Asenne ratkaisee töissä!
Olen töissä valtavalla (viime vuoden alussa muodostetulla) työnantajalla. Meillä oli joko henkilöstölle infotilaisuus, jossa suuri teema oli lopettaa valitus ja muuttaa asennettaan. Näin ongelmat ratkeavat, eikä niitä ongelmia oikeastaan edes ole.
Auttaako asenteen muuttaminen aina? Onko tuo hyvä neuvo henkilöstölle, joka painii konkreettisten ongelmien kanssa?
Tästä eteen päin sanotaan tietokonetta paljon käyttäville sijaisille, että eipä se haittaa, että et pääse tietokoneelle, kun et saa tunnuksia koko sijaisuutesi aikana. Tai uusi työntekijä voi hymyssä suin pyöritellä vain peukaloitaan ekat 3 kk, kun ei saa tietokonetta itselleen. Tai jos ei työhuonetta löydy, niin juo iloisesti kahvia taukotilassa päivästä toiseen.
Kun painitaan näin perusasioiden kanssa, niin aina ei hymyilytä.
Miksi niitä tunnuksia ja tietokoneita ei voi tilata ajoissa?