Ilmiöpohjainen oppiminen ja digitaalisuus tuhoavat koulun ja tyhmistävät kansaa
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/93246ea2-a9c8-4682-b4bb-673bddd…
Suomi palaa luokkayhteiskunnaksi.
Kommentit (7)
Mistä ne löytää näitä uusia metodeja?? Mikähän uusi juttu kohta tulossa?
Muistatteko vielä tämän joukko-opin? Sen avulla ja sitä opettamalla piti suomalaisista lapsista tulla niin erinomaisia matemaattisilta taidoiltaan. Haudattiin hiljaisuudessa, mutta valitettavasti muut kohkaukset ovat jääneet kaikkien riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko vielä tämän joukko-opin? Sen avulla ja sitä opettamalla piti suomalaisista lapsista tulla niin erinomaisia matemaattisilta taidoiltaan. Haudattiin hiljaisuudessa, mutta valitettavasti muut kohkaukset ovat jääneet kaikkien riesaksi.
Kyllä minä muistan, suurella lämmöllä. Sain silloin paljon kymppejä, niin matematiikasta todistukseen kuin seteleinä, kun opetin sitä niille, joiden sen oppiminen oli työläämpää. En ymmärrä vielä tänäkään päivänä, mikä siinä niin vaikeaa oli, kun opetettavillekin se valkeni melko helposti.
Kumpikaan ei ole syyllinen. Syyllinen on kännykkä. Oppilaiden rajaton kännykällä roikkuminen tyhmistävät kansan.
Minulle joukko-opista on ollut paljon hyötyä työelämässä. Se on hyvin loogista, esim. toisiaan leikkaavat tai sivuavat joukot yms. On auttanut ymmärtämään organisaatioiden rakenteita ja toimintaa.
Käsittääkseni yliopistotasolla käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiöoppiminen on pahimmillaan kirosana kuten integrointi, mutta voisi olla ihan hyvä idea ainakin alaluokkien opetuksessa. Digitaalisuus on kuin tuli: hyvä renki mutta huono isäntä. Ikävää on se, että se hävittää käden, silmän ja aivojen yhteistyön, kun ei enää tarvitse käyttää kuin muutamaa sormea näpyttelyyn.
Opetetaanko peruskoulussa edes 10-sormijärjestelmää?
Ilmiöpohjainen oppiminen on nerokas venkoilu opettajilta. Annetaan joku ilmiö tutkittavaksi ja opiskelijat joutuvat tekemään opettajien työt heidän puolestaan.
Ilmiöoppiminen on pahimmillaan kirosana kuten integrointi, mutta voisi olla ihan hyvä idea ainakin alaluokkien opetuksessa. Digitaalisuus on kuin tuli: hyvä renki mutta huono isäntä. Ikävää on se, että se hävittää käden, silmän ja aivojen yhteistyön, kun ei enää tarvitse käyttää kuin muutamaa sormea näpyttelyyn.
Opetetaanko peruskoulussa edes 10-sormijärjestelmää?