Etsy tilaus ulkomailta ja palautus? Osaako joku auttaa??
Tilasin siis korun (sormuksen) eräältä ulkomaalaiselta myyjältä Etsyssä. No kävi ilmi että sormus on puoli kokoa liian pieni. Tämän piti siis olla lahja. Kun olin tilaamassa tuotetta, myyjän sivulla luki " return and exhanges accepted within 30 days". Heti kun sain käsiini tuotteen ja tiesin että se oli väärä, olin yhteydessä myyjään. Hän ei kuitenkaan suostu palauttamaan tuotetta? Sanoi jotain että tullimaksut ovat liian kallista (huonoa englantia sönköttää). Mitähän pitäisi oikein tehdä? Sormus ei ollut mistään halvasta päästäkään.... ?
Kommentit (21)
Vierailija wrote:
Ota yhteyttä Etsyn tukeen. He osannevat neuvoa sinua miten tässä pitää edetä jos jotain mahdollisuuksia on. Aika vaikeaa on saada tuote palautukseen ja rahansa takaisin jos myyjä ei ole suostuvaisella tuulella eikä tule vastaan yhtään.
Niin ihmettelin vaan eikö tuo ole joku huijaus /rikos? koska hänen sivuillan kuitenkin lukee että palautukset hyväksyty 30 pv sisällä. Ja kun tilasin tuotteenkin, siinä sivulla luki . Sitten ei yhtäkkiä voikaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ota yhteyttä Etsyn tukeen. He osannevat neuvoa sinua miten tässä pitää edetä jos jotain mahdollisuuksia on. Aika vaikeaa on saada tuote palautukseen ja rahansa takaisin jos myyjä ei ole suostuvaisella tuulella eikä tule vastaan yhtään.
Niin ihmettelin vaan eikö tuo ole joku huijaus /rikos? koska hänen sivuillan kuitenkin lukee että palautukset hyväksyty 30 pv sisällä. Ja kun tilasin tuotteenkin, siinä sivulla luki . Sitten ei yhtäkkiä voikaan?
Kyllähän tuo kummalliselta kuulostaa jos kerran hyväksyy palautukset mutta sitten tosipaikan tullen ei hyväksykään ja alkaa sen seitsemän selitystä miksi ei käykään. Siksi kannattaa sinne Etsyn tukeen olla yhteydessä. Kyseinen myyjä kun voidaan poistaa sieltä jos osoittautuu huijariksi tmv. Et välttämättä ole ainoa jolle toiminut noin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ota yhteyttä Etsyn tukeen. He osannevat neuvoa sinua miten tässä pitää edetä jos jotain mahdollisuuksia on. Aika vaikeaa on saada tuote palautukseen ja rahansa takaisin jos myyjä ei ole suostuvaisella tuulella eikä tule vastaan yhtään.
Niin ihmettelin vaan eikö tuo ole joku huijaus /rikos? koska hänen sivuillan kuitenkin lukee että palautukset hyväksyty 30 pv sisällä. Ja kun tilasin tuotteenkin, siinä sivulla luki . Sitten ei yhtäkkiä voikaan?
Kyllähän tuo kummalliselta kuulostaa jos kerran hyväksyy palautukset mutta sitten tosipaikan tullen ei hyväksykään ja alkaa sen seitsemän selitystä miksi ei käykään. Siksi kannattaa sinne Etsyn tukeen olla yhteydessä. Kyseinen myyjä kun voidaan poistaa sieltä jos osoittautuu huijariksi tmv. Et välttämättä ole ainoa jolle toiminut noin.
Katsoin muita kommentteja ja saanut vain positiivista palautetta. Tämä tilaamani tuote tuli siis kai Kiinasta... Kirjoitin viestin ja kysyin voiko vaihtaa/palauttaa, mutta vastasi jotain, että ikävä kyllä "sea freight" ja custom taxes on liian korkeat, niin mitähän tuo tarkoittaa? Että onko mua nyt huijattu vai ei? Tiedä miten muuten toimia, kun myyjään piti olla vain yhteydessä?
Voi palauttaa, mutta ostaja voi joutua maksamaan palatuksen. Postin pakettikulut Aasian taitaa alkaa kolmestakympistä.
Vierailija wrote:
Voi palauttaa, mutta ostaja voi joutua maksamaan palatuksen. Postin pakettikulut Aasian taitaa alkaa kolmestakympistä.
No en kyllä ymmärrä kun posti kirjekuoressa luki Estonia, mutta Etsyn sivuilla kiina...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voi palauttaa, mutta ostaja voi joutua maksamaan palatuksen. Postin pakettikulut Aasian taitaa alkaa kolmestakympistä.
No en kyllä ymmärrä kun posti kirjekuoressa luki Estonia, mutta Etsyn sivuilla kiina...
Kiinasta saa kierrätettyä paketit niin että näyttävät tulevan Virosta eikä tarvitse täällä päässä maksaa veroja. Mutta niinkuin tässä jo useampaan kertaan sanottu, ole sinne tukeen yhteydessä. Ne ratkaisevat tilanteen jos myyjä heittäytynyt hankalaksi.
