Aina messutaan, että sähköauto on niin hiljainen
Mutta mun auton moottorista ei kuulu yhtään mitään maantievauhdeissa. Ainoastaan jos kiihdyttää hieman rajummin niin sitten mouruaa mukavasti mutta muuten auto on kyllä tosi hiljainen. Normiajossa moottorin ääneen ei kiinnitä juuri mitään huomiota.
Sekä perinteisissä että sähköautoissa suurin meteli tulee renkaista. Niiden hiljaisuuteen kannattaa erityisesti panostaa.
Kommentit (34)
Sähköautoihin on alettu kehitellä akustisesti vaimennettuja renkaita juuri siksi että kun moottorin möykkää ei enää ole seuraavaksi eniten möykkää aiheuttava asia, renkaat, korostuu.
Olen ajanut pitkään niin äänekkäillä autoilla töissä ja muualla että ihan naurattaa jos joku pitää uuden normaalin perhe polttomoottori sedanin ääntä häiritsevänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut pitkään niin äänekkäillä autoilla töissä ja muualla että ihan naurattaa jos joku pitää uuden normaalin perhe polttomoottori sedanin ääntä häiritsevänä.
Se uusi perhekrematoriosi on naurettava monin tavoin moottorin mölyn lisäksi. Kallis kmkustannus, tiuhat huoltovälit, tehoton, saastuttaa katkuaan kaikkialla.
En ole ikinä kuullut kenenkään messuavan tuollaista. Ehkä sinun pitäisi hankkia parempaa seuraa, vaikka sellaista, joka ei ylipäänsä messua autoista päivät pitkät.
Minun sähköautoni on nautittavan hiljainen kaikissa olosuhteissa. Toki se direktiivin mukaista ääntä pitää alle 30 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoihin on alettu kehitellä akustisesti vaimennettuja renkaita juuri siksi että kun moottorin möykkää ei enää ole seuraavaksi eniten möykkää aiheuttava asia, renkaat, korostuu.
Hiljaisempia renkaita on ollut myynnissä jo yli 11 vuotta. Enemmän kyse on lähinnä siitä, että miten paljon autoilija on valmis maksamaan renkaista riippumatta auton käyttövoimasta. Halvimmat renkaat ovat yleensä aina olleet meluisampia kuin hieman kalliimmat renkaat. Netin ansiosta, sekä myös renkaiden etiketistä löytää nykyisin aika hyvin ilmoitetut tiedot renkaiden melutasoista.
Sähköautot syö renkaita todella nopeasti. Sieltä se melu ja lemu tulee.
Autostahan nimenomaan pitää kuulua ääntä. Kun V8 murahtaa kaasua painaessa, niin ai että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoihin on alettu kehitellä akustisesti vaimennettuja renkaita juuri siksi että kun moottorin möykkää ei enää ole seuraavaksi eniten möykkää aiheuttava asia, renkaat, korostuu.
Hiljaisempia renkaita on ollut myynnissä jo yli 11 vuotta.
Eli aikalailla sen ajan kuin hiljaisten hybridien ja täyssähköjen esiinmarssia on kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Autostahan nimenomaan pitää kuulua ääntä. Kun V8 murahtaa kaasua painaessa, niin ai että.
Painaa vauhtipoljinta niin jaa taakse V8 pörinät
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot syö renkaita todella nopeasti. Sieltä se melu ja lemu tulee.
Rengaspöly on erittäin vaarallista. 1000 kertaa vaarallisempaa kuin pakopäästöt.
Miksi pitäisi olla äänetön? Parempi vaan että kuuluu, niin kaiken maailman toikkaroijat osaa edes jotenkin väistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot syö renkaita todella nopeasti. Sieltä se melu ja lemu tulee.
Rengaspöly on erittäin vaarallista. 1000 kertaa vaarallisempaa kuin pakopäästöt.
Onneksi polttomoottoriauton renkaat eivät kulu koska ne leijuvat ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Autostahan nimenomaan pitää kuulua ääntä. Kun V8 murahtaa kaasua painaessa, niin ai että.
Näinhän se on teillä peräkamarin naisettomilla poikasilla.
Muistan että kauan sitten yksi asiantuntija sanoi, että autoja ei haluta täysin hiljaisiksi, koska olisi liian vaarallista jalankulkijoille. Ilmeisesti tästä ajatuksesta on sittemmin luovuttu.
Vierailija kirjoitti:
Muistan että kauan sitten yksi asiantuntija sanoi, että autoja ei haluta täysin hiljaisiksi, koska olisi liian vaarallista jalankulkijoille. Ilmeisesti tästä ajatuksesta on sittemmin luovuttu.
Autoja ei haluta täysin hiljaisiksi auton ulkopuolisille tarkkailijoille. Auton sisätilat halutaan hiljaisiksi. Parkkisnopeuksissa sähköautot ovat millä tahansa renkailla niin hiljaisia että on pitänyt laatia säädöksiä että ne pitävät jotain avaruusulinaa että jalankulkijat huomaavat.
Vierailija kirjoitti:
Muistan että kauan sitten yksi asiantuntija sanoi, että autoja ei haluta täysin hiljaisiksi, koska olisi liian vaarallista jalankulkijoille. Ilmeisesti tästä ajatuksesta on sittemmin luovuttu.
Sähköautoissa kuuluu ääni ajettaessa alle 30 km/h. Tämä on EU-direktiivi ja tehty suojaamaan näkövammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autostahan nimenomaan pitää kuulua ääntä. Kun V8 murahtaa kaasua painaessa, niin ai että.
Näinhän se on teillä peräkamarin naisettomilla poikasilla.
Olen kyllä parisuhteessa oleva nainen.
Eipä siihen kiinnitä huomiota kun sitä on tottunut kuuntelemaan iät ja ajat.