Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin keskustassa joka toinen jalkakäytävä tukittu työmaa-aidoilla ja raksaukoilla. Mitä ihmettä taas tapahtuu?!!

Vierailija
29.11.2023 |

Ne kadut jotka oli vapaina oli sohjon ja lumen valtaamia.  Miksi Helsinki päästetään tuollaiseen kuntoon?  Onko kaupunki tarkoitettu raksaukoille vai kaupunkilaisille?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusmeininkiä Helsingissä viimeiset viisitoista vuotta. Jatkuva sokkeloinen ruma likainen työmaa. En tajua.

Vierailija
2/14 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on varmaan se, ettei mitään tapahdu. Samat työmaat vuodesta toiseen. Työ ukkojen mongerrus vaan vaihtuu toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusmeininkiä Helsingissä viimeiset viisitoista vuotta. Jatkuva sokkeloinen ruma likainen työmaa. En tajua.

Muissa Euroopan maissa kaupunkeja koristaa joulukoristeet ja jouluvalot. Helsingissä niiden virkaa ajaa ilmeisesti kirkkaankeltaiset pekkaniskat ja vilkkuvat työmaavalot.

Sääliksi kävi ulkomaisia turisteja tänään siellä.

Vierailija
4/14 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää unelmaa. Sielläkin, missä oli ennen toimivat tiet, niin nekin tiet on ihan vaan tukkimisen ilosta tukittu.

Vierailija
5/14 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreää unelmaa. Sielläkin, missä oli ennen toimivat tiet, niin nekin tiet on ihan vaan tukkimisen ilosta tukittu.

No itseasiassa autot tuntui liikkuvan paremmin kuin jalankulkijat ainakin tänään.

Vierailija
6/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Helsingin (ja muidenkin kaupunkien) ikuiset rempat ja tietyöt merkki siitä että Suomessa pidetään paikat kunnossa, vai merkki siitä että täällä tehdään jotain perustavanlaatuisesti väärin kun tuollaista "tarvitaan"?

Ei tällaista jatkuvaa työmaarallia ole missään muussa Euroopan maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsingin (ja muidenkin kaupunkien) ikuiset rempat ja tietyöt merkki siitä että Suomessa pidetään paikat kunnossa, vai merkki siitä että täällä tehdään jotain perustavanlaatuisesti väärin kun tuollaista "tarvitaan"?

Ei tällaista jatkuvaa työmaarallia ole missään muussa Euroopan maassa.

Muissa maissa kansantalous ei taida olla yhtä riippuvainen raksafirmoista kuten Suomessa. Siksi noita työmaita on enemmän kuin muualla.

Vierailija
8/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla kun kävi illalla taas dallaan, niin kaikkialla raksaukkoja, joka kulman takana ja korttelissa vaikka olevinaan rakennusalan lama. Kun käy kaupassa tai menee sporalla, niin puolillaan raksaukkoja. Stadi on nykyään ikuinen työmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt varmaan on tehtävä, mutta ymmärrys alkaa loppua kun omalla työmatkalla lähes joka kerta iltapäiväruuhkassa jono seisoo ja miksi? Kahdesta kaistasta toinen suljettu, joten jonosta ahtaudutaan hiiiiitaaaasti sinne yhdelle kaistalle. Liikennevalot vaihtuvat, jono ei liiku tai joku jää aina keskelle risteystä jumiin jonon pysähdyttyä. Muilta kaduilta yrittävät joko sadatellen kääntyä tai jäävät siihen samaan jumiin. Raksaukot puuhaavat jotain.

Vierailija
10/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, Helsinki muuttuu koko ajan paremmaksi - paitsi että kaikki rakentamiseen liittyvä on jostain vuosikymmenten takaa.



Jonkinlainen ryhtiliike olisi valvonnan osalta paikallaan, sekä ihan periaatteellinen muutos tilan ottamisesta: otetaan kadun puolelta, ei jalkakäytävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsingin (ja muidenkin kaupunkien) ikuiset rempat ja tietyöt merkki siitä että Suomessa pidetään paikat kunnossa, vai merkki siitä että täällä tehdään jotain perustavanlaatuisesti väärin kun tuollaista "tarvitaan"?

Ei tällaista jatkuvaa työmaarallia ole missään muussa Euroopan maassa.

Muiden Euroopan maiden keskiaikaiset keskustat ovat ihmisten ihasteltavina ja kadut vapaina. Suomessa huomattavasti myöhemmin rakennetut kaupungit jatkuvasti huputettuina ja esillä on vain työmaiden lankkuseinät ja rakennustelineet.  Muuallakin on talvi, kosteutta ja ankaraa keliä. Miksi nuo kelit rapauttavat infran vain Suomessa?

Vierailija
12/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreää unelmaa. Sielläkin, missä oli ennen toimivat tiet, niin nekin tiet on ihan vaan tukkimisen ilosta tukittu.

Autotiet ovat tosin aika hyvin avoinna. Sen sijaan kevyenliikenteen väylät, jalkakäytävät ja pyörätiet lyödään surutta tukkoon jo kuukausia ennen remontin alkamista ja avataan sitten remontin jo valmistuttua joskus kun muistetaan. Esimerkiksi Triplan rakennusaikana, sitä ennen ja sen jälkeen, keskeinen pohjoisbaana oli poikki viisi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentamisesta aiheutuvat häiriöt ja tukkeet vielä ymmärrän, mutta näin ulkopaikkakuntalaisena hämmentää Helsingin kaupungin logiikka siihen mihin lunta läjitetään. En tiedä oliko viime talvi jotenkin poikkeus, koska aloin vasta silloin töiden johdosta kulkemaan viikoittain Helsingissä. Lunta läjitettiin paikkoihin missä ne olivat sekä jalankulkijoiden että autoilijoiden tiellä.

Toki ymmärrän, että tiiviillä kapunkialueella lunta täytyy väliaikaisesti lykätä hankaliin paikkoihin, mutta samat kasat seisoivat ja kasvoivat tukkeina viikkotolkulla.

Vierailija
14/14 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porthaniankadun Lyyran työmaa hyvä esimerkki. Piti aikataulun mukaan valmistua syksyllä 2023.

Ei valmistu vielä ainakaan vuoteen. Valmistumisen jälkeenkin kestää toisen vuoden, että saavat roudattua sen työmaakonttien kasan kadulta helvettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi