Sähköauto on kaikista HUOLTOVARMIN tapa liikkua!
On tämä polttomoottorisekoilu kyllä koomista. Ei minkäänlaista huoltovarmuutta vaan maa menee ihan sekaisin jo pienestä lakosta. Mitähän sodassa kävisi? Kohta on kilometrien jonot bensa-asemilla ja hinnat taivaissa. Ja edelleen monen elämäntehtävä on vastustaa kateuden takia sähköautoja, jotka kulkevat kotimaisella energialla tämän Intian kautta tuodun venäläisen veriöljyn sijaan. Onneksi meillä on sähköautoja niin yhteiskunta pyörii öljykatastrofista huolimatta.
Kommentit (186)
Entäs jos mä nimenomaan haluan auton, joka ei tarvitse sähköä ja internettiä liikkuakseen. Eikä raportoi Kiinaan, missä menen.
Aika nolo homma polttomoottorikuskeille kun nythän on ollut kauhea öljyteollisuuden ja Venäjän sponsoroima mustamaalauskampanja sähköautoja kohtaan menossa jo monta viikkoa :D
Patteriautot sitäpaitsi lisäävät huoltovarmuutta, kun pitkän sähkökatkon sattuessa niiden akuista saadaan sähköä.
Huoltovarmuuden kannalta muutamalla suomessa olevalla sähköautolla ei kyllä ole mitään merkitystä.
Lakot ei liity huoltovarmuuteen mitenkään. Jos sota syttyy, polttoaineita säännöstellään eikä juurikaan siviileille anneta. Saatetaan jopa tyhjentää ok-talojen öljysäiliötkin puolustusvoimien käyttöön.
Ukrainalaisetkin ovat ostaneet paljon sähköautoja nimenomaan huoltovarmuuden takia:
https://www.is.fi/autot/art-2000009001020.html
Sähköauton voi ladata aggregaatilla tai sähköverkosta. Bensa-autoon taas ei käy kuin bensa ja Suomessahan ei ole öljynporausta.
Vierailija kirjoitti:
Lakot ei liity huoltovarmuuteen mitenkään. Jos sota syttyy, polttoaineita säännöstellään eikä juurikaan siviileille anneta. Saatetaan jopa tyhjentää ok-talojen öljysäiliötkin puolustusvoimien käyttöön.
Niin ja sähköautot kulkevat aivan normaalisti. Ukrainassakin on edelleen sähköt päällä, mutta polttoainesta hirvittävä pula.
Teoriassa näin ja jossain vaiheessa tämä varmaan tapahtuukin. Todellisuus tällä hetkellä on, että enemmistö malleista on lapsentautisia bugikasoja. Lisäksi massan kasvua ei ole monikaan valmistaja ottanut riittävästi huomioon. Kulujen vertailu riippuu myös verrokista. Japsisedanin alle pääsy on epätodennäköistä, mutta jos ottaa verrokiksi janoisen VAG konsernin SUVin, mistä hajoaa yhtä jos toista, tilanne on toinen. Testalla varmaan on vähiten ajoa estäviä ongelmia
Öljyriippuvuudesta olisi päästävä mahdollisimman pian eroon. En käsitä tätä ulkomaisen tuontiöljyn palvomista. Motoristit asialla?
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa näin ja jossain vaiheessa tämä varmaan tapahtuukin. Todellisuus tällä hetkellä on, että enemmistö malleista on lapsentautisia bugikasoja. Lisäksi massan kasvua ei ole monikaan valmistaja ottanut riittävästi huomioon. Kulujen vertailu riippuu myös verrokista. Japsisedanin alle pääsy on epätodennäköistä, mutta jos ottaa verrokiksi janoisen VAG konsernin SUVin, mistä hajoaa yhtä jos toista, tilanne on toinen. Testalla varmaan on vähiten ajoa estäviä ongelmia
Ja omakohtainen kokemus asista sinulla on arvatenkin tasan NOLLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa näin ja jossain vaiheessa tämä varmaan tapahtuukin. Todellisuus tällä hetkellä on, että enemmistö malleista on lapsentautisia bugikasoja. Lisäksi massan kasvua ei ole monikaan valmistaja ottanut riittävästi huomioon. Kulujen vertailu riippuu myös verrokista. Japsisedanin alle pääsy on epätodennäköistä, mutta jos ottaa verrokiksi janoisen VAG konsernin SUVin, mistä hajoaa yhtä jos toista, tilanne on toinen. Testalla varmaan on vähiten ajoa estäviä ongelmia
Ja omakohtainen kokemus asista sinulla on arvatenkin tasan NOLLA.
En ole ikänä vaihtanut yhteenkään autooni ns. koiran luita. ID3 ja ID4 tyyppivikoja.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mä nimenomaan haluan auton, joka ei tarvitse sähköä ja internettiä liikkuakseen. Eikä raportoi Kiinaan, missä menen.
Minulla sellainen on. On ollut jo kaksikymmentä vuotta : ) Olen ollut tyytyväinen ja huollot on aina tehty ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mä nimenomaan haluan auton, joka ei tarvitse sähköä ja internettiä liikkuakseen. Eikä raportoi Kiinaan, missä menen.
Mikään auto ei tarvtise internettiä liikkuakseen. Osta vaikka eurooppalainen auto. VW:n sähköautot valmistetaan Saksassa.
Kaikilla alapeukuttajilla on tonnin bensaromu ja ovat Venäjän puolella.
Mitenkähän AP kuvittelee, että patterimaasturit liikkuu sodan aikana maastossa?
Tuossahan tuo biokaasulaitos on muutaman kilometrin päässä ja kaasua muodostuu lakosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Patteriautot sitäpaitsi lisäävät huoltovarmuutta, kun pitkän sähkökatkon sattuessa niiden akuista saadaan sähköä.
Eipä ne tehtaita kovin kauan pyöritä : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa näin ja jossain vaiheessa tämä varmaan tapahtuukin. Todellisuus tällä hetkellä on, että enemmistö malleista on lapsentautisia bugikasoja. Lisäksi massan kasvua ei ole monikaan valmistaja ottanut riittävästi huomioon. Kulujen vertailu riippuu myös verrokista. Japsisedanin alle pääsy on epätodennäköistä, mutta jos ottaa verrokiksi janoisen VAG konsernin SUVin, mistä hajoaa yhtä jos toista, tilanne on toinen. Testalla varmaan on vähiten ajoa estäviä ongelmia
Ja omakohtainen kokemus asista sinulla on arvatenkin tasan NOLLA.
Autoillut viimeiset 20 vuotta ilman ylimääräisiä huoltoja.
Olen perussuomalainen eikä voisi vähempää kiinnostaa Suomen etu.