Lahtelainen bussifirma syyttää valmistajaa kelvottomista sähköbusseista, Scania vastaa: ei Suomen oloihin sopivia busseja voi valmistaa
Kommentit (14)
No niin, millaisella kalustolla sitä pärjättiin aikaisemmin? Kannattaisiko jättää se maailmanpelastelu vähemmälle??
Vierailija kirjoitti:
No niin, millaisella kalustolla sitä pärjättiin aikaisemmin? Kannattaisiko jättää se maailmanpelastelu vähemmälle??
Ei voi, enää. Toista se vielä viime vuosisadalla, kun 50 asteen pakkasessa sitkeimmät bussit olivat liikkeellä. Kylmää niissä oli, mutta oli muutamia liikkeellä.
Huoltovarmuus tässä hommassa kärsii.
Sellaista, mitä ei voi tehdä, ei tietenkään edes tarjota. Meille - olen töissä pienessä suunnittelufirmassa, joka on erikoistunut remontteihin - tulee joskus tarjouspyyntöjä sekä suoria kyselyjä pieniin hommiin osaamisalueemme ulkopuolelta, mutta jotka kuitenkin ovat alaamme. Me vastaamme, että emme tee/tarjoa ja ohjaamme tarvittaessa jonkun toisen, jopa kilpailijan, puheille. Töitä on silti riittävästi.
Muun merkkisillä sähköbusseilla ei vastaavia ongelmia vaikuta olevan. Esim Tampereella nimenomaan sähköbussit ovat kulkeneet luotettavasti myös pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Muun merkkisillä sähköbusseilla ei vastaavia ongelmia vaikuta olevan. Esim Tampereella nimenomaan sähköbussit ovat kulkeneet luotettavasti myös pakkasella.
Eikö ne kiinalaisia busseja ole suurin osa Suomessakin, en edes tiennyt että Scania edes tekee noita. Luulin että konkassa koko pulju.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, mitä ei voi tehdä, ei tietenkään edes tarjota. Meille - olen töissä pienessä suunnittelufirmassa, joka on erikoistunut remontteihin - tulee joskus tarjouspyyntöjä sekä suoria kyselyjä pieniin hommiin osaamisalueemme ulkopuolelta, mutta jotka kuitenkin ovat alaamme. Me vastaamme, että emme tee/tarjoa ja ohjaamme tarvittaessa jonkun toisen, jopa kilpailijan, puheille. Töitä on silti riittävästi.
Ihan normaali toimintatapa kannattavaa työtä tekevässä yritysmaailmassa.
Sanni16kerava
Vierailija kirjoitti:
Huoltovarmuus tässä hommassa kärsii.
Kieltämättä, mutta sitä ei haluta tunnustaa. Nestemäistä polttoainetta on helppo varastoida säiliöihin ja kantaa kanistereilla. Akut vuotavat ja kuluvat ajan kanssa, varastointi on vaikeaa poikkeavien tilanteiden varalle. Jos suomi joutuu sotaan kun täällä liikenne on riippuvainen sähköstä niin Suomi on jo hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltovarmuus tässä hommassa kärsii.
Kieltämättä, mutta sitä ei haluta tunnustaa. Nestemäistä polttoainetta on helppo varastoida säiliöihin ja kantaa kanistereilla. Akut vuotavat ja kuluvat ajan kanssa, varastointi on vaikeaa poikkeavien tilanteiden varalle. Jos suomi joutuu sotaan kun täällä liikenne on riippuvainen sähköstä niin Suomi on jo hävinnyt.
Mikä ihmeen julkinen liikenne? Ja mitenkä julkinen liikenne väistelee ohjuksia ja varsinkin ydinohjuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltovarmuus tässä hommassa kärsii.
Kieltämättä, mutta sitä ei haluta tunnustaa. Nestemäistä polttoainetta on helppo varastoida säiliöihin ja kantaa kanistereilla. Akut vuotavat ja kuluvat ajan kanssa, varastointi on vaikeaa poikkeavien tilanteiden varalle. Jos suomi joutuu sotaan kun täällä liikenne on riippuvainen sähköstä niin Suomi on jo hävinnyt.
Mikä ihmeen julkinen liikenne? Ja mitenkä julkinen liikenne väistelee ohjuksia ja varsinkin ydinohjuksia?
Oletko ty*mä vai esitätkö vain? Ellet ole huomannut niin tämä "vihersiirtymä" koskee kaikkea liikennettä. Koko autokantaa ollaan puskemassa patteriautojen suuntaan. Sotatilanteessa voit olla varma että lataaminen takkuilee, mikään ei toimi, ihmiset nääntyvät ja paleltuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta myytiin kuitenkin :D
Ostetttin kuitenkin vaikka oli hyvin epävarmaa jo lähtölinjalla.
Puolustusvoimat oli jo huolissaan asiasta, että mitä sitten kun siviilimaastoautot ovat kaikki patteriautoja. Ei niitä ehdi tosipaikassa latailemaan, vaikka vihervassu haluaisikin ekologista sotaa...
Mutta myytiin kuitenkin :D