Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista palvelua haluaisit saada pienemmässä liikkeessä? ov

Vierailija
11.12.2010 |

Ottaisin mielellään vinkkejä vastaan myyjänä.

Kun tulet kauppaan sisälle ja katselet hyllyjen vieressä tuotteita, pahastutko jos myyjä kyselee että: "voisinko auttaa?" en tietenkään jää roikkumaan jos asiakas sanoo haluavansa katsella.

Vai haluatko rauhassa katsella ja kysyä itse apua jos tarvetta.

Mielellään haluan auttaa asiakkaita ja neuvoa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassan takaa: "Sano vain jos tarvitset apua." Ja iloisesti!

Vierailija
2/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn sitten jos tarvitsen apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienissä liikkeissä nimenomaan siksi, että niissä saa palvelua. Stressaannun noissa hehtaarihalleissa, joissa asiakkaan pitää itse metsästää myyjä jostain ja sen jälkeen suurinpiirtein pahoitella että vie hänen aikaansa. Pidän itse huolen siitä, että tulen ostoksille kaikessa rauhassa enkä ruuhka-aikaan, ja olen ilahtunut että saan myyjän kanssa keskustella tuotteista ja miettiä mikä niissä on parasta. Mielelläni maksan siitä hyvästä vähän enemmänkin.



Vierailija
4/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta riittää, että myyjä sanoisi vaan hei, osaan kyllä itse pyytää apua tarvittaessa.

Vierailija
5/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarjoa apuaan. Katselen mieluummin yksin. Voi myös sanoa jotain yleistä, vaikka säästä.

Vierailija
6/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tervehdin asiakasta. Annan asiakkaiden katsella rauhassa. Olen ajatellut että ei asiakkaat nyt niin ujoja ole jos he haluavat kysyä tuotteesta jotakin.

En nimittäin itse tykkää siitä että liikkeeseen astuessani myyjä tulisi hengittämään niskaan.

Halusin vain saada muita mielipiteitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saan rauhassa katsella, osaan kysyä apua jos sitä tarvitsen :) En kaipaa ketään viereen selostamaan "tämä on niin kiva kannu" tai "oikein näppärä solki tässä" jne. Pidän siitä että saan rauhassa kiertää kaupan ja jos jotain haluan tietää niin kysyn itse. Tosin tässä voinee olla sukupolvien välisiä eroja, joku iäkäs ihminen kaipaa ehkä enemmän sitä sosiaalista puolta kaupassa asioidessaan, niinkuin "ennen vanhaan" oli tapana.

Vierailija
8/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin myyjähommissa ja joskus esimiesten painostus ärsyttää. Jokaista asiakasta pitää kuulemma lähestyä "Voinko auttaa?" -kysymyksellä. Idea on varmasti ihan hyvä, mutta työskentelen isossa liikkeessä, ja en voi aina tietää, onko joku kollega jo lähestynyt asiakasta samoissa merkeissä. Niinpä siis joku asiakas saattaa saada yhdellä kauppakäynnillä useita "Voinko auttaa?" kysymyksiä! Itse asiakkaana saisin halvauksen sellaisesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "palvelu" saattaa olla mitä tahansa...

Tällaista toivoisin:

-tullessani YSTÄVÄLLINEN tervehdys, siis ei sellainen että mitäs tulit häiritsemään ja koskemaan minun tavaroihin, kuitenkaan et osta mitään! (Tämä on jostain syystä tosi yleistä antiikki- ja vanhantavarankaupoissa. Vasta kun tuntee myyjän usean käynnin jälkeen muuttuvat mukaviksi.)



-Kerro jos voin auttaa; olen täällä jos tarvitset tms. huikkaus on kiva. En halua, että tullaan niskaan huohottamaan tarvitsenko apua...



-jos pyydän apua se saisi olla ystävällistä, mutta ei tyrkyttävää



-haluan poistua hyvillä mielin vaikka en ostaisikaan mitään: on ärsyttävää, jos huomaa, että myyjää korpeaa



-kun poistun (ostettuani tai en) olisi kiva kuulla mukava toivotus, ja myös toivotus tulla uudestaankin.



Tällaisia :)

Vierailija
10/10 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis vähän aloittelija näissä myyntihommissa:)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi