MM-voitto, jota ei voi kehua
Ei se toki kuskin vika ole, jos on lajissa jossa on 5 kuskia jotka ajaa tosissaan, mutta onhan se huvittavaa:D
Kommentit (17)
Mene sinä etsimään sitä työpaikkaa itsellesi.
Puhutko formuloista?
Olisi kiva jos kuskit saisi pois kokonaan ja roboautot hyvin vähillä säännöillä sinne radalle.
Ensin sun pitää päästä niiden 5 kuskin joukkoon ja keskustellaan sitten lisää kuinka helppoa se mestaruuden voittaminen on.
Autourheilu on niin pitkälle kehittynyttä, että auto on kuskia paljon ratkaisevampi tekijä mestaruudessa. Kenellä on tarpeeksi fyffeä ja halua palkata tarpeeksi osaavaa porukkaa repimään autosta kaikki irti sääntöjen rajoissa, voittaa. Kuski merkitsee kokonaisuudessa ehkä prosentin verran.
Itse opin täältä, että koska voittaja on ruma, niin se ei ole kovin arvokas monien mielestä. Pitäisi olla komeampi. Kertoo paljon ihmisten arvomaailmasta.
Suosittelen tutustumaan lajiin hieman paremmin ennenkuin avaat turpasi. Mene vaikka Jyväskylän MM-ralliin katsomaan Rally1 -autoja, niin huomaat että esim. P-L Loubet on todella kova kuski vaikka moni pitääkin häntä yhtenä sarjan heikoimmeista kuskeista.
Vierailija wrote:
Puhutko formuloista?
Olisi kiva jos kuskit saisi pois kokonaan ja roboautot hyvin vähillä säännöillä sinne radalle.
Erilaisia rc-auto-kilpailuja on olemassa.
Vierailija wrote:
Autourheilu on niin pitkälle kehittynyttä, että auto on kuskia paljon ratkaisevampi tekijä mestaruudessa. Kenellä on tarpeeksi fyffeä ja halua palkata tarpeeksi osaavaa porukkaa repimään autosta kaikki irti sääntöjen rajoissa, voittaa. Kuski merkitsee kokonaisuudessa ehkä prosentin verran.
No sieltä tuli sellainen aivopieru ettei mitään rajaa. Jos se kerta on noin helppoa, niin siitä vain näyttämään mallia.
B-luokka takaisin sellaisenaan, ilman modernisointeja. Silloin autoissa oli hirveät hevosvoimat ja ajo-ominaisuudet näihin autipilottiautoihin verrattuna kehnot. Ajotaito ratkaisi enemmän ja auto vähemmän.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Autourheilu on niin pitkälle kehittynyttä, että auto on kuskia paljon ratkaisevampi tekijä mestaruudessa. Kenellä on tarpeeksi fyffeä ja halua palkata tarpeeksi osaavaa porukkaa repimään autosta kaikki irti sääntöjen rajoissa, voittaa. Kuski merkitsee kokonaisuudessa ehkä prosentin verran.
No sieltä tuli sellainen aivopieru ettei mitään rajaa. Jos se kerta on noin helppoa, niin siitä vain näyttämään mallia.
Kyllä 2000-luvun 8- ja 9-kertaiset maailmanmestarit yhdellä ja samalla autolla puhuvat sen puolesta, että auton laatu merkitsee selvästi enemmän. Kuski vähemmän.
Milloin Lööppi tulee takaisin ottamaan sen kymmenennen maailmanmestaruutensa?
Vierailija wrote:
Milloin Lööppi tulee takaisin ottamaan sen kymmenennen maailmanmestaruutensa?
Tuskin se nyt enää 5-kymppisenä jaksaa täyttä kautta painaa.
Vierailija wrote:
Autourheilu on niin pitkälle kehittynyttä, että auto on kuskia paljon ratkaisevampi tekijä mestaruudessa. Kenellä on tarpeeksi fyffeä ja halua palkata tarpeeksi osaavaa porukkaa repimään autosta kaikki irti sääntöjen rajoissa, voittaa. Kuski merkitsee kokonaisuudessa ehkä prosentin verran.
Heh.
Autojen tekniikka on hyvin samanlaista ja erittäin kilpaitua. Autoissa vain ulkonäkö muistuttaa sitä kotteroa jolla normi ap-mamma ajaa kauppaan.
Tuuri näyttelee paljon isompaa osaa ja taito. Voitto tulee usein suomalaiselle maalla asuvalle ihmiselle joka on koko ikänsä ajanut soralla ja lumella. Ja koska täällä pörinälajeja arvostetaan kuten ennen yleisurheilua. Ja yleisurheilussa ei olla pärjätty vuosikymmeniin.
Vierailija wrote:
Autojen tekniikka on hyvin samanlaista ja erittäin kilpaitua. Autoissa vain ulkonäkö muistuttaa sitä kotteroa jolla normi ap-mamma ajaa kauppaan.
Tuuri näyttelee paljon isompaa osaa ja taito. Voitto tulee usein suomalaiselle maalla asuvalle ihmiselle joka on koko ikänsä ajanut soralla ja lumella. Ja koska täällä pörinälajeja arvostetaan kuten ennen yleisurheilua. Ja yleisurheilussa ei olla pärjätty vuosikymmeniin.
Voitto ei ole pitkään aikaan ennen viime vuotta tullut suomalaiselle. Edellinen suomalainen mestari ennen Kallea oli Marcus. Suomalaisten heikkous on asfaltti, mutta nyt nuoremmat ovat sen oppineet.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Autojen tekniikka on hyvin samanlaista ja erittäin kilpaitua. Autoissa vain ulkonäkö muistuttaa sitä kotteroa jolla normi ap-mamma ajaa kauppaan.
Tuuri näyttelee paljon isompaa osaa ja taito. Voitto tulee usein suomalaiselle maalla asuvalle ihmiselle joka on koko ikänsä ajanut soralla ja lumella. Ja koska täällä pörinälajeja arvostetaan kuten ennen yleisurheilua. Ja yleisurheilussa ei olla pärjätty vuosikymmeniin.
Voitto ei ole pitkään aikaan ennen viime vuotta tullut suomalaiselle. Edellinen suomalainen mestari ennen Kallea oli Marcus. Suomalaisten heikkous on asfaltti, mutta nyt nuoremmat ovat sen oppineet.
Ei Kalle turhaan driftaile. Tämän kuskin voi huolettaa laittaa minkä tahansa kilpa-auton rattiin, ja vähintään kohtuullinen menestys on taattu.
Siitä huolimatta Kalle on tällä hetkellä maailman paras rallikuski. Sille et voi mitään vaikka kuinka itkisit ja raivoaisit. Sinä ulostaisit pelosta heti jos joutuisit puolikin minuuttia olemaan rallikuskin kyydissä.