiväkotiin aina. Kaverit ovat hänelle jo tärkeitä, ja heistä suurin osa on hoidossa siellä.

Vierailija
5/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen aikaan, kuin klo.8.00. Lapsi saa rauhassa nukkua aamulla pitkään ja syödä aamupalansa äidin kanssa. Niin ja emme tosiaan tiedä perheen tilannetta.

Vierailija
6/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siihen sanotte? Aina on jotain valittamista: lasta ei saisi viedä hoitoon lainkaan, mutta ei myöskään saisi pitää lyhyempää päivää vaan raahata se mukelo heti aamukasiksi syömään ruispuuroa.



Olen freelancer ja pystyn sovittelemaan omia työaikataulujani, joten meillä herätään silloin kun on nukuttu tarpeeksi, syödään rauhassa aamiainen ja ehkä vähän hengaillaan ja sitten lähdetään päiväkotiin. Onpa julkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko tässä "ongelmana" tuo itse päiväkotiin vieminen vaiko tuo kellonaika?

Vierailija
8/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk:seen... ja mitähän pk:t sanoo...

Justjust.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjattu toiminta on aina aamusta.

Eli aamupiiri n.8.30 ja sen jälkeen sitten se mitä ohjelmassa ikinä onkaan, askartelua,jumppaa, lauluhetki tms.

Kymmenen aikoihin lähtevät ulos.

Lapselta jäisi aina tuo toiminta välistä jos tulisi suoraan ulkoiluun, mutta jos haluaa lapsen vain nukkumaan ja syömään sinne pk.hon niin mikäs siinä.

Vierailija
10/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. En koe asiasta mitään murhetta. Maksamme hoidosta täyden hinnan 65% hoitoajan mukaan eli 164 euroa, vaikka käytännössä lapsemme on hoidossa vain sen 20% siitä hoitoajasta, jonka päiväkoti on kuukausittain auki.

Turhanpäiten hoitopaikkoja panttaavat pitäisi pistää maksamaan hoitopaikan todellinen hinta, 600-1100 eur/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikeskukseen vai pallokeskukseen?

En veisi edes kymmenen jälkeen.

Vierailija
12/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen päiväkodissa töissä. Me suosittelemme vanhemmille, että lapsi tuodaan jo aamupäivällä vaikkapa ysiin, jotta ehtii mukaan aamun toimintaann, askarteluun yms.

Ja jos kyseinen perhe tuo lasta hoitoon kaverisuhteiden takia kannattaa lapsi tuoda jo heti aamupalan jälkeen. Usein lapset jotka ovat leikkineet aamupäivän yhdessä jatkaa leikkejä samojen kavereiden kanssa koko päivän ja jos joku tuleekin myöhemmin on leikkiin pääsy myös vaikeampaa... Tosin tarvisin tietää kyseisen perheen tilanteesta enemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs pk:t tähän sanoo?

Äiti on kotona vauvan kanssa,ja esikko istuu koulunpenkillä..

--tuli mielee yhestä äipästä joka tätä harrastaa--

Vierailija
14/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se vauva valvois kaiket yöt ja nukkuis vasta aamuyöstä. Inhottavaa arvostella toista tietämättä miten asiat oikeasti on. Ja toisten asiathan ei sinulle edes kuulu. Taidat olla jotenkin kateellinen varmaan, miksi se muuten sua pännis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjattu toiminta on aina aamusta.

Eli aamupiiri n.8.30 ja sen jälkeen sitten se mitä ohjelmassa ikinä onkaan, askartelua,jumppaa, lauluhetki tms.

Kymmenen aikoihin lähtevät ulos.

Lapselta jäisi aina tuo toiminta välistä jos tulisi suoraan ulkoiluun, mutta jos haluaa lapsen vain nukkumaan ja syömään sinne pk.hon niin mikäs siinä.

ehtii se lapseni muutakin kuin syödä ja nukkua: ei nuku päikkyjä joten kuuntelee sadun lepparissa ja leikkii sen jälkeen välipalaan asti ja ulkoilee muiden kanssa pitkälle iltapäivään. Kuten aikaisemmin sanoin, koskaan ei näköjään ole hyvä.

Vierailija
16/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset voivat tulla hoitoon milloin vain päiväkodin aukioloaikojen puitteissa... mutta ohjattu toiminta painottuu aamupäivään. Parhaiten pääsee mukaan, jos tulee 8.30, niin ei jää ohjatusta toiminnasta pois.



Perheet tekevät valintansa itse, me vain kerromme milloin on ohjattua toimintaa. Voi olla, jos lapsi tulee aina kovin myöhään, ei juuri askartelemaan pääse ohjatusti... esim. maalausvermeitä harvemmin levitetään esille kun ollaan juuri aloittamassa samaisilla pöydillä ruokailu tai vapaassa tilassa on samalla menossa useita leikkejä, kun osa lapsista nukkuu toisessa tilassa.

Vierailija
17/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tosiaan tiedä vaikka se vauva valvois kaiket yöt ja nukkuis vasta aamuyöstä. Inhottavaa arvostella toista tietämättä miten asiat oikeasti on. Ja toisten asiathan ei sinulle edes kuulu. Taidat olla jotenkin kateellinen varmaan, miksi se muuten sua pännis.

Miksi veronmaksajien rahoilla ja kuntien velaksi ottamalla rahalla pitää ylläpitää hoitopaikkoja niiden perheiden vanhemmille lapsille, joilla sattuu olemaan valvottava vauva? Kyllähän perheen itte pitäisi kyetä järjestämään omien univelkojensa kuittaamiset. Jotain rajaa!!!

Vierailija
18/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äidin, joka vie 2v penskan joka päivä hoitoon 5-8h ja sen ajan tekee vauvan kanssa kaikkea kivaa. niin kuin vauvauintia, vauvamuskaria, perhekerhoa jne... istuu kahviloissa ja muuta.



Mahtaa lapsi ajatella olevansa eitoivottu ja vauvan olevan häntä rakkaampi. =(

Vierailija
19/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 10 mennessä aamulla on ollut jo aamupiiri ja aloitettu askartelu, tai mikä onkin ohjelmassa sinä päivänä.



Oma lapseni oli virikehoidossa kun olin äitiyslomalla, ja vein hänet aina puoli yhdeksäksi ja hain kello 11.30-12 (joskus lapsi söi päiväkodissa, joskus ei) jotta hän saisi nimenomaan virikkeitä. En laske päiväunia ja ruokailuja virikkeeksi.

Vierailija
20/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äidin, joka vie 2v penskan joka päivä hoitoon 5-8h ja sen ajan tekee vauvan kanssa kaikkea kivaa. niin kuin vauvauintia, vauvamuskaria, perhekerhoa jne... istuu kahviloissa ja muuta.

Mahtaa lapsi ajatella olevansa eitoivottu ja vauvan olevan häntä rakkaampi. =(

Tämä 2v mahtaa tietää mitä äiti vauvan kanssa tekee? Ja päiväkodissa on taatusti kivaa ohjelmaa, olen itse kolmessa eri päiväkodissa ollut töissä ja retkiä ym. tehtiin usein.

Hohhoijjaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän