Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinköhän polttomoottoriautot pärjäävät kun kohta on -30C

Vierailija
01.01.2024 |

Eivät taida sopia Suomen oloihin. Moni jää käynnistymättä tai renkaat hajoaa. 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tielle jää moni kun ei ole hankkinut luotettavaa sähköautoa.

Vierailija
2/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ongelmia. Jopa diesel auto huollettuna toimii -38 asteen pakkasella vähintään. Bensa koneella kulkee -50-60 pakkasellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol? Sähkövempaimetko muka käynnistyvät? Juuri yksi miljoonista argumenteista sähkövekottimia vastaan on se että ne eivät oikein pelitä -30 pakkasissa.

Vierailija
4/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanosin, et sähköautot on perseestä!

t. rekkakuski

Vierailija
5/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama voi tapahtua meille sähköautoilijoille, koska se samainen12V akku voi pettää ja siinä ei auta, sekään, että auton pääakusta järjestelmä voi ladata tätä 12V akkua.

Mikäön ei toimi sähköautossa, jos tämä 12V akku vioittuu...

Vituttaa nämä väännöt jonkun paremmuudesta, ei mailma ole mustavalkoinen!

T. Sähköautoilija vailla ongelmia, toistaiseksi....

Vierailija
6/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut ongelmia. Jopa diesel auto huollettuna toimii -38 asteen pakkasella vähintään. Bensa koneella kulkee -50-60 pakkasellakin.

Riippuu löpöstä mutta arktisella laadulla kyllä starttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin reissuille lähdetään aina perheen kakkosautona toimivalla vanhalla bensa Toyotalla juurikin hyvän pakkaskäynnistyvyyden ja tehokkaan lämmittimen takia.

Vierailija
8/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 kilsan rangella ei pitkälle pötkitä. Lisäksi lämmitintä ei uskalla pitää päällä ettei range laske entisestään. Onhan sekin elämys ajaa karvalakki päässä ja lapaset käsissä seuraavalle latauspisteelle kahville :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi mennä tuo toinen keskustelulanka tunteisiin :D

Vierailija
10/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttomoottoriautojen ajomatka ei lyhene pakkasen myötä kuten täyssähköjen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset oikein  latausraivot voi jo nyt tulla?

Vierailija
12/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta. 

Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.

Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.

Palarenkaat ja vinssi: on

Karjapuskuri ja lisävalot: on 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloittaja ei ole ikinä tainnut autoa omistaa. Esim oma Toyota starttaa kyllä alle -30c myös kylmänä. Että sellasta.

Vierailija
14/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Webasto puhelimella päälle reilu puoli tuntia ennen kuin lähtee niin kyllä starttaa. Lisäksi ikkunat ovat sulat ja sisällä on lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta. 

Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.

Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.

Palarenkaat ja vinssi: on

Karjapuskuri ja lisävalot: on 

Miksi akku on pitänyt ladata täyteen? Lähtökohtaisesti auton akku on aina täynnä mikäli laturi toimii ja autolla ajetaan pidemmälle kuin postilaatikolle.

Vierailija
16/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ollut lämmityksessä, nyt 1,5 tuntia, aika lähteä ajamaan.

Vierailija
17/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta. 

Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.

Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.

Palarenkaat ja vinssi: on

Karjapuskuri ja lisävalot: on 

Ei tartte keulapahvia. Tilasin netistä merkittömät etupaneelit keulan aukkoihin. Ei maksaneet paljon ja pelittäneet hyvin monta vuotta. Siistin näköiset ja pysyneet påaikoillaan jopa autopesulassa.

Vierailija
18/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Webasto puhelimella päälle reilu puoli tuntia ennen kuin lähtee niin kyllä starttaa. Lisäksi ikkunat ovat sulat ja sisällä on lämmintä.

 

Webasto kuluttaa akun loppuun, ei kannata.

Vierailija
19/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Fiat käynnistyi 37 pakkasessa, ensimmäisestä yrityksestä. Eikä oo tielle jättänyt. 

Vierailija
20/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta. 

Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.

Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.

Palarenkaat ja vinssi: on

Karjapuskuri ja lisävalot: on 

Ei tartte keulapahvia. Tilasin netistä merkittömät etupaneelit keulan aukkoihin. Ei maksaneet paljon ja pelittäneet hyvin monta vuotta. Siistin näköiset ja pysyneet påaikoillaan jopa autopesulassa.

Just parhaan näköinen kun auton maskiin on köytetty tai teipattu avattu kaljapäkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä