Rakas työpaikkailmoittaja: ei, en halua todellakaan antaa teille palautetta rekrytoinnin sujumisesta ja vastata kyselyyn.
Käytin valtavasti aikaa perehtymiseen teistä ja työstä, hakemukseen, CV:hen, CV:ssä ja hakemuksessa näkyvien tietojen syöttämiseen uudelleen vielä hankalaan järjestelmäänne. Te ilmoititte parissa päivässä Ei kiitos, ilman mitään palautetta tai kommentointia että miksi näin.
Ei. En todellakaan ala tuhlaamaan aikaani kaiken tämän jälkeen vielä teidän kyselyynne tai palautteeseen.
Onko tämä joku uusi ilmiö että hakijoilta kysellään tällaista?
Kommentit (8)
Mulla sama. En todellakaan anna palautetta. Kyselisisivät vain niiltä jotka tulivat valituiksi
Tää on kanssa nyt joku ihme trendi, että hakijat pyytävät palautetta hakemuksistaan. En vain jaksa rekrytoijana tätä ymmärtää. CV:ssä ja hakemuksessa joku tekstin sijoittelu tai visuaalinen ilme on jotain 1% merkityksellinen. Jos asiasisältö ei vastaa haettua, niin mitä ihmeen merkitystä on lainausmerkeissä fonttikoolla. Silti nyt varmaan joka neljäs hakija pyytää saada palautetta hakemuksestaan. Silti suurin osa hakemuksista on jo aivan kelpoja, mutta vain hakija itse ei ole. Mä saan nyt päivän aikana ainakin pari ehdotusta siitä, että voisinko antaa palautetta hakemuksesta tai vaikka sparrailla teamsin välityksellä hakmuksen tekemisestä. Ei se haussa etenemättömyys ole ollut hakemuksesta kiinni. Siellä on oikeat asia kyllä, mutta joku toinen oli parempi. Jos nyt katson esim. tätä viimeistä palautteen pyytäjää, niin hän ei ole päivääkään ollut vakuutusyhtiön hommissa. Samaan paikkaan on ainakin parikymmentä kenellä se kokemus löytyy. Miten tästä annat palautetta hakemuksesta, että miksi hän ei edennyt? Tuo kokemuspuolen painotus tuli sanottua jo ei-kiitos kirjeessä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kanssa nyt joku ihme trendi, että hakijat pyytävät palautetta hakemuksistaan. En vain jaksa rekrytoijana tätä ymmärtää. CV:ssä ja hakemuksessa joku tekstin sijoittelu tai visuaalinen ilme on jotain 1% merkityksellinen. Jos asiasisältö ei vastaa haettua, niin mitä ihmeen merkitystä on lainausmerkeissä fonttikoolla. Silti nyt varmaan joka neljäs hakija pyytää saada palautetta hakemuksestaan. Silti suurin osa hakemuksista on jo aivan kelpoja, mutta vain hakija itse ei ole. Mä saan nyt päivän aikana ainakin pari ehdotusta siitä, että voisinko antaa palautetta hakemuksesta tai vaikka sparrailla teamsin välityksellä hakmuksen tekemisestä. Ei se haussa etenemättömyys ole ollut hakemuksesta kiinni. Siellä on oikeat asia kyllä, mutta joku toinen oli parempi. Jos nyt katson esim. tätä viimeistä palautteen pyytäjää, niin hän ei ole päivääkään ollut vakuutusyhtiön hommissa. Samaan paikkaan on ainakin parikymmentä kenellä se kokemus löytyy. M
No eikö tuohon ole helppo vastata, että hakemus oli ok, mutta et päässyt jatkoon, koska et ole ollut vakuutusyhtiöllä töissä?
No ilman muuta vastaat että olisi kohteliasta ilmoittaa syy miksi ei tullut valituksi. Eihän ne muuten tapoja muuta.
Tuhlasit kuitenkin aikaa kaiken tuon jälkeen vielä täällä palstalla valittamiseen :D
Jos työpaikan saaminen on siitä kiinni, mitä fonttilajia käytän tai oliko riittävän hieno anfangi, se ei ole minun työpaikkani.
Tähän mennessä päivääkään en ole ollut työtön.
M41, teknisen erityisalan osaaja
Vierailija kirjoitti:
Jos työpaikan saaminen on siitä kiinni, mitä fonttilajia käytän tai oliko riittävän hieno anfangi, se ei ole minun työpaikkani.
Tähän mennessä päivääkään en ole ollut työtön.
M41, teknisen erityisalan osaaja
Tätä mä kanssa ihmettelen, algoritmihan ne hakemukset skannaa asiasanoja etsien ja sitten vaan valitaan pari parasta. Mitä väliä sillä on mikä fontti, mikä taustaväri, mitä hajuvettä siihen on vedetty. Ja ne Canva tuotokset on muuten SIKARUMIA ja yhtä typeriä ku comic sans.
Menee varmaan vastuullisuuden piikkiin. Toisaalta lukeeko noita joku aidosti on toinen juttu. Joku keksinyt koodata tuollaisen osaksi reksysoftaa. Mediassa ollut valittelua, kun työnantajista ei kuulu rekrytilanteessa, niin nyt kuuluu liiankin kanssa. Tuota samaa automaattista arvostelukyselyä pukkaa eri kaupoista. Varmaan viikottain tulee meiliin kyselyä "Miten onnistuimme?" kun käyt jossain pienelläkin ostoksella.