Niin se menee ulkomaan postimyynnissä. Suomalaiset vaan on tottunu siihen, että voi tilailla ja palautella ilmaisiksi. Saat siis palauttaa tuotteen, mutta joudut itse maksamaan postikulut ja tullit, eli tuskin kannattaa.
Nähdäkseni tässä on kaksi järkevää vaihtoehtoa: yrität myydä tuon liian pienen sormuksen itse eteenpäin tai käyt kultasepänliikkeessä ja kysyt saako sitä "venytettyä" (heillä on koneet tuohon) tai jos se on aitoa kultaa/ hopeaa, niin siihen voidaan juottaa lisäpala ja kiillottaa se tasaiseksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voi palauttaa, mutta ostaja voi joutua maksamaan palatuksen. Postin pakettikulut Aasian taitaa alkaa kolmestakympistä.
No en kyllä ymmärrä kun posti kirjekuoressa luki Estonia, mutta Etsyn sivuilla kiina...
Kiinasta saa kierrätettyä paketit niin että näyttävät tulevan Virosta eikä tarvitse täällä päässä maksaa veroja. Mutta niinkuin tässä jo useampaan kertaan sanottu, ole sinne tukeen yhteydessä. Ne ratkaisevat tilanteen jos myyjä heittäytynyt hankalaksi.
Sinne tukeen pääsee miten? En löydä mitään emailia..Käsketään vaan olla myyjään yhteydessä
Vierailija wrote:
Niin se menee ulkomaan postimyynnissä. Suomalaiset vaan on tottunu siihen, että voi tilailla ja palautella ilmaisiksi. Saat siis palauttaa tuotteen, mutta joudut itse maksamaan postikulut ja tullit, eli tuskin kannattaa.
Nähdäkseni tässä on kaksi järkevää vaihtoehtoa: yrität myydä tuon liian pienen sormuksen itse eteenpäin tai käyt kultasepänliikkeessä ja kysyt saako sitä "venytettyä" (heillä on koneet tuohon) tai jos se on aitoa kultaa/ hopeaa, niin siihen voidaan juottaa lisäpala ja kiillottaa se tasaiseksi.
Ok. Kiitos selventävästä vasutaksesta. Harmittaa vain kun tuo oli kihlasormus ja nyt ei varaa toiseen.
Olisiko tästä apua
https://help.etsy.com/hc/en-us/articles/115015440807-How-to-Return-or-E…
Vierailija wrote:
Olisiko tästä apua
https://help.etsy.com/hc/en-us/articles/115015440807-How-to-Return-or-E…
Ei kai enää, en vain ymmärtänyt että mun pitäis sit itse maksaa takaisin postimaksut ja tulli.. Ja se kai menee jo yli 40 euroa niin ei kannata.
Eli tuotteessa ei varsinaisesti ole mitään vikaa vaan itse tilasit väärää kokoa? Myyjällä ei ole mitään velvoitetta maksaa takaisinlähetystä.
Vierailija wrote:
Eli tuotteessa ei varsinaisesti ole mitään vikaa vaan itse tilasit väärää kokoa? Myyjällä ei ole mitään velvoitetta maksaa takaisinlähetystä.
Ymmärrän tämän kyllä mutta luulin itse ettei takaisimaksu olisi kovin kallis.
Miksi pitää tilailla tuommoista jostain , eikö Suomesta löydy.
Tiedoksi, kyllä kultaseppä saa tuon verran suurennettua sormusta,
Vierailija wrote:
Miksi pitää tilailla tuommoista jostain , eikö Suomesta löydy.
Tiedoksi, kyllä kultaseppä saa tuon verran suurennettua sormusta,
Se oli erilaatuista kiveä sen takia tilasin en tiedä voiko noita suurentaa
Aika riskaabelia tilata kihlasormus jostain Etsystä. Eikö muka suomalaisista kivijalkaliikkeistä löytynyt mieluista? Ja olisihan sen voinut teettää, jos valmismallistosta ei löydy mitään kivaa.
Ei niitä kihlasormuksia tarvii Suomessa sokkona ostella. On ihan ok/tavallista kosia ilman sormusta ja sitten mennään yhdessä ostoksille.
Vierailija wrote:
Ok. Kiitos selventävästä vasutaksesta. Harmittaa vain kun tuo oli kihlasormus ja nyt ei varaa toiseen.
Jos oot nainen, niin voit skipata sen kihlasormuksen ja ostaa pelkän vihkisormuksen. Jos kerran rahasta on pula.
Ota yhteyttä Etsyn tukeen. He osannevat neuvoa sinua miten tässä pitää edetä jos jotain mahdollisuuksia on. Aika vaikeaa on saada tuote palautukseen ja rahansa takaisin jos myyjä ei ole suostuvaisella tuulella eikä tule vastaan yhtään.