If ei enää myönnä uusia kaskovakuutuksia Porsche Taycan, Audi E-Tron GT ja Audi RS E-Tron GT -mallisille sähköautoille.
Vaivaa sama ongelma kuin muitakin sähköautoja, eli hajoavat ja korjaaminen liian kallista. Sama tulee varmasti leviämään muihinkin sähköautomalleihin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Hertz dumppaa markkinoille 20 000 vuokrauskäytössä olevaa Teslaa pilkkahinnalla. Korjaaminen niin kallista ettei vuokraustoiminta kannata.
Siinä vielä tämä uutinen: https://www.is.fi/autot/art-2000010115139.html
Pitää ottaa if:stä muutkin vakuutukset pois jos heillä on kerta vara valita autot ja asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ottaa if:stä muutkin vakuutukset pois jos heillä on kerta vara valita autot ja asiakkaat.
Ei se vakuuttaminen kuitenkaan hyväntekeväisyyttä ole. Muut vakuutusyhtiöt seuraavat perässä tai sitten vakuutuksen hinta nousee sellaiseksi ettei siinä ole enää järkeä.
POP Vakuutus ei vakuuta Audi RS ja Mercedes AMG-malleja lainkaan korkeiden korjauskustannusten takia.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ottaa if:stä muutkin vakuutukset pois jos heillä on kerta vara valita autot ja asiakkaat.
Ikäänkuin sinulla olisi joku noista mainituista autoista. Älä naurata.
Mikä siinä noin herkkää on Audin pohjassa, että sentin vekki vaatii koko akuston vaihdon?
Ei mitää suojaa pohjassa ja yksittäisiä kennoja ei voi vaihtaa??
Kyseessä on rikkaiden ostamat autot ja heillä on kyllä vara maksaa akkuremontit aivan itse. Sitä paitsi tuolla rahalla voi kannattaa ostaa jo uusi auto.
Mun sähköautoon If tarjosi erityisen edullisen ja kattavan vakuutuksen joten otin heiltä enkä omasta vakuutusyhtiöstäni. Onko If haalinut halvoilla hinnoilla paljon sähköautoja "talliinsa" ja sitten kun käy muutama kallis vahinko niin kerätyt halvat maksut eivät riitäkään kattamaan niitä?
Tuohan on ihan paskaa jos ei saa kalliiseen autoon kaskoa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä noin herkkää on Audin pohjassa, että sentin vekki vaatii koko akuston vaihdon?
Ei mitää suojaa pohjassa ja yksittäisiä kennoja ei voi vaihtaa??
Ei uskalleta ottaa riskiä, koska vaurioitunut akusto on pommi joka voi räjähtää milloin tahansa. Romuttamot ovat noita autoja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä noin herkkää on Audin pohjassa, että sentin vekki vaatii koko akuston vaihdon?
Ei mitää suojaa pohjassa ja yksittäisiä kennoja ei voi vaihtaa??
Jos auto toimii niin miksi ihmeessä akustolle pitäisi tehdä yhtään mitään?
Taas tulee paljon ongelmajätettä, kai niistä koirankoppeja saa tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
POP Vakuutus ei vakuuta Audi RS ja Mercedes AMG-malleja lainkaan korkeiden korjauskustannusten takia.
Koskeeko tämä vain oikeita AMG-mersuja (AMG 63) vai myös köyhän miehen malleja (AMG 43/53)?
Nion sähköautoissa koko akusto voidaan vaihtaa robottiasemalla muutamassa minuutissa eikä akustoa tarvitse itse lainkaan ostaa vaan akusto voi olla vain vuokrslla. Jonkun 5x kuukaudessa saa vaihtaa koko akuston ilman erillistä maksua. Akustoa voi ladata myös ihan normaaliin tapaan. Ruotsissa ja Norjassa Nio jo toimii. Toki se on premium-auto ja kiinalaisesksi sieltä kalleimmasta päästä ja alkuun robottiasemia tulee vainn isoimpiin kaupunkeihin. Mutta ostajan kannalta riskitön vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Nion sähköautoissa koko akusto voidaan vaihtaa robottiasemalla muutamassa minuutissa eikä akustoa tarvitse itse lainkaan ostaa vaan akusto voi olla vain vuokrslla. Jonkun 5x kuukaudessa saa vaihtaa koko akuston ilman erillistä maksua. Akustoa voi ladata myös ihan normaaliin tapaan. Ruotsissa ja Norjassa Nio jo toimii. Toki se on premium-auto ja kiinalaisesksi sieltä kalleimmasta päästä ja alkuun robottiasemia tulee vainn isoimpiin kaupunkeihin. Mutta ostajan kannalta riskitön vaihtoehto.
Teslasta ei onnistu. Teslojen hinnat tulee romahtamaan, joten kannattaa valita muu sähköauto tai ostaa käytettynä. Nuo Hertzin Model 3:t ovat 16000 euron hintaisia enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä noin herkkää on Audin pohjassa, että sentin vekki vaatii koko akuston vaihdon?
Ei mitää suojaa pohjassa ja yksittäisiä kennoja ei voi vaihtaa??
Ei uskalleta ottaa riskiä, koska vaurioitunut akusto on pommi joka voi räjähtää milloin tahansa. Romuttamot ovat noita autoja täynnä.
Romuttamot täynnä sadantonnin autoja? Minne tavisautot menee romutettavaksi kun romuttamoihin ei enää mahdu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä noin herkkää on Audin pohjassa, että sentin vekki vaatii koko akuston vaihdon?
Ei mitää suojaa pohjassa ja yksittäisiä kennoja ei voi vaihtaa??
Ei uskalleta ottaa riskiä, koska vaurioitunut akusto on pommi joka voi räjähtää milloin tahansa. Romuttamot ovat noita autoja täynnä.
Romuttamot täynnä sadantonnin autoja? Minne tavisautot menee romutettavaksi kun romuttamoihin ei enää mahdu?
Satatonnia on normaali sähköauton hinta ja Norjassa sekä UK:ssa on tuo tilanne jo todella paha. Briteillä ei ole edes kierrätyssysteemiä, joten ne akkupaketit happanee kasoissa siellä.
Romutetttavat autot puretaan varaosiksi.
Aika paha, tuo kun leviää muihin vakuuttajiin, niin saa halvalla
Noita näkyykin niin paljon että surkeimmat yhtiöt menevät konkkaan. Peräti satoja.
Hertz dumppaa markkinoille 20 000 vuokrauskäytössä olevaa Teslaa pilkkahinnalla. Korjaaminen niin kallista ettei vuokraustoiminta kannata.