Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnin rata Turku-Hki keskusteluketju. Mitä mieltä? Alustava arvio 3,4-4 mrd. euron investointi.

Vierailija
30.01.2024 |

Ei mitään nakkirahoja siis.

Mitä hyötyjä ja haittoja näkisit tässä?

Mahdollisuuksia/uhkia?

Olisiko se kuitenkaan oikeasti noin nopea? 

 

Turku hyväksyi Länsiradan tahtotilan mutta kipeät rahoitusneuvottelut valtion kanssa ovat vielä edessä

https://yle.fi/a/74-20071982

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoranainen rikos rakentaa tuo taantumassa ja hallituksen lippulaiva tuhoon. Orpon laiva. Köyhistä viisi, vartti aikaa, kyllä nyt suomi pop laulaa!

Vierailija
2/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, mitä tuolla hyödytään? Kuka noin hinkuaa Turkuun ja kuka sieltä pois? Miksei tuon hankkeen hyötyjä ole mitenkään kunnolla perusteltu ja miten ihmeessä tämän budjetin hanke tässä taloustilanteessa on saatu vietyä näin pitkälle? Haisee korruptiolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtotila-dokumentissa Länsirata Oy:n osakkaat, eli radan varren kunnat ja Suomen valtio toteavat, että osakkaat rahoittavat ratahanketta.

Kiinnostavaa on kuitenkin dokumentista poistettu kohta, jonka mukaan rahoitus jakautuisi kuntien ja valtion kesken niin, että kunnat rahoittaisivat hankkeesta 49 prosenttia ja valtio 51 prosenttia. Uudessa tahtotilassa tarkoista osuuksista ei puhuta.

Vierailija
4/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

 Hanke kestäisi  n. 40 v,  valmistua. -Tänä aikana kymmeniä tuhansia ehtii kupsahtaa. Jopa 0rpo voi ehtiä kupsahtaa jos odottaa junansa tuloa. -Suomalaiset myös vähentyvät nopeasti.

 

 

                                                                                                                                                                                             ll

Vierailija
5/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista rakennusalan työllistävä vaikutus pitkäaikaisesti. Infrainvestoinnit yleisesti ovat kannatettavia. EU rahaa saadaan edes vähän takaisin kotiinpäin. Laskusuhdanteen aikana valtion ja kuntien tulee investoida, jotta työllisyyttä saadaan ylläpidettyä.

Negatiivista panos-hyöty on aikalailla negatiivinen. Tehokkaampiakin investointikohteita varmasti löytyisi esimerkiksi energiasektori, vetytalous, cleantech jne. Infrapuolella panostaisin ennemmin tieverkon korjausvelkaan, kuin raideliikenteeseen näin voimakkaasti.

Vierailija
6/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitää investoida juuri laskusuhdanteiden aikana. Se auttaa taloutta ja samaan aikaan kustannukset rakentamiselle ovat alemmat, koska kysyntää ei muuten ole. Hyvä homma. Se rahan jakaminen köyhille ei tuota mitään takaisin, se on vain kulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rata on rapistunut. Se pitää korjata isolla rahalla. Se on pakko tehdä. Siihen on lisätty pieni oikaisu, joka ei budjettiin tee valtavaa heittoa. Eli kysymys on, kun on pakko tehdä, niin tehdäänkö kunnolla vai pienimmällä mahdollisella paikkauksella? 

Vierailija
8/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rata on rapistunut. Se pitää korjata isolla rahalla. Se on pakko tehdä. Siihen on lisätty pieni oikaisu, joka ei budjettiin tee valtavaa heittoa. Eli kysymys on, kun on pakko tehdä, niin tehdäänkö kunnolla vai pienimmällä mahdollisella paikkauksella? 

 

Ei rantarataa korjata, vaan rakennetaan uusi tilalle.

 

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010147957.html

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki 8.00 - Turku 9.25

249,0 € (palautusoikeudella 299,0 €)

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi